Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Skulle ønske det var noen andre enn de meieriansattes pensjonfond som eide her. Men de har vist seg å være langsiktige…

De ser på Elabs som ei melkeku :wink:

Og så har vi 'a Laila som sikter mot toppene og kaller inn oss kjøpere “kom kyyyra” og vi kommer klossete springende på alle fire før hun rusler sakte ned med et smil om munnen.

Hvem er kjøpere av Fredly sine aksjer da? Får vel svar de neste dagene.

Ja, det blir interessant å se. Var jo litt merkelig (og synd) at ikke flere av de institusjonelle eierne i Elabs ønsket aksjer. Kan det være slik at de ikke fikk øke posisjonen pga investeringsmandat?

Kan jo vare sånn at de ønsker å se noen konkrete resultater før de øker. Det er jo ikke bare privatpersoner som vil se at Elabs har substans før de kjøper mer. Jeg kjøper ikke mer jeg heller, fast jeg skulle kunna. Elabs må helt enkelt vise at de har inntekter som kan førsvare kursen før videre kjøp er aktuellt.

1 Like

Er det for tidlig å konkludere med at ingen av PCene som kom 18 bruker elabs? Noen som har gravd litt mer for å finne ut av det?

Husker jo det tok litt tid fra lansering til børsmelding med Lenovo sist.

Kanskje henger børsmeldinger sammen med når den faktiske modellen går i salg.
Eksempelvis: Acer Swift 14 AI, lansering i mai. Forventes å bli tilgjengelig for salg i august.

Lenovo modellene som kom nå har i hvert fall kamera shutter. De tror jeg et et godt tegn på elabs.

1 Like

Det er veldig vanskelig å konkludere på dette. I Q1 presentasjonen sa de at det er opp til kunden å bestemme om de kan børsmelde shipping av en ny modell. Så det er altså ikke sikkert at de blir annonsert i det hele tatt….

Håper fredly er ute i morgen da

Får vi nok en mobil mld i morgen eller onsdag?

1 Like

Nye lister ligger ute og her har det skjedd noen ting.

Titan venture har solgt 1mill aksjer.
Vinterstua har solgt 750.00.

Storebrand Vekst kjøper 531.000
Pictet & Cie styrker sin posisjon med 462.000.
I tillegg til flere nye som kjøper mellom 100.000 og 200.000 aksjer.

Ganske interessant at Storebrand kommer inn.

3 Likes

Dvs Fredly har foreløpig ikke solgt (pr listedato)? Hvor mye har Vinterstua igjen nå, etter 750k blokksalg (som noen tenkte var Fredly)?

Da er vi kvitt en flipper. Storebrand vekst er fin ja. Overraskende om Fredly ikke selger

Vinterstua sitter igjen med 2mill aksjer.

ELABS TITAN VENTURE AS Gått ut av listen
ELABS APOLLO ASSET LIMITED -227.000 2.373.000 2,3

Fredly selger han også.

1 Like

Nei, Vinterstua har i underkant av 1,2 mill igjen

Ja, sorry. Litt tidlig på morgen :joy:

1 Like

Takk som deler. Da sitter Fredly igjen med over 90% av aksjene… Da kan dette ta litt lenger tid enn man hadde håpet på. Men han må vel kvitte seg med aksjene før q2?