de tapte penger både før og nå, så hva de faller tilbake på er jo større tap om disse kina kontraktene går i vasken som det viser seg nå ingen ønsker å kjøpe de lenger.
Bra laptop er hvor the real money lies og at de ikke er avhengige av Kina kontraktene.
Så du tror ikke kontrakten er med Lenovo, men med Dell eller HP?
Det skal jeg ikke spekulere for mye i for det vet jeg ikke.
Tror du lenovo blir boikottet fra resten av verden med det første pga ovennevnte ?
Skal ikke påstå noe som helst enda men at det er risiko knytte til tech og Kina om dagen er en no brainer. Selger ikke unna elliptic av den grunn heller
Nei, men poenget mitt var at Lenovo også regnes som Kinakontrakt og hvis laptopkontrakten er med Lenovo, så blir de ikke mindre avhengig av Kina slik enkelte her virker å skulle ønske. Det virker nemlig som at enkelte ikke akkurat er positive til Kina
Sant nok. Men full boikott og shutdown av samtlige leverandører på teknologi fra Kina, ser jeg ikke på som et alternativ. At det blir støy, absolutt.
Babbai, skylappene dine er rimelig store om du ikke ser hva som skjer i forhold til Kina nå. Ingen som ønsker noe ned, bare en reality check. rart du ikke ser dette når du velger å investere i noe med hånda ned i det største ormebolet i verden i dag.
Hvem har sagt at jeg ikke ser? Kanskje vi ser ting fra ulike perspektiver. For deg er kanskje Kina et ormebol, men slik ser ikke jeg det.
Kina er mye rart. Det er en grunn til at jeg blant annet støtter Amnesty International med penger og det er at de er noen av de få som tør å gå etter Kina. Det er dokumentert at de den dag i dag utnytter politiske fanger som levende organ-lager som rike utlendinger kan komme og benytte seg av. Mangler du en nyre? no problem - reis til Kina. United Nations Concerned About Organ Harvesting In China (forbes.com)
De har tilsynelatende vanlige sykehus i vanlige byer hvis eneste oppgave er å være konsentrasjonsleir og organlager… når du er i stand til å holde på slik så er det klart at det er no limits for dirty tricks. Det har med kultur å gjøre.
Fortsettelsen må vi gjerne ta under tråden politikk eller noe slikt for dette har ingen ting med Elabs å gjøre.
You brought it to the table mister
Hva mener du med før og nå? Snakker du om før og etter 20Q4? Det er klart at når Xiaomi betaler en avtale for et beregnet volum en gang i året, så blir det litt skjevfordeling på kvartal rapportene… Men fornyelse kommer nesten garantert inn nå i Q3 eller Q4 for nytt år med lisenser… I tillegg kommer det fra HONOR og Blackshark. De har sagt at de forventer å ende med positivt resultat ila året 2021, så pengetap kan være historie…hvertfall når det begynner å rulle inn pæng fra laptop deal!
Ingen ønsker å kjøpe? Har du ikke fått med deg at Xiaomi ila Q2 vokste frem til den andre største leverandøren av smart telefoner i verden?
Dette er og forblir støy… Og om noen selger seg ut pga noe så lite, så kan de bare holde seg unna fremover. Det er så mye på gang nå at jeg sitter rolig hvertfall, uansett hva makro og politikk finner på…
Det var Huawei for et år siden og. IMO er denne nyheten rimelig alvorlig for selskap som sitter med kontrakter med xiaomi. Før du vet ordet av det blander US seg inn, og android er long gone. Da sitter de i samme båt som huawei.
Er vel fort noen amerikanske interesser som prøver stikke kjepper i hjulene for nok en voksende kinesisk tech gigant.
Men Xiaomi er uansett ikke hoveddriveren for å nå guiding i 2023. Om du mener dette kan være så ødeleggende @Konamixx, så kan du jo dele det i tråden for ditt andre AI selskap hvor det også er flere store kinesiske kunder, der du fortsatt har aksjer? For du annonserte vel at du gikk ut av ELABS før den krysset 200?
At komplett kutter en Xiaomi modell (og bare den ene) er foreløpig knapt en nyhet, de som har over 100 Apple modeller selger kanskje ikke like mye som før?
Ouch, hårsår much.
Er fullstendig klar over at dette er en stor risiko for imint også. So much so at jeg vurderer nedsalg.
Men det er ingen som diskuterer det der, og jeg tviler på at det er mange som er inne i den aksjen på TI.
folk er jo hårsåre delux virker det som, da er det kanskje på tide å åpne øya og se litt hva som skjer rundt i verden og spes Kinas rolle om dagen. De er jo så og si uvenner med alle nå og aggressive som fanden. Skyr selskaper som er direkte knyttet til Kina med avtaler og div som pesten nå.
Dette ble unødvendig mye støy. Skjønner at enkelte ønsker billigere inngang. Prøv igjen etter splitten.
Jeg ser forbi støyen og kjøper mer. Så får de som synes det er risky selge og la være å kjøpe
Samme her. Fylte på tidligere i uken. Har troen fremover
De som selger pga dette er enten ultrakortsiktige eller så forstår de ikke caset etter min mening. Mobilsegmentet utgjør kun en liten del av selskapets potensial. Tror Elabs skal få en meget fin periode fremover. Stikkord: oppskalering, nye lisensavtaler, positivt kvartal, flytting til oslo børs.