Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Måske nogle short positioner der skal lukkes :joy::joy::joy::joy:

Blir spennende å se om vi får en ny opptur på cmd neste tirsdag. Kan fort skape nyheter og med nye kursmål fra analytikerne er det nok kort vei til 20kr aksjen

Tenker dere at denne lanseringen av Smart Share fra Lenovo er knyttet til kontrakten på Seamless funksjonalitet som ble meld for 1 år siden?

Jeg tenkte at den kontrakten var i forbindelse med Snapdragon Seamless fra Qualcomm mens denne lanseringen er med nye Intel Lunar Lake.

Snakket vi om to forskjellige funksjonaliteter hos to forskjellige chipleverandører?
Det ble ikke henvist til noen kontrakt på gårsdagens børsmelding.

2 Likes

Noen av dere som skal på CMD?

Hvis dere skulle, hvilke spørsmål hadde det vært interessant å få svar på?

2 Likes

Svar til @Amina :slight_smile:

Det kunne for eksempel være godt at få svar på:

  • Hvordan planlægger ELABS at kapitalisere på dette produkt - indtil videre er produktet i én laptop der sættes til salg i november 2024?
  • Forventer man en bred udrulning og dermed en udvidelse af seamless kontrakten med Lenovo?
  • Kan produktet sælges til andre Laptop OEMs eller er man bundet til Lenovo?
  • Er der andre seamless produkter (andre end Tap) indeholdt i kontrakten med Lenovo?
  • Er der udsigt til at andre OEMs viser interesse for seamless produkter/tap produktet?
  • Har øvrige OEMs fravalgt ELABS HPD løsning?

Der er mange flere spørgsmål :slight_smile:

6 Likes

Driver og ser på dnb-presentasjonen og de forskjellige tap-funksjonalitetene.

“”":https://vimeo.com/1001670869/e688c31e17?share=copy"""

I dag bruker man ofte en usb-mottager i tillegg når man skal bruke trådløs mus. Men kanskje denne kobles på like raskt uten usb? I så fall nok en liten hw de eliminerer uten å gå akkord med kvalitet og funksjonalitet.

Hadde vært interessant å vite noe om hvor kvikt den kobler seg på, har selv mistet usb før og dermed fått en ubrukelig mus. Prismessig koster disse usb-mottagerne mellom 70-200 kr
Videoen viser i hvert fall at det går raskt.

3 Likes

Not sure if they want these to be publicly available altough they showed at DNB?

At least the presentation material is not giving these links at the moment

It could be that these are the upcoming use cases at 15th October lenovo main event?

Edit


Looks like they want to hide some sharing of those links :grinning:

2 Likes

All the links in the presentation are working when you click on them. Something weird however happens when I paste them here. That’s why I just put “…” to not have this private text apperaring.

1 Like

Jeg vet ikke helt om jeg har klart å samle tankene helt rundt den siste bragden for selskapet. Human presence detection som de startet ut med er jo en flott teknologi og produkt, men de erstattet jo egentlig kun et eksisterende HW-produkt som var noe dyrere og mindre skalerbart. Flott det, men du bringer ikke noe nytt til bordet. Du gjør bare noe på en smidigere og billigere måte. Du er enkel å bytte ut om noe bedre og billigere kommer til.

Med smart share ser man at de virkelig har brukt tiden godt til å bygge et fundament, en grunnmur, en plattform som de kan bygge nye produkter på. Både vollgrav og et lim. Det er jo plattformen i bunnen med deres small sensing models som er det virkelig spennende her og som potensielt kan løfte dette selskapet fra 2. etasje til 50. Etasje.

Tenk dere hvor viktig dette produktet er. I alle reviews av PC-en som nå ble lansert så trekkes det frem som en hoved-feature. Et salgs/kjøpsargument. Laila har i sine siste presentasjoner lagt endel vekt på utrullingen av AI-PC-er. Det sier meg at vi med stor sannsynlighet kommer til å se endel Elabs-produkter i disse nye laptopene. Hvem vil ikke ha smart share i sin nye pc? For Lenovo bør det jo være en nobrainer å tilby dette i stor skala. Spesielt etter oppmerksomheten det har skapt de siste to dagene. Endelig et motsvar til apples AirDrop.

Det kommer ny funksjonalitet basert på deres plattform er jeg helt sikker på. Nå er de inne og blir ikke byttet ut. Det er de som sammen med sine partnere skal utvikle fremtidige nyvinninger på denne plattformen.

Ha meg unnskyldt for litt ustrukturert babling nå på kvelden.

7 Likes

Bingo - sitter med følelsen av at markedet på ingen måte priser aksjen deretter. Var nesten litt surrealistisk å lese mottakelsen/omtalen i de store/viktigste mediene.

3 Likes

Visst. Men de gode resensjonen skall ju transformeres til penger på Elabs konto først. Jeg tror mange vil se at det er mulig først.

Delicious and simple user experience :heart:. Hard to see OEMs not giving their customers this. If Lenovo is the only …they’ll be taking bigger portion of the market?

Helt enig …inntil kl 17 i går. Nå TROR jeg investorer skjønner at de i det minste kommer til å nå de 500/50. Aner ikke når. Men det vil skje. Her kan mange ha vært i tvil inntil gårsdagens nyhet.

1 Like

Tror gjør man in kyrkan. Det har varit mye prat fra Elabs under åren og troverdigheten er svært lav. Det er kun en ting som teller nå, og det er penger inn.

1 Like

Vel, jeg kan ikke skrive et haussende “vet”, selv om jeg er helt sikker på at det skjer :blush:

Vi får vel se. Jeg håper ju selvføgelig att dette går bra til slut, jeg har jo også aksjer i Elabs. Men jeg skulle aldri kjøpt noe idag. Men kjøpt er kjøpt og jeg vægrar at selge med førlust.

Helt enig i disse refleksjonene. Virker som de virkelig har tenkt på de små detaljene og ikke overlatt noe til tilfeldighetene. «Tapen» mot siden av skjermen (og som jeg ser de bruker i alle use cases, nå sist musen som ikke trenger USB) er et godt eksempel. Det gjør at alle brukere (og investorer) enkelt vil bli kjent med hvilken funksjonalitet som er knyttet til Elliptic Labs. Genialisk!

Som sagt er jeg enig i at det har vært “show me the money”-stemning. Ferden har vært veldig svingete til nå, med noen oppturer og desto kjipere nedturer og skuffelser.

Men for egen del har jeg ALDRI – i mine snart fire år som Elabs-aksjonær – vært mer happy og lettet som i det siste døgnet.
Legger du til videoene som @Amina og @timontti nettopp postet, så ser man at Elabs virkelig kan løse noen floker for hhvs. OEMs og brukere fremover. Potensiell bransjestandard via MIPI?

3 Likes

Jeg tror jeg skjønner Laila bedre nå når det kommer til akkurat det du nevner. Jeg vet noen tror i kirka, men det er mye usikkert når du prøver å plukke ut aksjeraketter. Det gjenstår å se om dette kan bli en av de få som får det til. Jeg er helt innforstått med at dette fortsatt kan svinge andre veien, men jeg tror sannsynligheten for oppsiden er større enn den har vært noensinne. Jeg må jo ha vært gal som kjøpte budskapet til Laila for et par år siden på 20 kroner. Herregud, jeg blir nesten flau av å tenke på det, selv om jeg tror jeg hadde rett den gang da også :slight_smile:

Jeg tror, som majoriteten, ikke i kirka. Bra for Elabs :blush: