Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Spennende når skepsisen fremdeles er like stor (på enkelte) selv etter AirDrop killeren. Vi snakker her om et etterlenktet produkt som PC verden har ønsket. Nå har de fått det. Og det fra Elabs…

I mine øyne helt utrolig at prisen pr aksje nå nærmer seg samme ninvå som før Seamless ble sluppet og verden klappet.

Men jeg er ikke overrasket. Prisen har alltid gått tilbake til forrige nivå med denne aksjen. Uansett hva de lanserer. Så la oss håpe at neste Q pres gir ekstra penger i kassa. Det er det eneste jeg pt kan se redde denne aksjen fra videre nedgang.

Det at ikke PK kommenterer i det hele tatt syntes jeg er rart. Han kan vel ikke mene at AirDrop killere ikke har noe å si for/på selskapet?

2 Likes

#brentebruer #showmethemoney (?)

Ja, jeg følger deg på den. Selv vært med på denne «brentebroer» men jeg klarer å se forbi dette når de leverer slike produkter.

Men jeg håper for alles beste at Elabs klarer å tjene godt med penger når de angivelig har laget AirDrop killer.

Prøvde meg litt på chatgpt for morroskyld, siden jeg kom over en reklame for Asus.

“Yes, Elliptic Labs’ AI Virtual Smart Sensor technology is integrated into some ASUS Vivobook models, including the ASUS Vivobook S series. This software-based solution uses AI, ultrasound, and sensor fusion to enable features such as human presence detection. The technology works with existing hardware like the laptop’s built-in microphone and speakers, offering functionalities such as automatically locking and waking up the screen based on user presence, thus enhancing security and energy efficiency​”

Elliptic Labs

)​(

Elliptic Labs

).

This integration helps improve user experiences while maintaining privacy and reducing the need for additional hardware.

Noen eksperter her som har kommet over noe nytt i det siste?

1 Like

No, dont do it like this. That is reckless.

1 Like

Ja, dette var som ventet. Nå er den straks under der den var før nyheten kom. Det er ikke mange som har troen på dette selskapet, med unntak av folk her inne.

1 Like

Den faller tilbake på syltynt volum, enda godt det ikke er sentimentet til denne tråden som avgjør videre retning. Selv en liten netto akkumulasjon fra en/flere aktører vil utløse en kraftig bevegelse opp (igjen).

Chatgpt forteller deg det du vil høre​:sweat_smile::rofl:
Det er ingen info der ute om andre oem enn lenovo. Du finner nada

1 Like

Tenkte verken på analyse eller nye tall…det er jo ikke gitt info som muliggjør kvalitetskalkyler uansett — tenkte mer i bane av tidligere type kommentarer fra PK ifm større kontrakter etc - – kommentarer av mer kvalitativ karakter. Kunne sett for meg at “air-drop-killeren” med den eksponering dette har fått i internasjonal fagpresse, kunne endre synet til en del investorer mht (a) størrelsen på det totale markedet (mange avstår fra å investere i mygg-nisje-markeder) og (b) potensialet for faktisk å bli en oppkjøpskandidat. Hvis PK hadde ment at caset var blitt vesentlig de-risket kunne det være verd en melding for å motivere aktører til å ta en posisjon snarlig. Uten endring i analyse/tall forøvrig.
Så lenge vi ikke får noen type “markedsføring” av aksjen, faller kursen tilbake når menigheten og et par nykommere har kjøpt, først og fremst pga at det blir overvekt av selgere “sell-the-news” + de som kjøpte dyrt og som angrer.
Det er ytterligere et tankekors at Elabs ikke har fått mer interesse gitt at man hadde DNB-seansen en ukes tid før pressemeldingen vedr Seamless.
Samlet sett leder dette til min konklusjon om at det kun er bunnlinjen som teller, og da snakker vi ikke om 50 mill på bunnlinjen…men synliggjøringene og sannsynliggjøringen av et solid 9-sifret tall…før vi kan vente en reprising av selskapet med basis i kjøperinteresse (tenker her ikke på oppkjøpsinteresse).

5 Likes

Kjenner ikke til hva slags formater SB1 har for analysedekning og/eller «kommenterer». DNB har noe a la uformelle kommenterer på store selskapshendelser (som deles i et nyhetsbrevformat), men det er sjelden og har marginal impact. Hva gjelder SB1, så tror jeg jeg de har forsvinnende lite å si for formidlingen av caset.

Uansett, ting skjer ikke over natten. Og særlig ikke for større aktører. For det første har de gjerne ikke mandat til å handle så lite likvide papirer over børs, og for det andre ser de helst mot emisjoner og/eller anledning til å få en/flere prosenter.

Det som vil løfte Elabs over børs er rett og slett at flere retail og mindre/medium investorer trykker «kjøp» fordi de ser stor oppside og mindre nedside. Det kan skje i morgen, neste uke eller måned. Ingen vet, selv om det dels går sport i her inne å anta kortsiktig kursutvikling.

Sentiment og likviditet er **** på OSE for vekstcase om dagen. Det rammer også ELABS og gir en (ekstra) god kjøpsanbefaling for dem som måtte ha troen.

2 Likes

Hei Elabbere ! (Blitt en selv no :partying_face:)

Elabs ser lys ut :slightly_smiling_face::+1:

Lest litt i innleggene her men ikke deltatt noe, virker som ganske bra takhøyde samtidig som det er mange dyktige folk her :slightly_smiling_face:

Må si Laila og Co har landet mange gode kunder! produkter tar tydligvis tid å få ut i markedet da det er en viss levetid pr produkt så at det kan ta tid fra innledet sammarbeid til resultatet i balansen blir synlig, er ikke utenkelig, men nærmere enn noen gang🙂

Teknologien kan se ut til å være ganske så levedyktig inn i en mer digital hverdag som er på full gang :slightly_smiling_face:

La oss håpe Elabs timer markedet perfekt no med senking av renter og Covid bak oss, slik at reprisingen kan bli reel når de kan vise til ytterligere styrking av inntjeningen :crossed_fingers:

14 Likes

Endelig Kraamz! Velkommen i gjengen :slight_smile: Nå må du bare få gang å grave litt her så vi kan få enda mer kunnskap :slight_smile:

2 Likes

Kommer disse med elabs?
ThinkPad T14s Gen 6 AMD, and ThinkBook 16 Gen 7 and Gen 7+

Privacy shutter og hpd på denne ThinkPad T14s Gen 6 AMD

Det betyr elabs? De var på Gen 5 ifølge nettsiden til elabs.

Kun på ThinkPad T14s Gen 6 AMD står det Ultrasonic HPD.

På de andre står det camera shutter, men ikke ultrasonic HPD.

Hentet fra

3 Likes

Er på hotell i kveld. Får ikke syncet Iphonen til TVen på rommet for å speile fotball :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Slår meg at alle hotell-TVer burde hatt en Elabs Tap sensor …

6 Likes

Kan se ut til at thinkpaden i allefall kommer med HPD fra Elabs .

Security Lenovo ThinkShield, Microsoft Pluton or Firmware TPM 2.0, Ultrasonic HPD, Fingerprint Reader on power button, IR Camera with privacy shutter, Nano Kensington™ lock slot, AMD PRO technologies

4 Likes

Tipper det er skriveleif på elabs’ hjemmeside. Sikkert den T14 med AMD som står som «forthcoming».

3 Likes

De annonserte T14s gen5 med AMD her, men denne ble kun lansert med Intel.

https://www.notebookcheck.net/Thinner-Lenovo-ThinkPad-T14s-Gen-5-loses-AMD-option-gains-X1-Carbon-design-features.807244.0.html

3 Likes

Jeg er enig. Han kunne med fordel uttalt seg ved slike (tilsynelatende store) milepæler, spesielt siden han har vært relativt positiv tidligere.

Ba ChatGPT om en oppsummering av Kongslies kommentarer. Du må gjerne korrigere om det er feil?

"Her er en tidslinje over Petter Kongslies kommentarer om Elliptic Labs:

  • September 2021 : Etter Elliptic Labs’ vellykkede emisjon på 166 millioner kroner, roste Kongslie selskapets innovative AI- og ultralydteknologi. Han var positiv til selskapets fremtidige vekst og den sterke investorinteressen, ettersom emisjonen var betydelig overtegnet​(

MarketScreener

)​(

Carnegie Norway

).

  • Juli 2023 : Kongslie fremhevet en betydelig inntektsvekst på 245 % for Elliptic Labs i andre kvartal 2023, sammenlignet med samme periode året før. Han la vekt på selskapets sterke kommersielle fremdrift, særlig innen smarttelefon- og PC-markedene. Elliptic Labs hadde på dette tidspunktet lansert sin teknologi i 17 laptop-modeller og flere smarttelefoner, samt signert nye kontrakter med ledende OEM-er​(

MarketScreener

).

  • Juli 2024 : Elliptic Labs rapporterte en inntektsvekst på 51 % i første halvår 2024 sammenlignet med samme periode i 2023. Kongslie fortsatte å være optimistisk om selskapets evne til å levere på sine vekstmål, med ytterligere ekspansjon i både smarttelefon- og PC-segmentene​(

MarketScreener

).

Dette viser en gjennomgående positiv vurdering av Elliptic Labs’ vekstpotensial fra 2021 til 2024."

GPT kunne ikke finne kursmål og flette det inn.

Når det gjelder inntektsvekst har PK vært utelukkende skeptisk til målene elliptic labs har offentliggjort. For meg og sikkert flere er det denne skepsisen jeg assosierer Konglie med.
Jeg tror din chatgpt er biased i positiv retning hva angår Elabs.

Produktene er jo bra, så hans skepsis til elliptic labs har ikke stått på det, men evnen til å kommersialisere stort på det og i hvilket tempo dette kan skje. Her har han hele veien fått rett når han har lagt seg på en tregere fart enn elabs har gjort

Er mye mer, stort sett har det vært gitt 2-3 årlige updates, etter Q´ene, og tidvis kommentarer ifm viktige børsmeldinger. Har blitt stillere siste 18mndr hva gjelder entusiasme og kommentarer, nedgradert trinnvis fra 35kr primo2022 til 20 nå. Frustrasjon over at det er så få holdepunkter for å estimere fremtiden pga svært lite konkret info fra selskapet.