Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Det tror jeg de har gjort, gjennom at flere er kjent med status, siste nyheter, og vil følge selskapet tettere fremover.

Teknisk er det en eksemplarisk back-test på bøssvolum prior til videre oppgang. Rent fundamentalt kan man lure på hva som får småsparere til å selge på kurser under Lenovo-nyheten og den fenomenale mottakelsen. Such is børsen.

1 Like

Det har vært høyt volum den siste uken.

Noen som har oversikt over hvem som har kjøpt / solgt den siste perioden?

Kanskje det ikke er fundamentalt, men erfaring - “sell the news” og kjøp tilbake 10-20% lavere noen uker senere, uten nyheter og uten nye kjøpere kan det ofte bli surt noen dager hvis og når børsmiljøet generelt også får en smekk (ikke usannsynlig at det blir hakk-i-plata og flere runder med resesjonsfrykt og kjappe algoritme-forsterkede sell-offs før det spretter opp igjen). Burde gjort det samme selv for å få litt løpende avkastning på ellers altfor død kapital (vs alternativer) de siste årene.

2 Likes

Jada, sell the news fungerer helt til det ikke gjør det lengre. Det virker som det er mindre likviditet rundtomkring enn typ noen gang.

Folk med Fomo, som undertegnede, bare sitter - og plukker opp litt mer på helsvarte dager.

2 Likes

Jepp - det er den strategien som jeg følger. Tror ikke så mye skjer med denne aksjen før vi får Q3 presentasjonen. For egen del synes jeg CMD var en veldig stor skuffelse. I en CMD bør man vel i det minste kunne si noe mer håndfast om veien videre. I stort var det jo ikke noe nytt som kom frem her - mer overordnet «vi forventer å inngå en avtale med en ny OEM i fremtiden… Ellers var det lite markedsføring av CMDn på forhånd. Så det spørs om man klarte å attrahere andre investorer enn de som allerede er en del av menigheten.

4 Likes

They must really like Elabs…

7 Likes

Madammen kom nettopp hjem med ny jobb-PC; Thinkpad 14s Gen 5 Intel. Lansert april 24 …med Elabs HPD inside :star_struck:

Kult å ha noe Elabs-stuff in tha house! For egen del sverger jeg til Macbook Pro :blush:

4 Likes

Sånn helt generelt, og her har ikke jeg nok kunnskap om mekanismene; får analytikerne vite mer enn oss fra selskapene? F.eks. Pisani; kan han ha fått noe info under bordet fra Laila a la “OEM nr 2 kommer i desember”, eller er det HELT no-go? Spør for en venn osv.

Ikke aktuelt at noen får innsideinformasjon fra selskapet. De sitter med samme info som oss, men har nok en bedre kjennskap til markedsmekanismene etc.

Ellers kan jeg ikke skjønne at cmd var noen skuffelse. Laila var energisk og i strålende humør og sa nesten så klart det kan sies: de andre oem kontraktene er ikke død og her snakker vi hpd + (fyll inn hva du tror)
Vi har vel strengt tatt fått vite at andre taps kommer + ledelse i lenovo er på plass. De skal ha en event i oktober.
Dette er gull folkens. Må dere ha det inn med t-skje? :spoon: :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Edit:
I tillegg har vi nettopp lansert seamless tap sensor til «stående applaus» fra bransjen og de som følger bransjen. Lenovo, verden største oem, har funsksjonen som Elabs står for på «frontplakaten» sin. Prox. sensor og hpd er bare noe som er der, som spesielt interesserte finner langt nede i specs.

Dette har vært den mest spennende og oppsiktsvekkende uken i Elabs’ historie, det ymtes frem at mer kommer snart, og alikevel er folk skuffet? Gir meg ende over jeg :roll_eyes:

10 Likes

Egentlig skall de ikke få mer informasjon, men det læcker vel en del i alla fall. Det har varit en del merkelige kursrørelser før børsmeldinger i just Elabs.

På sånne møter får man muligheten til å stille spørsmål face to face. Laila er jo ekstrex til å hinte. Litt irriterende for man får aldri noe konkret.

Jeg syntes de kunne vist mer ift andre laptop kontrakter og tids aspekter.

De kan ikke «vise» noe som ikke kan vises - ting meldes og guides når ting er signert og partene er enige. Dette gjelder alle selskaper på børs. Man trenger dog ikke veldig rik fantasi for å se at her kommer det mer kjøtt på beinet (veldig) snart.

1 Like

Jeg tror også på der kommer mere fra andre OEMs - men det har vi troet på i +1 år, så det er ikke til at vide hvornår…

Det der betyder noget er indtægter i ELABS. Så hvad giver indtægter?

  • Lenovo tabs funktion kontrakt er meldt og indtægtsført. Kommer der andre indtægter?
  • Hvornår Lenovo tabs Milestone er opfyldt vides ikke, så der kan måske gå op til 5 kvartaler hvis mønster for HPD følges.
  • Giver andre usecases indtægter fra Lenovo (f.eks. mus, tastatur)?
  • Kommer der andre en Aura på tap løsning?
  • kommer der kontrakt for seamless med andre laptop OEMs.

Der er marketing splash men hvor kommer indtægterne fra?

3 Likes

Det blir stille når det går nedover.

Er da vitterlig grei aktivitet her – i både motgang og medgang :kissing_heart:

Ps. Hvor er du i medgang?

2 Likes

Når tenker folk å kjøpe seg mer opp? Jeg tenker 12 tallet, men redd den kan synke enda mer

Er det så mye fornuftig å si? Det er alltid noen som har behov for å realisere verdier og så lenge det ikke noen negative nyheter er det “buisness-as-usual”, selv om jeg selv ikke forstår at aksjen ikke står på + 20 kroner :man_shrugging:

1 Like

Vanskelig å si, men begynner å se på økning jeg også dersom fallet fortsetter.