Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Denne “fantastiske” nyheten er for lengst glemt på OB. Nå må de vise at de klarer å tjene penger snart for å forsvare mcap på smått utrolig 1,4 milliarder.

1 Like

IMG_1960

4 Likes

Fare for at visse “…konger” og tilsvarende useriøse skittkastere har dysleksi…håper likevel hintet får ønsket effekt!!!

Ta ansvar å skriv et informativt et om hvor stort dette er :slight_smile:

Husk å være saklig, høflig og ærlig oppfordrer Tekinvestor om… skal forsøke.

Jeg skjønner ikke helt posten din for å være ærlig. Er det å forstå at det er slik at man skal glemme slike ‘fantastiske’ nyheter og fokusere på å tjene penger istedet?
Disse nyhetene og børsmeldingene som kommer er hver og en ett lite steg på veien for å kunne tjene penger. De har nettopp lansert ett nytt produkt med Lenovo, som tilfeldigvis og heldigvis for Elabs, er den største PC leverandøren i verden. Dette produktet har fått veldig bra respons og kan gjøre hverdangen for PC brukere enklere og mer sømløst. Er ikke det fantastisk?
De har allerede kort tid etter lanseringen begynt å hinte frem om flere bruksområder for denne virtuelle sensoren og at også andre OEMs har utvidet eksisterende kontrakter fra HPD til noe mer… er ikke det fantastisk

Jeg kunne ha skrevet mye mer om disse fantastiske tingene som Elabs leverer, men du kan jo kanskje sette av litt tid i forumet her. Kan røpe at mye her er veldig bra lesestoff og det fokuseres heldigvis veldig lite på kortsiktige kurssvingninger.

Du skal få ett tips. Hvis du synes 1,4 milliarder er “way off” det som Elabs er verdt, bør du (hvis du har aksjer), selge disse fort som svint.

3 Likes

Jeg snakker på vegne av markedet. Om det var så fantastisk som det sies, burde den vel gått mye mer og ikke være omtrent tilbake til før nyheten kom?

Joda, men selskapet har fortsatt mye å bevise. De har dessverre skutt seg selv i leggen flere ganger tidligere pga optimistiske utsagn av ceo/cfo. Men forskjellen nå er at vi kan faktisk se hva og hvordan i form av produkter. Når det kommer til kursen, så må dette begynne å reflektere i regnskapet. Vært investert her siden IPO, og skjønner godt at det er hardt å se de kursene her. Men hei….framtiden har aldri sett lysere ut….altså ikke sikkert at alt går til himmels, men poenget mitt her er at framtiden til Elabs har faktisk aldri sett lysere ut

2 Likes

Om markedet til enhver tid klarte å prise verdipapirer riktig, så er det bokstavelig talt ingen grunn til å drive med børs. Vi som eier aksjer her mener åpenbart at nyhetens derisking/betyding på liten eller ingen måte er priset inn i dagens kurs. Lav interesse/kompetanse og den forsvinnende lille likviditeten på OSE gjør det frustrerende å investere i slike vekstcase. Samtidig kan man iblant handle enkelte papirer (altfor) billig før resten av berget våkner og/eller selskapene blir tatt av børs (les: kjøpt opp).

1 Like

Tek.no snakker varmt om den nye air drop killeren fra Elabs🤩

(Gjør det lettere å dele filer fra mobilen til PC-en - med norsk teknologi som grunnlag) Sjekk video! VG.no!!

2 Likes

Skjønner, den som venter på noe godt osv.

EVP of engineering eller tilfeldig navnelikhet?

I mine øyne burde den gått noe mer og jeg er ikke uenig i at når det kommer cash på bunnlinjen, vil aksjen gå nordover. “Goes without saying”
@hitshaaaa er inne på noe av grunnen til vi ikke er høyere, samt makro. Alle skulle gjerne ønske at ting gikk fortere, men sånn er det. Ting må fortsatt skje i riktig rekkefølge. Kontrakter og lanseringer først, deretter penger.

Her er det bare å lukke kista fram til lansering med PC-OEM nr 2. Tydeligvis ikke noe som biter på.

2 Likes

Jeg begynner å tro at selv ikke oem nr. 2 vil få skuta nordover - kun regnskapet. Så er det opp til enhver å vurdere om man tror på selskapet, teknologien og ledelsen. Alle som følger caset tett ser jo at de aldri har vært nærmere 500mnok-målet enn nå - eneste som mangler nå er den brede adopsjonen.

Alle har vel innsett at noe 500M/år blir det ikke. Men det det kan likevel bli helt OK.
Man skall ikke se bort fra mulighetene til oppkjøp. Flere norske IT-selskaper har blitt kjøt opp, ibland till lattlige priser (før den som selger, Kahoot før 37kr eller hva det var. De som solgte ler vel forstatt, antar jeg).
Men, ellers helt riktig. Elabs må vise at man kan omforme snakk til penger inn. Det går fremover med det også, men det går veldig tregt.

Kan et scenario være at Lenovo kjøper enerett på seamless av elabs?

2 Likes

We can only speculate from outside, but I believe Lenovo directors came to Oslo before CMD for a reason.

As the reason has not been told and no new contracts have been issued I’m in believe that they came to buy whole Elabs - but offered too little. This is right after Tap sensor got significant positive feedback so likely they wanted to prevent competitors from having it.

This could be a reason why Laila was raising her hand in CMD stating that the price has to be right etc.

5 Likes

I agree with this reasoning but will have to disagree (strongly) with the final interpretation:

M&A-negotiations takes time, and it should. Lenovo C-level knows this very well, and an eventual expression of aquisition-interest from Lenovo triggers an extensive valuation- and stakeholder (board, lawyers e.g.) process that takes weeks or more likely months before shareholders are informed about what the board recommends (or not).

In short, I agree that Elliptic is in play after the overwhelming reception, but that it will and should take time before any suggested buy-out and/or investment in the company is communicated. As shareholders, our interest is that more players than Lenovo can enter the ring (and Lenovo knows very well that this is part of the game).

If Lenovo wants this tech for themselves/inhouse, they need to act fast and decisively (pay up).

3 Likes

Hmmm, anyway I guess nothing happens before Q3-pres, since they postponed it a week yesterday – because of “conflicting travel arrangements”. Or is it caused of buying time for due dilligence? Haha. Guess we shouldn’t speculate to much.

1 Like

I almost made a post about this but refrained in the end. At the very least it means that some travel is very important.