Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Ah, ok! Det var jeg ikke klar over.
Edit: Jeg må ha lest noe gamle greier og misforstått den nåværende rollen hans. Takk for oppklaringen @Barcelona1986

Enig. Samtidig litt betryggende at han kjøper.

Edit: Ramirez har gjort alle kjøpene siden 19. februar i år. 14. februar kom nyheten om Engebretsens avgang som styreleder.

1 Like

Innsidebørsen aka. Oslo Børs. Morsom timing at kjøpene begynte etter fratredelse av styreleder. Skulle sånn sett ellers vært meldt som kjøp av nærstående til primærinnsider.
Helt ærlig så er det merkelig at det er lov å holde på sånn.

Enig i at det er en sær case. Har nå en gang begynt å kjøpe litt på ~12 og tenker det er et attraktivt nivå. Slike storsalg med kvalitativt gode mottakere av aksjene (profesjonelle fond/investorer) er ofte en fin inngang da kursen er «kunstig» lav.

:thinking::thinking:

Mye penger på spill så jeg antar at de snakker seg sammen. ARM sprattler vel emot da det håper at micro$oft kommer at betale før at unngå større problemer med dette. Og de har sikkert rett.

Enda en partner som muligens skal inn i laptop spacet:

4 Likes

Elabs lanserte vel i snapdragon X elite chipset. Selv om de samarbeider med disse og, er målet deres å være konkurrent mot snapdragon x elite viss jeg forstår artikkelen rett. Er en artikkel på det i ItAvisen også

Bare spm om tid før Elabs tech dukker opp i IoT ting. som feks denne. Er nærliggende å tro at de har noe på gang da det er en del av mid term target å bygge en posisjon i IoT markedet.
image

3 Likes

Stilte et spørsmål om dette som de tok opp i Q2 2023 presentasjonen. Se 27:00 i den webcasten.

Ja, deres strategi er fokus, og å holde kostnadene så lave som mulig inntil man er trygge på at man unngår emisjon. Dette kan kun gjøres ved å holde trykket oppe i mobil og trykke enda mer i PC, og inntil man har en god solid cash-flow så er det dette som er fokuset. I den grad man har noe aktivitet innen IoT så blir det, som nevnt i webcast, etterhvert ift IoT-produkter som er i porteføljen til kunder som allerede er godt kjent med ELABS og deres løsninger. Da er vi vel på Lenovo og utvalgte kunder innen mobil p.t. som har slike produkter. Personlig venter jeg ikke noe herfra på flere år, det er PC og delvis mobil som interesserer meg, herunder at de kommer inn med flere produkter/løsninger i disse segmentene ASAP.

1 Like

Fant denne i en installasjonskode i oppdateringen av HP sin " [HP Auto Lock and Awake] " oppdatering. Kanskje jeg leser med Elabs øyne meeen…

25 Likes

Hvor ferskt er dette?

Sto som en REM linje i siste publiserte versjon av HP Auto lock and awake installasjonsfilen. REM betyr at koden for installering er det men kjøres ikke i denne versjonen. Men mulig det ligger klargjort og kjøres i neste versjon feks. Vet jo ikke om denne finnes i alle versjoner, men både ultrasound og delivered by EL er jo veldig vanskelig å unngå å tro at handler om oss uansett :stuck_out_tongue:

10 Likes

Selv en pessimist med standardbriller bør trekke samme konklusjon som deg!

Noen mulighet for at du kan finne og sjekke forrige oppdatering?

Ps. Spennende funn du har gjort :smiley:
Pps. Og hvorfor i alle dager skal de ha med de linjene …hvis ikke det ligger i loopen? Kan det evt . være “kun” for testing …

Ingen nerds som har noen kommentarer til dette? Er jo garantert Elabs dette gjelder. Kan gamle laptop bli oppdatert med ny software fra Elabs???

Godt observert. Hadde vært utrolig gøy om dette er Elliptic Labs, neste ukene blir spennende. Normalt når en programvare / software er satt til «True» så er denne aktiv. Men kan være som noen nevner at dette i første omgang er for å teste ut og loggføre data om hvor stabilt det er.

1 Like

Elliptic Labs Launching Its AI Virtual Proximity Sensor on the New HONOR Magic V Flip Smartphones

9 Likes

Hvis dette er en test, vil man så køre opdateringen ud “offentligt”?

Er det normalt at skrive i sin “installationskode” hvem der levere en given feature?

@Conda - hvor har du fundet installationskoden?

Fant den i “install_core.cmd” filen i installasjonpakken for HP “Auto lock And leave” programvare oppdateringen.

3 Likes