Helt uforståelig for meg hvordan vi kan være så langt under vekstemisjonskursen mens polight holder seg ved samme kursnivå etter sin. Jeg begriper rett og slett ikke hvorfor folk selger seg ned til nivået vi er på nå…
Her er jeg helt enig. Jeg driter egentlig litt i det, men det er kjedelig med røde tall dag etter dag. Dette er en gullgruve i lengden.
Begynner å bli rimelig lei. Selvfølgelig sitter jeg men steike ta hva fan er greia liksom.
Haha, samme følelse her: Hva F… er greia!!??? Det er jo INGENTING som er forandret i negativ retning; snarere tvert i mot.
Det er vel noen som reduserer topp 50? Det gir salgspress i en så lite omsatt aksje. Det fundamentale er bedre enn på lenge. Jeg avventer. Men dette er en aksje for fremtiden. Begynner bli fryktelig rimelige
Akkurat. Ingenting har endret seg negativt spør du meg.
Men hvorfor reduserer de på disse nivåene ? På lav omsetning. Makes no sense
Joda, men det er jo lave volumer – så det virker som den fortsatt går under radaren hos potensielt nye investorer. Håper derfor hovedbørs kan løfte den opp, selv om det ikke er noen garanti.
Mangel på ytterligere info knyttet til vekstemisjonen plager meg også. Rekkefølgen på dette og splitt har fucket hele aksjen. Mentaliteten til å flytte småposter x 10 stk er plutselig mye mer til stede og det drar kursen ned på lavt volum. Dette skulle vært gjort like før overføring til hovedindeksen
Nettopp; det med redusering skjønner jeg ikke. For egen del kjøpte jeg MYE på 211 i går, og følte det var røverkjøp. Hadde aldri trodd vi skulle ned under 220.
Jeg kjøper og kjøper og det blir mer og mer rødt. Fra å være vinneren i portisen så er den nå taperen. Ikke like god stemning men får vel bare akseptere det kortsiktig. Bare syns det er merkverdig å være under vekstemisjonen.
Helt enig. Må være tålmodig med Elabs!
Den ligger i en nedadgående trend som startet 6 august. RSI er på 27 og volumbalansen er elendig.
Den har støtte ved ca 16.30. Dersom “the trend is your friend” er et riktig utsagn så skal denne videre ned - uansett om vi mener den er en juvel.
Driter i teknisk analyse så tillegger det null verdi. Spesielt i selskaper på growth
Jeg tror det er noen som har stor gevisnt. Man ser vel det samme i mpcc. Ett selskap som går som det suser men noen store vil ut med enorm profitt da går kursen ned.
Det er helt ok for meg kan du skjønne. Hva med stigende renter i USA? Hva tror du det har å si for tech sektoren?
Jeg tror det er og burde vært priset inn. Det er ikke noe sjokk i det hele tatt at rentene stiger. Den dagen pengene renner inn i kassa her så gir man vel katta i det. Selskapet har lite gjeld, har cash på bok og er lite kapitalintensive. Det ryr inn avtaler med stort potensiale som jeg tror kan materialisere seg ganske snart. Hvor lavt mener du selskapet skal prises i dette tilfellet ? Sier ikke det har 0 impact men skal alt av vekst dumpes fordi det er «vekst» ?
Tja, si det. Mener vel ingen ting, men markedet er jo summen av alle disse mer eller mindre fornuftige og urasjonalle valgene som tas. Jeg følger Elabs nedover og kjøper nå jeg er sikker på at den har snudd. Andre gjør andre vurderinger. Det er en juvel, men jeg betaler ikke mer for den enn jeg må.
Jeg er bare litt lei av «rente stiger» hysteriet…dont mind me