Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Apollo solgte 318.000 på de siste listene.
Jæderen AS kjøper 50.000 i tillegg til mange nye aksjonærer som kjøper 10-20-30 tusen aksjer…

Vil nok se mye mere salg de nærmeste dagene. I dag var det virkelig fart.

1 Like

Takk for info :ok_hand::blush:

Jeg har fulgt selskapet i flere år. Ser de gikk en smell når de meldte om utsatt guiding sist. .

Ned fra ca 15-16 kr til 10 kr.

Er det andre røde flagg?

Har folk mista troen på de andre oem i pc?

Syntes var rimelig nå og kjøpte meg inn igjen idag.

Vel for å presisere. Historisk rimelig blir vel mer korrekt. Spørsmålet er vel om det har vært overprisa i ti år snart.

Elliptic Labs Launching with vivo on V40 Lite Smartphone

8 Likes

Da hadde han under 2mill igjen på Tirsdag og det er omsatt 3.475m aksjer Tir/Ons. Da er det naturlig å tro at han er helt ute. Da kan oppgangen starte tenker jeg.

1 Like

La oss håpe :pray:

1 Like

Røde flagg er det garantert, du har investert i det de kaller en lottoaksje. Her skjer ting brått, du kan gå fra +25% til -40% på et par uker.

Hvorfor syntes du aksjen er rimelig nå, forresten?

1 Like

Skjønner egentlig ikke at det blir kalt en Lottoaksje. Se hvem de skriver kontrakter med og hvem de har som partnere. Hatt omsetningsvekst i mange år. Har over 200 patenter. Partner med AMD,Intel, Qualcomm, ARM, Vivo, Mediatek, Transsion, Honor, Lenovo, Dell, ++++++++++

Og ikke minst så selger de software med en sykt høy margin.

3 Likes

Historisk rimelig var det mer korrekte. Det er vel alle enige om

1 Like

Kalle, jeg deler din oppfatning. Personlig betrakter jeg ikke Elabs som en lottoaksje, jeg spiller ikke lotto. Derimot risiko finner man her, jommen sa jeg smør!

En som har fulgt selskapet i flere år tenker jeg bør ha et litt mer nyansert syn på selskapet, men spørsmålene sa meg noe annet, men samme det.

1 Like

Smellen var nok ikke ne og alene utsatt guiding, men også at Passeta solgte seg kraftig ned i selskapet. På en såpass lite likvid aksje går det hardt utover kursen.
De røde flaggene er at det tar mye lenger tid enn først håpet vedr. utrulling på laptops. Tror nok også det er noe misnøye med ledelse som gang på gang lover gull og grønne skoger og at de ikke leverer i forhold til det. Mange vage ord og fremstår vel litt amatørmessige ved presentasjonene og Q&A. Det spekuleres også i om de får noe mindre betalt for hver laptop enn det som ble signalisert en tid tilbake.
De lover at det kommer på en laptop oem nr. 2 i løpet av året, samt Seamless i H2 2024/H1 2025, så er det vel opptil hver enkelt å velge om man skal ta det for god fisk.

Kursen er historisk rimelig og jeg tror den er rimelig med tanke på det bildet som er nå. Kontrakten som ble meldt i går de-risker caset betraktelig og tatt høyde for at det virkelig shippes til konsumer i 2024/2025, eliminerer man frykten for at Elabs trenger en emisjon. Omsetningen er stadig økende og som @Kalleklovn nevner har de flere gode partnerskap, patenter osv.
Q2 tall + guiding blir som alltid spennende.

Update: Vedr. lottoaksje, så anser ikke jeg selv dette som en lottoaksje. Men at det er en forhøyet risiko på lik linje med alle andre vekstselskaper er det vel liten tvil om.

6 Likes

En som har fulgt selskapet i flere år tenker jeg bør ha et litt mer nyansert syn på selskapet, men spørsmålene sa meg noe annet, men samme det.

Jeg tenker at hvis du ikke vil svare ordentlig på det noen lurer på, trenger du ikke svare i det hele tatt

1 Like

Jeg setter pris på at vi kan ha en åpen diskusjon her, og jeg ser poenget ditt.

Når jeg sa at spørsmålene virket unyanserte, var det fordi jeg synes det er viktig å stille kritiske spørsmål og gjøre gode vurderinger helst før man investerer, spesielt i volatile aksjer som denne.

Mitt poeng var ikke å avvise spørsmålene, men å oppfordre til en mer helhetlig vurdering før man investerer, men det kom kanskje ikke så godt frem, den skal jeg ta, men det må være lov å gi uttrykk for slike meninger her på forumet, det kan også bidra til en mer nyansert diskusjon.

Ha en ellers fortreffelig dag.

Ditt poeng “----tatt høyde for at det virkelig shippes til konsumer i 2024/25…” er vesentlig, jf min tidligere kommentar vedr semantikk og ELABS´ evne til å være lite konsistente og lite nøyaktige i sin kommunikasjon. At “shipping” i dette tilfellet også kun er presentert muntlig, er en kuriositet - burde vært inkludert i børsmeldingen siden det er svært viktig info, og ikke kun spres via Linked-in o.l. Poenget er altså om “shipping” er å sende til butikkene, eller om det er “launch” som kan bety at det tar fra 0 til 6 mndr historisk før modellene er tilgjengelige for sluttbruker. Siden det som regel er - ut fra hva jeg forstår - minst 9 mndr fra produksjonsstart til modeller er i butikker, vil jeg helle mot at det er “launch” det refereres til i CEO´s videomonolog. Hovedvekten (3/4+ av antall modeller fra Lenovo) har historisk sett launch-meldinger fra Lenovo ifm 2 “events”, kort før og rett etter årsskiftet ifm CES, og deretter en ny runde ifm World mobile congress i BCN i mars.
Det virker merkelig om en kontrakt først offentliggjøres nå dersom produksjonen alt er i gang og SW er overdratt, om dette gjelder bl.a. modeller som skal i butikk i Q4-2024. Uansett så bør det trigge milestone payment antagelig i Q2, aller senest i Q3 gitt produksjonshorisont også for “shipping” Q1-2025 (hvor det normalt er et “rush” av shipping av nye modeller i mars/april/mai).

1 Like

Er enig i betrakningene dine @Barcelona1986, gitt at det er Lenovo.
Dagens consumer portefølje: Ideapad, Yoga, Legion, LOQ og Flex har historisk shipping fra mars til Juni, med annonsering fra januar til mars.

Jeg skjønner ift. dagens situasjon at Elabs fokuserer på eksisterende kunder og produkter. Jeg har dog noen tanker om fremtiden og hadde ett lite uhøytidelig tankeeksperiement med KI og hvordan Elabs kunne gått inn i gaming markedet.

You

what could elabs benefit for entering for instance the gaming industry

Copilot

Elliptic Labs (eLabs) could potentially benefit from entering the gaming industry in several ways:

  1. New Revenue Streams : By entering the gaming industry, eLabs could open up new revenue streams. This could come from licensing their technology to game developers or creating their own gaming applications.
  2. Brand Recognition : The gaming industry has a large and engaged audience. By entering this industry, eLabs could increase their brand recognition and visibility.
  3. Innovation and Development : The gaming industry is at the forefront of technology and innovation. By being a part of this industry, eLabs could stay ahead of tech trends and continue to innovate.
  4. Partnerships and Collaborations : The gaming industry is full of potential partners and collaborators. eLabs could form valuable partnerships that could lead to further growth and development.
  5. User Experience : eLabs’ AI Virtual Human Presence Sensor™ technology could potentially enhance the gaming experience by making games more immersive and interactive.

You

How can eLabs adapt their technology for gaming applications?

Copilot

Elliptic Labs (eLabs) could potentially adapt their AI Virtual Human Presence Sensor™ technology for gaming applications in several ways:

  1. Gesture Control : eLabs’ technology could be used to develop gesture control for games. This would allow players to control game characters or navigate menus with simple hand movements, creating a more immersive and interactive gaming experience.
  2. Player Detection : The technology could be used to detect the presence of players. For example, a game could pause automatically when the player leaves the room and resume when they return.
  3. Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) : eLabs’ technology could enhance VR and AR games by providing more accurate tracking of player movements and interactions.
  4. Multiplayer Interaction : In multiplayer games, the technology could be used to detect multiple players and their movements, allowing for more complex and interactive gameplay.
  5. Adaptive Gaming Experience : The technology could be used to adapt the gaming experience based on the player’s behavior. For example, the difficulty level of a game could be adjusted in real-time based on the player’s skill level.

Kan det være så enkelt som at det er Copilot-modellen det er snakk om?

enabling the delivery of Elliptic Labs’ AI Virtual Human Presence Sensor™ across a wide range of laptop models
I forhold til denne teksten i børsmeldingen, så tror jeg ikke det. Vil ikke tro med det første at noen av produsentene lanserer “wide range” av Copilot PC-er.

Men kikket litt på børsmelding og la merke til mismatch mellom logo og heading. Hva betyr …new Business segment? ER det et nytt segment for PC kunden eller er det at cunsumer er nytt segment for Elabs?

Er nytt segment for Elabs, men dårlig formulert.

1 Like

takk. fører det opp på listen over dårlig kommunikasjon og uklarheter.

:sweat_smile: