Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Også greit å vite at disse analytikerne følger med på lasset ifbm. kapitalinnhentinger, og dersom det blir mer stille er det også ofte fordi de skjønner at de ikke er først i rekker dersom selskapet trenger slike tjenester igjen. Ser vel ikke for meg at SB1 er naturlig partner om det blir gull og grønne skoger fremover.

Vi får nå inderlig håpe at det ikke blir behov for kapitalinnhentinger! Forøvrig er det jo kun 2 hus som har en slags dekning av ELABS. For endel kvartaler siden (2023?) var det SB1 som var basen for et ELABS-webcast så de er jo faktisk fortløpende aktivt tilstede (inkl på cmd). ELABS trenger ikke bare disse 2 men flere døråpnere. Er det de individuelle investorene som skal drive kursen opp, så er flere meglerhus “på ballen” nøkkelen til dette.

Tror vi bare må vente på mere positive tall på Q-pres. Slik jeg oppfatter det kan det komme avtale på avtale, men kursen siger tilbake etter kort tid.

Slik har det vært i flere år, og få ser ut til å ha troa på at dette selskapet kommer til å tjene mye penger på kort/mellomlang sikt.

I andre selskaper jeg følger går kursen i taket på rykter. Her går ikke kursen i taket etter lanseringer engang. Så det er noe fundamentalt galt med tilliten til ledelsen. Desverre.

Hadde jeg har «balls» kunne jeg tradet denne aksjen herfra til evigheten. Mange andre gjør det, og det er kansje årsaken til at den siger… Elabs har alltid vært «sell on news»…

1 Like

Eg mener at Elabs er den aksjen med minst risiko målt mot oppside siden lakseaksjene var klart underpriset for ca ti år siden.

Det er ikke et spørsmål om om, men om når, jamfør Laila.

Det blir litt whack-a-mole-preg over det hele. Hver gang den kommer litt opp, gjelder det å banke den ned igjen fortest mulig.

Nesten like sikkert som dine kvalitetsinnlegg. Hvor var du i går når det var grønt og skjønt?

Du får meg til å savne indrid_cold :rofl:

Poenget var kansje at summen er rød. En dag med
grønt, veier ikke opp for alle de røde.

1 Like

Hei - har vært litt off den siste tia. Finnes det et opptak fra CMD? Eller er det kun pdf’en på hjemmesiden?

Kan det komme noe gøy ut av dette?

2 Likes

Her er CMD https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20240910_3

INTEL - kan tiden som selvstendig selskap gå mot slutten ?

https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-09-21/chipmaker-qualcomm-is-said-to-explore-friendly-takeover-of-intel

Anyone else keep wondering why Elabs management has not bought any shares over the summer and autumn time? Altough everybody knows that share price is low compared to potential and this is further confirmed by the successful launch of Tap sensor etc.

I know workers own ~6% of company through options, but still…

Share price has been significantly lower than Lars’ last purchase above 14NOK.

Also Lars hasn’t answered to my emails over the summer. Could be of course due to nature of my questions etc.

Somehow i can only think of ongoing negotiations for a merger as a reason.

This lack of buying any shares has been going for months. Still Laila is hinting about “asymmetric risk/reward” situation for investors in her blog writings, stating about share price needing to be higher for a merger in CMD, etc. etc.

There is clearly something going on. I suspect.

7 Likes

They never buy stocks…only sell. Except Lars who bought some years ago I think.
I don’t think I’ve ever seen a message about insiders buying exept former chairman of the board and CFO (Lars).

Think this is normal for elabs

2 Likes

Not saying I know any of this but.if there’s no need to exercise options to get paid during a buyout, it makes sense why anyone would bother exercising them. For exampløe if the company is being sold for 30 NOK a share and that money goes straight to the shareholders, why would option holders want to buy the shares?

Some sunday searching. Nothing very spectacular.

  • Lenovo smart share YT video had ~25k views a week ago. Now running at > 10x more views (~270k views). Quite nice development.

  • A fresh “wifi sensing” related podcast video from an american startup. WiFi stuff starts at around 4:20. Nothing spectacular here. Kind of confirms that most interesting use cases for them are related to broader “security of premises”, “house occupancy monitoring” etc. i.e. nothing related to enclosed setting for PC specific sensing.

  • There are also US based ToF sensors that are HW ssensors

https://www.electronicproducts.com/ultrasonic-tof-sensor-targets-iot-and-robotics/


  • MSI has put up a video on how to establish the Intel’s own WiFi sensing in their laptops. However, looking at the materials this has been available from Tiger Lake or so (could be also retrospectively). So nothing new but good to know.

So to summarize, nothing much new to report. Just doing my free-time research trying to learn new from my owned businesses each day. It was nice to see the views on the Lenovo video to 10x so fast.

9 Likes