Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Som sagt så har jeg ikke troen på at de når 500MNok allerede neste år, men hvis de klarer å øke omsetningen fra 65MNok til 500MNok på 2 år så er det ikke urealistisk at markedet priser med PE 30.

1 Like

Savner litt oppdatering på hvordan det faktisk går med pc markedet. Er det egentlig noen som verdsetter ultralyd sensor egenskapene. Slå av pc automatisk. Folk lukker den vel bare?

I mobil tlf er det en åpenbar funksjon som gis. Men pc greiene? Er det etterspurt?

Lurer virkelig på åssen det går med de andre pc oem.

HPD er jo mye sikrere og brukervennlig. Mange kjenner ikke til/for late/ubeleilig å bruke w+L
Det er også en mer strømvennlig funksjon. W+L setter ikke pc-en i dvale med engang. Utrolig hvor mange som dropper å låse pc-en.
Jeg ser frem til å ha en slik funksjon på min pc og spes en som ikke er avhengig av kamera.

Hvilke tall forventer i for Q2 eller er det black box å si noe?

Elliptic Labs Launching on Transsion s Infinix Note 40S Smartphone

2 Likes

Man blir jo snart overrasket klokken 7 om det ikke kommer børsmld :stuck_out_tongue:

1 Like

Ja, litt som julaften dette. Får håpe den store pakken med ny pc oem kommer i morgen…

Jeg forventer:

  • Milestone fra 2 (mener jeg) smartphone kontrakter offentliggjort i Q2
  • Milestone fra 1 pc oem consumer kontrakt offentliggjort i Q2
  • PC oem betaling fra kontrakt hvor minimum commitment er nået
  • smartphone betaling hvor minimum commitment er nået

Hvad tænker?

Jeg har lidt vanskeligt ved at sætte tal på :slight_smile:

1 Like

Minimum 50 mill for at sb1ms 170 mill for 2024 skal leve.:crossed_fingers:t4:

1 Like

Det er ikke til at vide om vi kommer op mod de 50 mNok, men der er mange ubekendte, blandt andet nogle store omkring laptop:

  • Hvor mange modeller er indeholdt i consumer kontrakten (indtægtsført minimum commitment)
  • Hvor mange modeller har opfyldt minimum commitment og går nu over til fakturering for yderligere salg.

Vi kan håbe det er mange for begge :slight_smile:

Masse folk i kontorslandskap som bare reiser sig og går fra PCen, fast de har instruksjoner om å lukke. Jeg gjør det samme, fast jeg har eget kontor. Ibland slæcker PCen skjermen og lukker, ibland ikke. Gammel PC, så det er nok noe hardware.

Så, ja i kontorslandskap så mener jeg dette er en ønsket funksjon, i hvert fall før kontorsbruk.

1 Like

Jeg er ikke sikker på om consumer kontrakten vil gi milestone i Q2. NB ifølge regnskapet bokføres slike når SW gjøres tilgjengelig for kunden dvs i fm at de starter implementering (produksjon). Kontrakt nr 4 er antagelig ikke bokført ennå, og helt sikker ikke nr 5 (signert 2022). Jeg håper den store nr 5 (og kanskje nr 4) blir bokført i Q2. Hvis deler av consumer bokføres nå (den kan muligens deles i flere porsjoner dersom den dekker implementering i 2024 og en god del senere i 2025) så tror jeg på 50+ dersom også contract #5 bokføres. Worst case er vi på 20-tallet. Range 22-70. Kilde: krystallkule mer enn matematikk.
Når vi 50+ skal aksjen kraftig opp. Kraftig.

6 Likes

Hvis consumer kontrakten har modeller til launch allerede i 2024 (og det skriver de vel de har), så må overdragelse være sket eller være tæt på. Jeg tror på der er en del med i Q2, og det er derfor det var vigtigt for dem at annoncere kontrakten en af de sidste dage i kvartalet :slight_smile:

Hadde ikke også elabs en rettsak med tidligere kunde som de mente skyldte 5 mill kr. Denne skulle vel avsluttes nå

2 Likes

Ja, det er riktig - indikativt som alltid - ting tar tid - evt seier og uten anke vil det uansett ta tid å få inn cash - tror ikke dette er viktig for investorer i det hele tatt utover at det ville styrke kapitalbasen bittelitt.

1 Like

Er det fortsatt noen som “er på vei ut” eller selger seg ned?
Synes det går tildels veldig store mengder aksjer uten at kursen beveger seg så mye verken den ene eller andre veien.
Siden bunnen, er vi fortsatt bare opp under 2kr etter 2 laptop-meldinger, 3 telefon-meldinger og 1 utvidelses-melding.

:thinking:

De som kjøpte nære bunn selger vel nå med 1-2NOK/aksje i vinst. Bra deal på noen få uker. Er nå mye akjer som skall skifte eier kommende månadene før de endra opp hos mer langsiktige aktører.

2 Likes

ELABS nevnt i artikkel på E24 Tek-analytikernes favoritter: – Veldig attraktivt priset

9 Likes

Resten av Elabs-teksten i dagens E24-artikkel (+):

– Selskapet har fått kontrakter med stort potensiale innenfor PC-segmentet, blant annet med verdens største PC-produsent Lenovo, sier Carnegie-analytiker Pisani.

Han tror at selskapet kan mangedoble inntektene de neste årene. Han forteller at Elliptic Labs nylig annonserte at deres programvare vil bli tilgjengelig i PC-modeller for konsumentmarkedet, noe som åpner et betydelig nytt vekstpotensial.

– Aksjen har imidlertid blitt slaktet etter litt svak guiding i førstekvartals-rapporten og et stort salg fra en større eier. Vi tror at dette er en god kjøpsmulighet.

Carnegie har kjøpsanbefaling på Elliptic Labs med kursmål på 20 kroner.

4 Likes

Mener jeg hadde lest denne var avklart og at de har fått penger? Men jeg er åpen for at jeg husker feil her.