Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Enig. Da har man investert på feil grunnlag. Fokuset (og marginene) ligger i de andre vertikalene. Så ut til at markedet ikke ble skremt i dag. Tvert i mot. God helg!

1 Like

Bare å holde denne så lenge du får lov.

Diamond hands her.

Tror det gjelder de fleste

1 Like

Klart man går litt i forsvarsposisjon når noen fiker til babyen din? :wink:
Men må jo være lov å påpeke at du kan ha egeninteresse av å gå så hardt ut og si det er rimelig alvorlig på denne tråden, men ikke nevner noe på IMINT. Ønsker ikke å drive noe munnhuggeri med deg @Konamixx , har satt pris på mange av dine innlegg og selv fått med 50% gevinst på IMINT (som jeg mener fortsatt er underpriset).

Det er forøvrig mest tonen til @strongbuy , som tydeligvis ikke kjenner caset noe særlig, jeg reagerer på - den er ikke nok ikke heeelt i henhold til forumreglene. Men du må gjerne la være å investere @strongbuy , om det eneste du forbinder med Elabs er Kina. Mye annet du også må droppe, da “alt” produseres i Kina.

DinSide har forøvrig litt mer detaljer i sin artikkel:

1 Like

Sånne hersketeknikker kan du bare la vær med @stone . Gjør selvsagt litt vondt for dere som ikke ser Kina på samme måte som meg og ta inn over seg alt som de ikke har verken innsikt i eller forstått tydeligvis, hvilken vei Kina er i ferd med å ta siste tiden er ganske dramatisk og alarmer blinker rødt all over the place. Alle andre jeg snakker med deler samme oppfatning, og de har som meg vært investorer i ca 20-30 år. Har fulgt Elabs siden notering og jeg mener bildet har endret seg mye nå siste tiden.

Hersketeknikker???

Om du har fulgt selskapet siden notering, hvorfor har du ikke delt noe her før en artikkel for 13 dager siden og nå bare spyr ut Kina hat?

Jeg er langt fra noe tilhenger Kina, men dette er faktisk tråden for Elabs, og de har MANGE partnere og kunder som ikke er fra Kina. Ja, de har reklamert med Xiaomi som har vært en stor kunde siden 2016, men det har bare vært et springbrett.

Bare fordi du har vært investor i 20-30 år trenger du ikke opptre som en besserwisser og antyde at alle som sitter inne i Elabs er idioter…

1 Like

Jeg tror forøvrig laptop kontrakt er med HP eller Dell, selv om jeg vet de går teorier på at det er Lenovo…

Edit: det er kanskje syltynt, men tror rett og slett ikke et kinesisk selskap ville gått så hardt til verks å si de ønsker Elabs teknikk inn i alle modeller innen 2023 OG at de ønsker å benytte det i andre segment - de gir ikke fra seg forhandlingsgrunnlag så lett … Det virker mye mer amerikansk å kjøre på og tenke stort!

Elliptic Labs Signs a Significant Enterprise License Agreement with Xiaomi

2 Likes

Se der ja, finfint det :ok_hand:

1 Like

Jeg tror denne avtalen er meget bra for Elabs.

2 Likes

Enterprise license er vel samme som topp 3 PC leverandør hadde signert, og betyr at de ønsker å kunne bruke teknologien i andre produkter? Xiaomi har jo et ekstremt stort sortiment innen all mulige forbruker apparater og dekker flere av Elabs sine vertikaler. Snakker vel om mye mer enn fjorårets 3 MUSD nå!

1 Like

Nettopp. Dette er en meget stor win for Elabs :slight_smile:

1 Like

Insert setning: “men Xiaomi er jo et kinesisk selskap…dette går rett i dass…” XD

SMARTPHONE SALES IN DOMESTIC AND GLOBAL MARKETS

Xiaomi’s global smartphone shipments reached 146.4 million units in 2020, a year-on-year increase of 17.5%. In 2020, smartphone revenue reached 152.2 billion yuan ($23.3 billion), a year-on-year increase of 24.6%.

Mon tro hvor mange av disse som på sikt vil ha Elabs software… Snøballen fortsetter å rulle. Det er bare å benke seg i påvente av flere større lisensavtaler. Utrolig gøy når et så lovende selskap begynner å oppnå sitt potensiale!

1 Like

Med denne avtalen tror jeg nesten vi må anta alle.

1 Like

Musikk gutter&jenter :partying_face::dart: Vi liker ordet Significant. Passet bra dette før splitten :dart:

2 Likes

Og jeg som sa de nærmest ikke trenger Xiaomi lenger pga lave inntekter på Smart phone vertikalen :see_no_evil:

Nice to have uansett eller hur :wink:

1 Like

Kursen går 3 %. Helt latterlig. Burde gått 30-50%

Gjør som meg. Kjøp ved hver anledning og og glis om ett par år

1 Like