Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Congrats on you being featured in today’s presentation!
And regarding the share price…shouldnt surprise us

Helt klart enig med deg. De fleste (her inne iallefall) tenker vel at kursen var unaturlig lav med tanke på de store nedsalgene som ble gjort.
Tror nok mange gevinstsikrer etter en fin oppgang 6.9. Mulig flere holdt igjen litt lengre i håp om noe ble publisert ifm. investorpresentasjonen i dag.
De som har følgt Elabs litt lengre er fornøyd med at en stor milepæl er nådd og at de-riskingen i selskapet er betydlig.
Den kortsiktige kursen er bare å gi beng i. Vi er høyere nå enn før sommeren og overbevist om at vi er høyere rundt juletider enn vi er nå.

4 Likes

Det er en ting jeg lurer på, som jeg håper noen her kan hjelpe meg med å avklare.

I forhold til Smart Share, er det kun snakk om ThinkPad X1 Carbon Gen13 Aura. Denne blir estimert tilgjengelig i november.
Men hva med Yoga Slim 7i Gen 9 Aura Edition. Denne blir jo også levert med “tapping” og sendes innen 2-3 uker i følge Lenovo sine sider?

Hilsen en som er lettere forvirret.

Ja, det er riktig at begge skal være utstyrt med SmartShare. I produktbeskrivelsen vises det til Elliptic Labs ifm ThinkPad men uten denne referansen for Yoga. Dog har begge evnen til å kommunisere med IoS og det blir vel vanskelig uten ELABS (?). Yoga Aura lanseres allerede denne måneden, mens ThinkPad Aura kommer i november.

De sier jo også at de vil være tilgjengelig på aura maskinene så jeg kan ikke skjønne annet enn at de er i begge 2.

Her er en oversikt (korrekt?) over lanseringene annonsert av Lenovo i Berlin 5 sep:
image

Jeg vil anta at vi vil finne HPD i noen av de 4 business-maskinene listet øverst. Bl.a. er det også spennende å finne ut om Carbon kommer med dobbel ELABS (T-Pad Carbon har hatt HPD i tidligere versjoner mener jeg). Lanseringsmnd i høyre kolonne.

Så har vi konsument-maskinene - det er blitt bekreftet at ELABS skal inn i slike i løpet av 2024. Her vil vi da kunne få bekreftelser rett etter lansering, som har blitt kutyme med Lenovo.
Da blir det iallefall litt “action” og mulighet for å regne litt mer på økte inntekter etterhvert - flere maskiner i markedet.

1 Like

Igjen tåkete kommunikasjon fra Elabs…eller???----neppe hemmelig/forbudt å nevne begge maskinene siden Aura skal komme med SmartShare og 2 stk er kommunisert fra Lenovo…??? Det som er forunderlig er at det skriftlig påpekes at Smart Share først kommer i Aura-PCene, første skipning på ThinkPad X1 Carbon (som iflg Lenovo skal ut i november mens Yoga Aura skal ut innen 3 uker). ???

Good to remember:

  • Intel will Launch Arrow Lake, the chipset replacing existing Raptor Lake, in October
  • Lenovo will hold it’s world tech event on Oct. 15th. This is likely similar timing to what se saw last week (LL launch → Lenovo event)
  • If you listened Lenovo’s presentation on Smart Connect and other Aura functions at IFA, they said “more use cases to be presented at the world tech”. I’m quite sure these will be the MS Teams / Spotify / Bluetooth mouse, etc.
  • Who would think that the lenovo main event would be held without launching any new PC*s? :smiley:
  • Now the big question is how will these guys faces look when Lenovo keeps puffing the Smart Share & related new use cases with high visibility

https://www.lenovo.com/us/en/events/techworld/

10 Likes

Those examples were mentioned in todays presentation as well and I agree that these examples isn’t only theoretic. I’m pretty sure she mentioned today that OEMs (plural) are considering the apps/functions to come.

3 Likes

Vet vi om Kongslie var der i dag?

Og når bør vi se en oppdatering fra Pisani/Carnegie?

Så noen bilder på LinkedIn. Kongslie og tidligere styreleder var der

1 Like

Jaggu! Takk for tips. Fant …og tok en liten skjermdump. Godt oppmøte, da!

Ser ikke helt umiddelbare triggere før Lenovo-event om en måned – så det blir spennende å se om større investorer (med litt ro i ræva) kommer inn eller eksisterende øker etter CMDen.

5 Likes

Dårlig med kvinnelige investorer på plass tross Laila på topp…1 av over 30…hva har skjedd, er det ikke kvotering på CMD? Bare i styrene?

1 Like

Kan være det er noe jeg har misforstått, men for å være kompatibel med IOS, må ikke IOS-devicene også ha elabs-sw?

Nei, ikke ifølge Elabs. Holder at det er på PC.
Lenovo valgte (etter eget ønske) at man måtte installere en app på telefonen. Det kan også han noe med statestikk å gjøre. Se brukermønster ol. Uten at jeg vet det.

1 Like

Så lenge telefonene har en mic og høyttaler så vil det fungere mot en PC med Elabs seamless-tech.

1 Like

Mail fra Lars i dag tidlig:
Dear all – we would like to thank you for your participation in our Investor update yesterday.

We have been allowed to share Oliver Pisani’s recap after the event; please see below.

Kind regards

Lars

Lars Holmøy

CFO
Elliptic Laboratories ASA
www.ellipticlabs.com

16 Likes

Barca begynner å gå tom for ting å hate på, når det er kjønnsfordelinga på CMD som er det mest negative. Begynner ting endelig å tikke i riktig retning?:crazy_face:

2 Likes

Det var da veldig pessimistisk ifra dem, Omtrent samme Market cap i 2026 som i 2024 for Elabs, altså de ser ingen kursendring frem til 2026, selv om de mener de vil omsette for 492 mill i 2026 kontra 150mill i 2024. Eller er det at Mcap endres 1500mill pr år de mener ?

1 Like

PE 13 i 2026. Med den veksten som fremstår i analysen, er det en latterlig lav PE og target. Men analytikerne skal jo ha noe å gå på når det nærmer seg. Analytikere er noe for seg selv.

1 Like