Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

For svare for meg selv: det nærmeste jeg kommer ett svar på om vi er i google produktene eller ikke.

Elliptic Labs is

the only software company in the market that has delivered detection

capabilities using AI software, ultrasound and sensor-fusion deployed at scale.

Dæven nå satt jeg drinken i halsen her. Splitten var fullført, men gårsdagens sluttkurs stod fortsatt «Utvikling i dag +298,38% :upside_down_face::tumbler_glass:

2 Likes

Elliptic Labs – Ex. share split today

Alltid gøy å se 90% nedgang ved en 1/10 splitt

1 Like

Hey,hey,folkens,hvorfor kan vi ikke alle late som om aksjen ikke er splittet og legge salgsordre på 245 som vanlig??

1 Like

Vi får se. Men jeg tror den dobler seg hvert år de neste 3-4 åra.

1 Like

Var ikke mye vits å stresse inn med mer før splitt tydeligvis :stuck_out_tongue:

Blir kanskje mere liv når de går over til hovedbørsen

1 Like

Forholdsvis rolig enda ja

Sliter med å finne noen Tech selskaper med så lav mcap som har landet seriøse avtaler med så store aktører som Elabs. Les meldingen nøye. Significant deal. Det virker som Xiaomi vil implementere sensoren i alt som de kan. Det nevnes milliarder av enheter.

Uansett hva the Chinese’s mener om krypto, gambling etc så skal folket ha elektroniske produkter å med elab’s teknologi trenger man ikke å avsette enn plass for en fysisk sensor fordi den er programvarebasert. Genialt til en lavere kostnad. Av egen investering ser jeg for meg når splitten nå får «satt seg» i løpet av et par uker en stigende trend i påvente av neste melding. Betraktelig høyere volum på «første dag» takket være nye investorer som er kommet til på en «lavere inngang»

1 Like

Jeg gikk igjennom alle børsmeldingen dette året. De leverer gode nyheter en gang i måneden nesten oftere. Nye kunder poc osv… de shr poc med 4/5 av de andre labtop aktørene. Det kan fort materialisere seg en hel haug her … de har 500 Mill kun med labtop avtalen… Kan ta av det her…

2 Likes

Angående dagen i dag, så tror jeg ikke det var tilfeldig at det lå 3 salgsposter og noen lavere kjøpsposter a 10000 ved åpning, her er det nok noen som vil akkumulere uten at prisen drar for mye opp…

Makro påvirket nok mange techaksjer i dag… økende inflasjon og energipriser som fører til at folk flest vil ha mindre å rutte med fører til at det antas færre salg…

Xiaomi kontrakten er virkelig ikke priset inn - det er som nevnt en enterprise kontrakt og kan gi betydelig mer inntekter enn bare innen smart telefon. Xiaomi har jo vokst i en ekstrem fart og kommet med alle mulige smarthus sensorer/styring, husholdningsapparater, TV, elektrisk sparkesykkel, dash cam osv osv osv… spørsmålet er bare hvilke som er naturlig å benytte seg av UL, for med mindre det allerede er høyttaler og mikrofon, så blir nok Elabs løsning dyrere enn en liten IR sensor. Men f eks på Bosch sin Spexor sak kan de jo erstatte 3 stk PIR sensorer som koster mye per stk… blir spennende å se fasit om noen år :smiley:

Jeg er veldig spent på denne og laptop avtalen selvfølgelig. Men jeg forventer faktisk at disse to avtalene legger ett visst press på konkurranse situasjonen i bransjen. Xiaomi var første selskap med heldekkende skjerm. Det var på denne måten de fikk sitt gjennombrudd. Nå har alle dette. De har vist at de setter en ny standard. Forventer faktisk at det vil gi en viss ringvirkning denne avtalen. Er ikke nedsiden godt dekket?

Starter dagen med nedgang, klarer vi å holde ut og avslutte sterkt ? Tidlig og lite volum for å dra oss ned…

Håpløshet :man_shrugging:

Har sett at THOMAS GUENAEL STRUTT har solgt litt av det han plukket på opsjoner, men kanskje bare for å dekke inn det han har lagt ut samt skatt… Men burde ikke salgene hans vært flagget? Da han er Executive Vice President…

Har han lånt ut aksjer? Kanskje det ikke er salg…

Ikke vet jeg… på LinkedIn står det til aug. 2021 også, kanskje han har gått tilbake til mer ingeniør arbeid og ikke trenger stå på noen inside liste heller

Han doblet posisjonen dagen etter emisjonen noe som vel heller ikke ble børsmeldt…