Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Jeg har ikke blitt forespurt om utlån og vet ikke om noen heller i min Elabs krets. Det var noen handler utført via nordiska småbolagsfond tidligere i år som kunne minne om mindre shortsalg. Dersom likviditeten holder seg på minst dagens nivå vil det nok være aktuelt for meglerhus å kunne tilby short i Elabs. Pga at de kan bli forespurt. Nå fikk vi jo akkurat inn et dnb fond,så da vil muligens dnb kunne tilby dette gjennom utlån via denne fondskontoen. Det er veldig lite å hente for utlåner vil jeg tro. Jeg har blitt forespurt tidligere(en annen aksje),men det var ikke noe vits når rentekompensasjon var tilnærmet null.
Jeg har liten tro på at dette er noe som større aktører benytter seg av med mindre de faktisk tror aksjen skal ned.
Angående kursutvikling,så er det det generelle markedet som tynger aksjen litt nå tror jeg. Jeg har klokketro på selskapet og mener å kunne se god visibilitet fremover. Markedet deler ikke mitt syn,men det er greit. Sånn er det i aksjemarkedet og noen ganger får man rett og noen ganger feil. Så må man bare forsøke å lære mest mulig de gangene man har tatt feil selv. Når jeg snakker om visibilitet,så tenker jeg kun på børsmeldte kontrakter og at det skal holde lenge for et solid løft på sikt,ikke at det må komme så mange nye kontrakter ut av pågående pocs. Men det er selvsagt verdt å merke seg antallet pocs og vurdere sannsynlighet for firm kontrakt. De har ganske mye gående og har økt kundebase betydelig i år og det er store aktører vi snakker om.

4 Likes

Takk for utfyllende svar! Det er god visibilitet, ja. Det er tydelig at teknologien er mer mature enn den var for en del år tilbake og at de begynner å få traction i flere vertikaler. Programmet de var med i via Horizon som ble avsluttet rundt 2019/20 har nok vært viktig for utviklingen av plattformen og teknologien inn mot laptopvertikalen. Nye kunder og partnerskap blir stadig signert og etablert, og det er ikke småselskap vi snakker om. At ting tar litt tid er helt normalt. Vi vil nok få mer positive nyheter og se laptopinntekter om ikke alt for lenge.

3 Likes

Idag fikk vi vite selgerne av mandagens blokksalg og det var Thomas strutt(200k)som vel fortsatt jobber i Elabs,men ikke er registrert som innsider mer. Så var det tidligere cfo som cashet inn(100k). Jeg forventer mer av det samme imorgen siden det også gikk noen blokker på tirsdag. Legger ikke alt for mye vekt på det. Har opplevd det samme i Nkr og kursen tøffet oppover med tid og stunder som jeg mente var uunngåelig den gang. Der også var det ceo og cfo salg.

1 Like

Og at Carnegie er kjøper av begge de postene :blush:

1 Like

Begredelig utvikling om dagen da. Lite nyheter og tørke i volumet :man_shrugging:

Begredeligheten forsetter, sultet på nyheter denne aksjen virker det som. null driv uten noe som skjer

Går veldig mye på lavt volum, så det er bare å sitte stille. :grin::grin::grin:

Sitter stille men kjedelig å følge med :sweat_smile:

Helt enig, ser at det røde tallet blir større og større…
Har også DSRT med lav GAV så det mot eier mye av totalen… hahahaha.
Men virker veldig manipulert da, er vel bare roboter som jobber og stop loddene som faller sakte men sikkert…

D som irriterer meg litt er at jeg ikke har midler akkurat nå til å snitte ned men på nyåret…og da tipper jeg det er snudd :weary:

Hahahaha, du er vel neppe den eneste som tenker slik. Men når denne aksjen først begynner å gå, tror jeg ikke du trenger å tenke kronestykker…
Har nemlig en liten mistanke om at ELABS og POLIGHT er veldig nær hverandre, og når POLIGH er ferdig med rep emi og ELABS er på hovedbørsen, får vi nok nyheter så det holder. Tror nemlig at de har avtale med samme leverandører…
Dette blir naturligvis gjetting, men magefølelsen har vært rett før…
Det er for mange ting mellom de to som er for likt nemlig…:grin::grin::grin:

Syns denne oversikten til Orrhane10 på shareville gir et veldig godt bilde på hvor mye nyheter som har kommet ila året og hvor lite aksjen egentlig har gått på gode meldinger.

Er overbevist om at denne fortsatt går under radar og at investorer flest ikke er klar over hvor stort potensiale det er i samarbeid med selskaper som Intel, AMD, Qualcomm og Mediatek… eller å ha landet en enterprise kontrakt med en topp 3 PC leverandør (Lenovo, HP, Dell) samtidig som de har PoC gående med alle de andre største PC leverandørene… gir heller ingen mening at kurs kun har gått ned etter en omfattende enterprise kontrakt med Xiaomi…

Ja, det er allerede priset inn noe forventninger, men langt under potensialet som allerede er der!

3 Likes

Elliptic Labs Launches AI Virtual Smart Sensor on Two Black Shark Smartphones

3 Likes

Dødt ja…om vi beveger oss under 20 så virker jo alt som er meldt å være helt glemt :man_shrugging:.

Kjedelig utvikling kursmessig, men er overbevist om at selskapet leverer og vokser. Ikke lenge til kursutviklingen også vil reflektere dette.

La merke til en fin liten nyanse i dagens børsmelding. I «About Elliptic Labs» delen står det i dagens melding:

“… Its scalable AI Virtual Smart Sensor Platform creates software-only sensors that are sustainable, human-friendly and already deployed in hundreds of millions of devices around the world…”

I tidligere meldinger har det stått:

"… Its scalable AI Virtual Smart Sensor Platform™ creates software-only sensors that are sustainable, human-friendly and already deployed in over 150 million devices around the world… "

7 Likes
1 Like

Skal under 200 gammel kurs ja…forstå det den som kan

Det er Laila som tar en siste rundtur for å dra med de som mistet toget første gang. En siste “hopp på” mulighet før det drar for godt.

Benytter gjerne den muligheten til å kjøpe et par ekstra seter, ikke så farlig med kurs dersom man er long og har troen på selskapet i det lange løp! :slight_smile:

Sitt på toget ved kvartalsrapport hvertfall :blush:

1 Like

Jeg laster hver mnd jeg men var litt deiligere med grønne tall i portisen :man_shrugging: