Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Tviler på av verken CEO eller CFO/IR hadde de beste skolekarakterer i norsk/engelsk språkforståelse…

Nå ekspanderer de inn i antatt Lenovos consumer segment - antatt PC. Som er større enn business-segmentet. Foreløpig kun med HPD. Neste skritt bør bli Seamless som er like relevant for alle PCer og for andre enheter, et marked som derfor bør være større enn Laptop alene. Vi ser at det tar svært lang tid med alt, og at PoC på Seamless tar tid - lansert nov 2023 etter at man samme høst gjennomførte en PoC relatert til bruk av deler av Seamless og at denne PoC ble avsluttet og kontrakt børsmeldt i okt-23. Vi er da på ca 12-18 mndr fra “kontrakt” (som vel betyr “license to use” på generell basis) og til det blir annonsert en konkret kontrakt knyttet til senere launch og shipping av relevante modell(er). Dette gjelder altså bruk av et fragment av Seamless-plattformen. Forhåpentlig vil det kunne komme avtaler knyttet til bruk av hele Seamless-plattformen ila 2025 med launch i 2026. Slik ser kartet ut i min verden.

1 Like

Så er spørsmålet, hvor blir det av “Virtual positioning sensor” som de lansert for en stund tilbake med påfølgende kontrakt på POC? Ble det bare skrotet? Burde være et spørsmål til Q2, men kjenner jeg Laila og co rett så unngår de bare å stille spørsmålet om de ikke har noe bra svar :confused:

Jeg velger å tro at med Lenovo så kan ting skje fortere enn det har gjort til nå. For de fleste pc’ene til Lenovo er det jo bare pay&go, da Elabs er dypt integrert i chipsettene allerede. I første omgang HPD vel og merke.

Så nå vi huska at det startet rolig og kontrollert med Xiaomi på mobil også. Mens nå bare ramler mobilene inn :slight_smile:

1 Like

Hehe, får nesten håpe vi blir like lei av Lenovo-meldinger etterhvert – som vi var av Xiaomi-meldinger flere år tilbake :see_no_evil:

1 Like

En nogenlunde profesjonell markedsavdeling må de da ha? Eller burde …

Skulle tro det. Noen med lignende erfaring fra andre tek-selskaper med like strenge NDAer? Like knotete og diffust?

Noen tall fra gårsdagens liste:

4 Likes

Verd å merke seg at langsiktig investor Vinterstua, som vel hadde mellom 4 og 5 mill aksjer for et par år siden, og hadde dette som sitt hoved-investeringscase (ut fra anslått verdiandel i investeringsselskapets balanse), fortsatt selger seg ned og ned, på svært lave kurser, mulig at også denne skal helt ut på ganske kort sikt? Jf blokksalg 750k i forrige uke.

Liker det ikke…

1 Like

Forstår jo Vinterstua som har vært med så lenge med så mye og ligger i minus. Synd de kaster kortene nå, men litt forståelig også. Men jeg tror fortsatt spesielt mtp meldingen for 2 dager siden at vi har en opptur i vente.

Samtidig så er vel dette listen for “dagen før laptopmelding”? I så tilfelle så er det vel sannsynlig at Apollo er ute og Vinterstua har fått solgt det de ville?

Dersom listen er fra Laptop melding dagen, så fikk de kanskje solgt det de ville og vil sitte inne med resten litt lenger?

Så listen datert 27.6 er egentlig en liste for 26.6?

Helt ute kan de vel ikke være? Vi presses jo ned mot kursen vi hadde før PC melding.

Listene som ble lagt ut i går kveld skal være fra 2d tidligere dvs 25 juni, og PC-meldingen kom den 26. I kveld / etter børs engang kommer VPS-listene fra den 26.

Det er vel ikke bare Vinterstua og Fredly som selger, flere andre kaster ofte kortene når det blir for hett, dels pga marginkrav, dels pga frykt for Q2. Dels pga stop-loss-strategier.

2 Likes

Takk for avklaring.
Vi får håpe at det begynner å nærme seg slutten og at Apollo kommer seg ut for godt. Eneste godt det har dratt med seg er litt spalteplass i nettavisene.
Må vurdere å skrape sammen noen slanter hvis denne kommer midt på 9 tallet. Dette har ingenting med fundamentale ting å gjøre.

1 Like

Godt å se at de som skal ut snart har tømt seg.

Fundamentalt så går det fremover for selskapet ,men kursen går opp og ned basert på kjøp og salg. Det trenger ikke nødvendigvis å gjenspeile hvordan det går med selskapet.

Tenker at det kan være en god mulighet for inngang når de går tomt. Ser vi bunnen i neste uke?

Umulig å si om vi ser bunnen i neste uke. Meldingene denne uken har ikke akkurat hjulpet kursen, men dersom ikke PC meldingen hadde kommet hadde vi fort vært nede på kr 7-8 er mitt best guess. Det var enormt med aksjer som skulle ut og med en såpass lite likvid aksje kunne det var kursras, selv om den har krakket etter Q1.

Jeg snittet ned på 9,50 og håper for all del vi kan se noe bedring snart. Men det er mange nye aksjonærer (mange små) som har kjøpt de siste dagene. Er det bjellesaussyndromet eller at noen har troa. Unulig å si.

Den vil vel aldri gå så mye under 8,25 som var prisen Apollo fikk aksjene sine for.
Fredly godter seg med gevinst på 1,50kr på dette nivået. Gjøken ler hele veien til banken
:dollar:

Vi har delvis vært i denne situasjonen tidligere. Etter børsintroduksjonen i 2020 solgte seg Vinterstua kraftig ned og kursen raset fra 15 kr til 9,3 kr. Den gangen kom en kraftig reaksjon opp på q4-rapporteringen. Jeg tror vi kan forvente/håpe på samme reaksjon denne gangen (om q2 er positiv uten negative overaskelser). Alle som ønsker kvitte seg med aksjer gjør det helt klart før q2 rapporteringen som kommer den 12.juli. Da burde vi ha en undervikt av selgere i markedet. En god q2 burde ta aksjen opp på normale nivåer igjen.

1 Like

Jeg fastholder på at dette er kun midlertidig, men kjedelig er det. Jeg har gitt aksjen foreløpig ett år, så får vi se. Jeg synes i hvert fall at alt tyder på vi har kommet rundt svingen, det verste er bak oss og med nye modeller som står for tur i bøtter og spann så håper jeg virkelig vi får lønn for tålmodigheten til syvende og sist.

Jeg lå å drømte litt om seamless og fikk en user case i hodet som jeg gjerne ville løst. Når jeg reiser ut til å hente varer jeg har kjøpt på Finn har jeg sjelden en god rutine for dette med å finne frem til adressen, det blir alltid gjort litt i “hui og hast”. Jeg kan i dag ikke forhåndsbestemme adressen før jeg setter meg inn bilen, Her kunne seamless kommet godt inn i bildet, med seamless tilkobling mellom bil og telefon kunne man potensielt enkelt oversendt adressen til selgeren rett til bilen.

1 Like