Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

It’s great that you’re gathering information, and it’s exciting that that elabs is getting into PCs, but are you now willing to admit that Elab’s seamless got nothing to with Qualcomm’s seamless ? They just share a quite generic name

I still very much doubt Intel is gonna integrate it any way, they are pushing their own solutions, so it’s gonna have to be individual manufacturers

That doesn’t mean it wont sell, just that there’s tough competition.

Some sort Elab’s seamless connection between Motorola and would seem like a good fit

1 Like

Totally yes this could be the case.

But at least the original news release about X Elite integration is discussing about HPD + Position sensor.

It is possible yes that the basic Seamless, referring to file transfer alone, is not provided. I feel that position sensor is a derivative from the Seamless sensor or so.

There are clear signs of upcoming intel integration post Lunar Lake. Still, I also feel like every OEM has the final say what functions they want to be included. So likely OEM orders → intel and Elabs to provide when asked.

For LL HPD intel could do it based on wifi - as in Raptor Lake. This is why I use conditional format in my slides and remains to be seen. Its 50/50 imo. If intel is going for capabilities from Elabs in the future, it will still improve possibilities for Lunar lake also.

4 Likes

Elliptic Labs Shipping with Transsion on Infinix Zero 40 Series Smartphones

tendensene til sell on news på disse her meldingene slår aldri feil, men syns utslaget begynner å bli mer labert for gang nå. Spennnende med CMD, regner med mange sitter å følger med evt utspill derifra. Mye bra diskutert tidligere i tråden som det skal bli interessant å få en pekepinn på under cmd.

Ja, litt mer stabilt nå på news. Ingen tvil om at CMD blir spennende. Forhåpentlig ikke bare en repeat av DNB-eventet.

Så får vi krysse fingrene for at det kommer noe PC-news denne uken! Og at det ikke bare var en ren tilfeldighet med timingen.

Blir ingen “repeat” - på CMD er det korrekt å presentere vesentlig børs-sensitiv info, derfor legges presentasjonen ut før børsåpning. DNB-seansen og tilsvarende er ikke arena for å presentere sensitive nyheter, likevel var det noe nytt her (for oss med fokus på alle små detaljer og nyanser) , og presentasjonen var vel også lagt ut før åpning.

4 Likes

Bør ELABS snart “reklamere” for CMD eller er det personlige indbydelser der er sendt ud? :slight_smile:

Bliver sådanne seancer streamet eller kan der være noget telekald - eller skal man være fysisk tilstede?

Nogen der ved noget?

Børsmeldes, presentasjonen legges ut før børsåpning, og selve seansen streames. Ingen “personlige” invitasjoner. Er litt skuffet over at ELABS ikke har vært bedre til å markedsføre dette mer allerede, men så lenge CFO også er CIO og ikke er den skarpeste kniven i skuffen, så blir det vel så som så nok en gang…dessverre. Alle med interesse kan og bør se og høre. Selve online-presentasjonen blir også lagt ut etterpå for de som ikke kan følge den direkte (dette er iallefall kotyme, så man bør forvente at ELABS følger opp…de har jo selv interesse av at alt dette deles bredest mulig blant investorer).

2 Likes

Men bør de ikke stå på toppen af bjerget og råbe ud, at alle skal komme til denne CMD? Jeg syntes slet ikke der er noget markedsføring med det, og hvis det ikke var for deres bemærkning på Q2 vidste jeg ikke der var CMD d 10/9-2024. Det fremgår ikke nogen steder, heller ikke på ELABS hjemmeside…

Er det ikke formålet med en CMD, at man skal nå ud til flest mulige med sine gode budskaber?

2 Likes

Hvis det kommer noe børs sensitiv må det vel børsmeldes i forkant.

Satse på at det tikker inn en melding på samme dag eller dagen før.

1 Like

Som jeg husker det sagde Laila på Q2 at der vil komme CMD med lokation i Oslo (?) d. 10/9-2024. Hvis de nævner et sted forventer de vel også at nogle møder op - og så må man invitere/markedsføre for at få de rigtige personer indenfor. Det kan selvfølgelig ske i kulissen, men der er MEGET stille omkring denne CMD. Hvis det var mig ville jeg larme helt vildt - men det et måske bare mig… :slight_smile:

Det forudsætter selvfølgelig man har noget at fortælle. Jeg larmer selvfølgelig ikke hvis jeg ikke har noget spændende at fortælle :wink:

Artikkel i Finansavisen;

Også Elliptic Laboratories ventes å levere sterk vekst, delvis fordi Lenovos nye «Seamless Sensor»-produkt snart skal rulles ut.

Betalingsmur

3 Likes

Kanskje den blir utsatt? Er veldig rart at denne ikke er markedsført via finanskalenderen. Ikke utenkelig at Elabs venter på nødvendige “milepæler” er på plass hos kunder i forkant, herunder tillatelser til å gi ut visse typer info. Den som har gode kontakter til “info-guden” kan jo forsøke å spørre CIO/CFO. Jeg har gitt opp å stille ham spm.

Du kan lage deg et pseudonym. Lisboa1986

Godt poeng…har likevel sendt en forespørsel vedr cmd til CFO/CIO i mitt eget fulle navn, vi får se om han er høflig nok til å svare. At cmd ikke ble nevnt i DNB tech-pres tyder vel på at det ikke er noen plan for denne nå? Siste slide på Q2-pres var jo “capital markets update 10 sep 2024, more info to be given in due time”.

Ørliten sjanse for at de avventer å pushe det tirsdag el. onsdag denne uken ref. hhvs. Intel el. Qualcomm?

Det var også min tanke at den måske bliver udsat. Vi må vente og se. Det kan også være de lader som ingenting og bare lader dagene gå, og håber alle har glemt det…

1 Like

Jeg fikk dette svaret for 2 uker siden

6 Likes

Bør dukke opp rimelig snart nå da.

…ja, og/eller så ønsker de å avvente fundamentale nyheter de vet kommer først.