Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Ja, jeg tror ikke cmd i morgen er for å si til fremtidige investorer at nå er det forseint fordi lenovo skal kjøpe oss.

2 Likes

Stor sannsynlighet for at elabs blir kjøpt opp.

Er heller ikke helt utenkelig om det er Lenovo som gjør det, dersom de ønsker teknologien inhouse.

Det gir iallfall en konkurransefortrinn ovenfor sine konkurrenter hvis de tenker at seamless teknologien kan videreutvikles ytterligere.

Få bare håpe på at ikke oppkjøpet skjer rundt dagens lave kurs :crossed_fingers:

Tror ikke Lenovo kjøper hele selskapet, men at de feks kjøper 20% for å få mer kontroll over en viktig leverandør er nok ikke utenkelig. Spesielt om de samtidig annonserer ett tettere samarbeid som tar i bruk mer av Elab sin teknologi.

Laila var egentlig ganske avslappet under intervjuet. Hun pleier jo å snakke i store ord, men denne gangen mere avstemt, samtidig som hun virker å være sikker på at dette blir bra!

Litt overrasket at dagens kurs og omsetning. Mange ønsker å komme seg ut og inn i forkant av CMD. De fleste regner vel med at det ikke kommer noen nyheter i morgen? Nyheten ble sluppet før helgen…?

Sånn jeg tolker intervjuet i finansavisen bekrefter Laila omtrent at HP og Dell er 2 av de 4 laptop OEM’ene :+1:

1 Like

Ikke første gang hun nevner disse to OEM, så da kan fort være noe i det.

Større sjanse for at de får ut fingeren nå.

Verdens største Pc produsent, reiser helt ifra Hong kong til lille Norge,for hva ? Enten noe stort på gang ( større enn det som ble publisert nå nylig), eller så blir de slukt innen kort tid tenker jeg. Som er synd for oss, om noen år hadde vært bedre.

4 Likes

Maybe some larger expansion agreement would be nice. That combined with an update on the 500m NOK target schedule. We’ll see.

Elabs wouldnt have to give a press release until something is signed. This would allow for signing tomorrow morning with related press releases before the CMD.

But maybe we just…

3 Likes

Ved tidligere q-rapportering sa Laila at de var i diskusjoner om et «market splash» for det som nå viser seg å være tap sensor. Kan dette være en del av den avtalen de kom frem til?

Hva er isåfall en realistisk oppkjøpspris? De tar vel med det fremtidige potensialet, og at forskjellen nå kontra om et par år ikke er så stor?

2 Likes

En av kommentatorene på FA intervjuet tidligere idag nevnte at Elabs var verdt 1,5 milliarder nå. Da tulla Laila med at dette var en skrivefeil og burde vært lagt på en null til! Så hun ser nok for seg 11,5 milliarder er en fair verdi på selskapet

1 Like

En ting er sikkert: en potensiell kjøper ville måtte betale vesentlig høyere pris enn dagens markedsverdi.

Elliptic Labs er fortsatt helt i den spede begynnelsen hva gjelder å realisere sitt potensial, men vi begynner nå - (omsider) - å se konturene av hvor stort dette kan bli.

1 Like

En evt oppkjøpspris bestemmes av eierne, av aksjonærene, ikke av budgiver. Og dels av nøkkelpersoner dersom det finnes noen som er så viktige at evt byder krever at de blir med.

Kjetil, tror nok hun mente beløpet var så lite at om Lenovo kjøpte de så var det bare en avrundingsfeil å lempe de inn i Lenovo :slight_smile:

1 Like

Good to see the smart Share/ tapping being their key selling criteria also in the Yoga ad. Its like on top of the list in this video

8 Likes

Korrekt.

It is probably hard to overstate the implications of it being the key selling feature in both the tech-press reception and in Lenovo’s own advertisements.

2 Likes

Hva tenker dere om morgendagen?
Trekkes det noen kaniner opp av hatten? Nå har det vært litt fokus på tapping av mus/tastatur, noe som også ble nevn som ett eksempel av Laila i dag. Er det mulig de kan lansere dette med Lenovo i morgen, eller hadde det i såfall blitt nevnt på eventet før helgen?

Det hadde vært helt rått om så skjedde!

Jeg håper det kommer noe opp av hatten i morgen, men jeg er usikker. Elabs ønsker muligens å vise investorer at nå leker de med de store (når sjefene fra Japan kommer snakker vi). Det gjør seg å ha dem med på laget.
Blir overrasket dersom Lenovo og Elabs plutselig viser nye funksjoner (som de implementerer) under CMD. Det ville jeg tro de heller viste på lanseringen av nye maskiner.

Men jeg håper selvfølgelig at det ligger en ny børsmelding å venter 07 i morgen.

2 Likes

Enig i at det er et longshot. Men det hadde vist utrolig styrke og dratt i det minste en demo rundt en framtid lansering med å kakke en lenovomus i skjermen (utenfor ett stort event).

Kunne da satt de ubetydelige oppgraderingene til Apple litt i skyggen :headphones: