Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Norwegian press should write something tomorrow. Not everyday a norwegian tech firm «makes history»
When Nordic Semiconductor got a chip in Apple AirTag everybody wrote about it.

I hope this will give Elabs some cash in the long run.

Tech world got their eyes up for Elabs, that is important. If this is a AirDop killer all OEMs want this.

4 Likes

Eller bare øke viss kursen ikke tar av

2 Likes

Litt mer fyldig review om Aura fra 10:03 i denne: https://youtu.be/7awoEnvYW34?si=Gt1goUeAxTIAMclc

Åpenbart en funksjon som verdsettes stort.

1 Like

We’ve been taxiing since 2020.

3 Likes

2 Likes

Overskriften bør være:

NORSK SELSKAP BAK NY BANEBRYTENDE PC OG IPHONE/ANDROID-FUNKSJON

4 Likes

Jeg tenkte overskriften “TAP THAT” var mest passende, men la gå

3 Likes

Forhåpentlig har de kjørt igang et apparat her i forkant ut mot redaksjonene.

1 Like

Nja… Med tenke på hvordan Elabs har markedsført seg er jeg noe usikker. Men det er lov å håpe :clap::clap::clap:

https://www.youtube.com/watch?v=7mwej2bAIw8 - reklame for smart share funksjonen, ser veldig bra ut!

2 Likes

Enig! Duket for “Marketing splash”.

It’s not integrated and most likely never will be, at least not with apple (they never were particularly good playing according to standard, and it far from being a standard)

It’s good news for Elabs, but it’s still Unison that’s doing the heavy lifting and that’sbeen available for 2 years -a clevere way to auto launch the ap

Fordelene ved Elliptic Labs’ teknologi over Unison ligger i at Elliptic Labs bruker AI og ultralyd for sømløs enhetskobling med en enkel berøring, noe som gjør det raskere og mer intuitivt å overføre filer. I motsetning krever Intel Unison at brukeren aktivt kobler enhetene via Wi-Fi eller Bluetooth og veksler mellom dem for å administrere oppgaver som meldinger og filoverføringer. Dette skaper mer friksjon enn Elliptics automatiserte og kontaktløse system, som gir en mer sømløs brukeropplevelse.

3 Likes

Eliptic seamless starter Unison, derfor må man ha den på telefonen først

"Being able to drag-and-drop a photo you just snapped – no AirDrop needed – is sweet. And yes, it works with both iPhones and Android phones: all you need to do is download the Intel Unison app on your phone and then pair it with your laptop. "

Det er ikke så veldig mye jobb å bruke Unison. men å tappe er en stilig måte å launch appen på

https://youtube.com/shorts/jnBG-RIS1wo?si=bUiFWVwByzta_TFn

1 Like

Er I enige i, at der kun er offentliggjort launch på 1 model - ThinkPad X1 Carbon Gen
13 Aura Edition (med Intel)?

På Lenovos sider kan man finde Yoga Slim 7i Aura Edition (15″ Intel), som også henviser til smart share.

Burde denne model ikke være med i børsmeddelelsen fra ELABS?

Så kontrakten med Lenovo, som vi ved er med 6 modeller, har 5 (eller 4) modeller tilbage.

Vi ved vel ikke om der er ELABS HPD i modellerne også?

Kursen har også falt tosifret siste uken…14-tallet bør vi se om få dager om ikke makropanikken griper markedene ifm US (un)employment reports fredag em. 14+ senest ifm CMD / i løpet av neste uke. Psykologi og interesse som drivere mer enn kalkyler på kort sikt.

Sell on news som vanlig, mon tro?

1 Like

Det kan jeg aldri tenke meg. Perfekt timing og med Vinterstus ferdigsolgt. God oppmerksomhet i utenlandske medier også. Burde bli 2 sifret oppgang i dag.

2 Likes

Enig! Jeg kan hvertfall ikke forstå hvorfor folk velger å selge på disse nivåene nå.

I dag starter også IFA messen i Berlin. Gode muligheter for økt oppmerksomhet i den forbindelse

2 Likes

Ingen dekning å snakke om i norske (finans-)media så vidt jeg kan se, pr 09:10, ikke de vanlige raske kommentarene til interessante meldinger fra Petter Kongslie heller denne morgenen, markedsføring type CIO-ansvar har aldri vært ELABS´ sterke side. Kursen stiger på at eksisterende aksjonærer øker, så faller den kanskje tilbake fordi nye aksjonærer ikke kommer til…ennå…mens traderne satser på den som regel sikre oppskriften “sell-the-news”. Ikke akkurat noe “marketing splash” fra ELABS´ side i dag. Ingen skrytemelding sendt til finansmedia ser det ut til. Ennå.