Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Hvordan var det med lanserings datoer for laptop markedet fremover? Noen eventer i usa?

CMD-presentasjonen børsmeldes vel før åpning i morgen …?

CMD-info

Date: September 10th, 2024
Time: 12:00 – 14:30 CET
Location: Carnegie – Fjordalléen 16, Oslo, Norway
Online stream:

https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20240910_3/

Nogen herfra der møder fysisk op på CMD i morgen?

Jeg ville gerne men kan ikke + det er en lang tur :slight_smile:

Ingen børsmelding af materialet i dag… Så kan man vel ikke forvente nyt?

1 Like

gi nå Lars litt tid til å våkne, pusse tenner og komme seg på jobb og få lagt ut materialet…klokken er jo bare 07:41

3 Likes

Heh - det er selvfølgelig rigtigt :slight_smile:

Hvis det bliver børsmeldt, kan det være de venter til kl 12 til CMD går igang - eller måske melder når CMD er overstået?

Hvad vil det normale være?

Skal de melde noe, bør det gjøres i god tid før børsen åpner. Andre selskaper som har capital markets day legger praktisk talt alltid presentasjonen ut på sin web i god tid før børsåpning selv om det ikke går via børs. Det er min mening at det er uprofesjonelt av ELABS dersom man ikke legger ut presentasjonen i god tid før kl 9.

Dersom ikke noe presenteres via børsmelding, bør vi ikke forvente at det er noen vesentlig kursdrivende nyheter i materialet, gitt at Lars har forstått og følger børsreglementet. Således kan det tolkes litt negativt dersom man ikke legger ut noe nå innen en halvtimes tid.

Vi vet jo alle at Lars dessverre er helt håpløs på dette. Det har vi bare lært oss å leve med :stuck_out_tongue:

Dette er verken CEO eller CFO sin sterkeste side. Men strengt tatt holder det å legge ut evt presentasjon like før kl 1200. Og så lenge de kaller det for “Market Update” antar jeg de har en ny presentasjon.

Er oppgangen borte igjen om noen dager, slik det pleier å være?

er ofte det ristes litt i treet før CMD eller avtalte presentasjoner, samt at noen tar sikkert ut gevinst regner jeg med for å redusere risiko i tilfelle CMD er et stort gjesp.

Mulig det, jeg er litt spent på hva av nyheter det kan komme ifra Lenovo besøket. Kanskje det kommer denne uken, ihvertfall neste uke. Ser ikke for meg at de kommer helt til Norge, for en CMD. ER noe annet på gang.

1 Like

Ja, det må nok komme noe ekstremt spennende her for at den skal stige videre, men det er vel tvilsomt.

1 Like

nja de kan jo smelle til med spesifikke milestones eller utdype evt avtaler med de forskjellige aktørene som gjør at man kan regne de ut i regnskapet bedre og/eller mer enn hva det gjenspeiles idag. Men har ikke fulgt elabs så alt for lenge. Men andre her kan kanskje svar for hvordan de ordlegger seg ifb guiding osv?

Ser jo flere skriver at mange ting har tatt tid tidligere.

Dette kan ikke gjøres uten å sende via børs. Hvilket p.t. ikke er gjort, og burde i så fall vært gjort før åpning.

De kan melde nøyaktig når de ønsker, utover det tror jeg også «noe» ville vært meldt før åpning. Det er best kutyme (når det er mulig). Mer tro på mer newsflow i de neste dagene/ukene. Som en annen påpeker ovenfor, sjeferiet fra Lenovo flys ikke inn til Oslo for en enkel lunsj og generisk selskapspresentasjon.

Kursen er uansett bøss gitt derisk / mottakelse som nettopp fant sted.

1 Like

Kommer nok en fin melding kl 12?

2 Likes

Har ikke tro på melding i dag og ukene fremover. Men er storfornøyd med fildeling med tapping og har stor tro på at det vil generere store inntekter i fremtiden.

Nei dette er nok planlagt for lenge siden mtp seamless lansering og skal nok handle mye om dette antar jeg.