Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Gikk en forholdsvis stor post på 22,5 i sluttauksjonen. Handelsmønsteret for dagen luktet veldig at noen ville selge for enhver pris. Kan godt være snakk om innsideren dere nevner, vi får se på listene fremover.

Han står ikke på insidelisten mer. Han løste inn opsjoner i august tror jeg. Ønsker sikkert å cashe inn på disse. Fikk antagelig aksjene inn på Vps samtidig med emiaksjer.

1 Like

Gikk et par større poster der ja

1 Like

Det var litt size på de ja… om det er mr Strutt, så er vel store deler av beholdningen gått i dag. Hadde sikkert sikret en del selv om jeg var 31 og satt med aksjer til ~20 mill i ett selskap mens alle innen makro hyler korreksjon/krakk

2 Likes

Nedsalget fortsetter. Det gir selvfølgelig store kursutslag når aksjen er såpass lite likvid. Interessant dersom det er en større aktør som kaster kortene nå av alle tidspunkt. Vil jo også bli mye lettere å kvitte seg med en større beholdning når selskapet flyttes over på Oslo Børs.

Gir liten mening i mine øyne å selge under emikurs når fremtiden ser såpass interessant ut for selskapet.

Forstå det den som kan…mulig det rett og slett er derisking pga elliptic er et vekstcase…selv sitter jeg veldig komfortabelt i båten og snitter ned ved hver anledning…

Det kan selvfølgelig være makrohensyn som spiller inn, ja. Likevel synes jeg tidspunktet er merkelig da det er stor sannsynlighet for grønne dager med økt volum som følge av flytting til hovedbørs. Men alle vurderer forskjellig :slight_smile:

Skuffende om DnB, som nærmest kalte det en mulighet de aldri får, er på vei ut igjen. Selv har jeg valgt ut denne og en til aksje til å stå gjennom makro stormen, uansett hva som skjer… så får jeg heller kjøpe mer om den faller en del

Herlig at jeg fikk rett med utviklingen etter bråket i Kina, mange som ikke hadde tatt det med i sine regnestykker så jeg, jeg fikk huden full her inne, ser ut som folk først nå har skjønt tegninga og kaster kortene her gitt, litt for sent.

Litt tidlig å annonsere at du fikk rett eller at det er "for sent " når aksjen i skrivende stund bare er 1,6% ned fra emisjonskurs :wink:

Makro er forøvrig noe mer komplekst enn at Kina er ett ormebol… du må gjerne ta opp diskusjonen om det på Bjørnetråden

1 Like

Ned på nada volum kan vel strengt tatt ikke kalles ‘jeg fikk rett’ :wink:

2 Likes

Ordner seg til slutt det her. 2023 :ok_hand:

2 Likes

Gikk jo noen store poster både i går og i dag på pris 22,5… spennende å hvem som skal inn eller øker også… artig om det er noen andre enn Vinterstua hvertfall :wink:

5 Likes

Det sier jo noe om en kjøperside som er helt fraværende?

Ja det er riktig, men ikke en flokk som selger i panikk.

Er vel generelt mye mindre volum på Euronext Growth enn tidligere i år…i artikkel fra medio september ble det skrevet at det var en nedgang på 75%… antar flytting til hovedliste hjelper, men trenger nok å få ut navn på topp 3 PC kunde og vise at de tjener penger før større investorer fatter interesse.

Volum/omsetning syns jeg er bra. 12-15 mill kr omsatt siste to handelsdager og ca 5 mill kr er laveste omsetning siste seks handelsdager.
Dette er på linje med selskap som Azt og kit bla.

1 Like

Nesten litt pinlig å være denne kjøperen spør du meg. Kan man ikke prøve å skjule litt bedre?

Er det noen her som er villige til å dele info når det gjelder om de har blitt forespurt å låne ut aksjer til shorting av Elabs?

Evt. om noen har lånt selv eller via meglerhus i forbindelse med kjøp av egne aksjer?

Er dette en vanlig strategi for de som vil inn med litt større beløp i denne typen aksjer eller går det ikke an å shorte Elabs i det hele tatt (i Nordnet står det “nei” under short)?