Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Alt under 22 er kjøp, ifølge siste oppdatering som er for litt frem i tid, altså til neste Q. Å treffe bunn er nærmest umulig. Skal du sitte på denne aksjen lenge, så har det lite å si for hva du kjøper for, klarer de å omsette for omtrent 500mill, så er det jo lett å regne ut at det blir profitt uansett.

1 Like

“buisness-as-usual”

Akkurat det det som er problemet. Mye snakk og små små børsmeldinger men før lite penger inn. Selskapet er idag helt vurdert på forhåpninger.
Ju lengre tid det tar før disse realiseres ju mer synker kursen. Hvis man tror at det kan komme inn mer penger i Fremtiden så sitter man. Ellers bør nan selge.
Jeg tror det er hyggelige sjanser at så skjer men ikke noen garantier og det kommer at ta mye lengre tid enn Elabs sier.

Det er ikke bare vurdert på håp og fremtid.

Se de 3 siste åra.

50-70-150 mill i inntekt.

1 Like

Du forstod ikke konteksten på min “business-as-usual” kommentar, den henspeilte til kursbevegelsene. +/- 1 - 5 % er “business-as-usual” og hva man må forvente når man er investert i SMB selskaper i teknologisektoren.

Når det gjelder selskapet har jo de i det siste levert flere nyheter og også hatt en kapitalmarkedsdag. Så det er ikke bare snakk og små børsmeldinger, men etter mitt syn fundamentalt gode og viktige nyheter. At selskapet er priset basert på tro på resultater i fremtiden og ikke dagens inntjening er vel ikke noe nytt.

5 Likes

Hadde ikke forventet å få fill på MA20/100, men man får takke og bukke.

Hei, dette er feil - selskapet har ikke 150 mill i inntekt i 2024. Det har 56 mill i H1. Resten er gjettverk. SB1 har 173mill for året, men har valgt å ikke komme ut med en eneste kommentar eller endring etter cmd til tross for at PK var tilstede. Han har jo tidligere også vært klar på at det er nesten umulig å ha noen formening om hvor ELABS går gitt at det slippes så lite info. Så dessverre (foreløpig) ingen push/markedsføring derfra. Bak dette ligger det nok at tyngre investorer, som ikke går inn i tidlig-fase-selskaper, og som ønsker å kunne analysere og sannsynliggjøre veien videre, fortsatt velger å sitte på gjerdet.
Av nyheter fremover bør det iallefall kunne komme noen meldinger om hvilke Lenovo-modeller som går i markedet, i tillegg til at det må komme en avtale om lansering med iallefall EN ytterligere PC-produsent i 2024. Jeg har en magefølelse av at dette går litt tregere enn jeg hadde forutsett for bare noen måneder siden, håper jeg tar feil. 50+70mill i hhv Q3 og Q4 er hva som behøves for å skape troverdighet og interesse utenfor dagens lille menighet. Bunnlinje. Ikke bare meldinger og hinting.

4 Likes

Legger merke til at det tidvis går ut rimelig mange aksjer i en og samme transaksjon… ofte når kursen bikker over 13.
Kan det være en større aktør som selger seg ned/ut igjen?

Det blir jo naturligvis gjetting. Men jeg holder det ikke som sannsynlig at Elabs vil annonsere ytterligere en PC produsent i 2024. Under Q4 presentasjonen ble det sagt at «vi forventer å inngå en avtale i løpet av 2024 med en OEM i tillegg til Lenovo». Dette skrudde i hvert fall opp mine forventninger den gangen. Under Q1 presentasjonen tok man imidlertid bort målet om 500 MKr. Noe må jo altså ha skjedd under mars-april-mai. Jeg vurderer det som at man ikke klarte å lande en avtale med den produsent man var i forhandlinger med angående HPD. Det ble heller ikke nevnt et ord om denne mulige avtalen under Q2. I dag sier man at man forventer å inngå en avtale med ytterligere en PC produsent/produsenter men at det da vil bli både HPD og Seamless. Jeg tror definitivt at dette vil skje og at vi på et eller annet tidspunkt vil få en ketchup-effekt. Men ikke i år. Som ble fortalt på CMD virker det jo ikke være plankekjøring å integrere Seamless. Produsentene har sine meninger om hvordan de ønsker å inkorporere denne funksjonen. Holder det derfor ikke som sannsynlig at de har kommet så langt i forhandlingene med en annen OEM. Men dette er som sagt mine løse tanker basert på ikke noe annet enn magefølelse.

Om han hører igjen om q2 presentasjonen så syntes jeg ville være svært overaskende om det ikke kommer no i år… enten det eller så hyper de opp unaturlig mye. Very high demand eller hva de sier fra laptop selskapene…

1 Like

Tenker også at det kommer noe i år, men det er som med @edvinmedvind11 og @Barcelona1986 basert på magefølelser og lesing mellom linjene på det som blir sagt.

Hadde vi bare visst :sweat_smile:

Var det ikke noen som hadde kvalifiserte gjetninger om lanserings datoer? For de andre merkene…

Elliptic labs har sagt very high demand, interest lenge. Husk at det det er en grunn til at folk kjøpte denne aksjen på 23 kr, 19 kr, 22 kr etc. Det ble sagt mye tidlig også har det vært mange gode grunner til hvorfor ting ikke ble slik de sa og en del dårlige grunner.

2 Likes

Ja da må det snart løsne tenker jeg.

I just looked in my coffee grounds and asked my local shaman - both point to an agreement in 2024, Jesus :roll_eyes:

Grunnen til qt folk kjøpte på 22 kr og høyre er at de trodde på elabs snakk. Idag fungerer ikke det lengre og folk vill se resultat.
Og det kanskje kommer. Da kommer kursen at gå opp. Lotto-akjse.

Skrev jeg ikke det?
Take a break

2 Likes

Tålmodig vil kanskje vise at 22 var et røverkjøp :upside_down_face::grinning::upside_down_face:

Endte grønt i går? Kanskje ikke selg-alle-nyheter-alltid ble/blir galaxy brain strategien fremover.

Looking at Lenovo’s youtube channel and the videos from last couple of months… there is clearly one video gathering views much faster than anything else. Now at 25k views.

5 Likes

“Totalt har investorer pøst 330 milliarder dollar inn i 26.000 oppstartsselskaper i AI-sektoren de siste tre årene, ifølge New York Times.”

Man kan jo bli smånervøs av at annen AI-tech tar innersvingen på Elabs!?