Takk for deling
Jeg er ikke like glad i å være så synlig og stå å presentere selskapet, men det må til, sier Danielsen.
Det har jeg lagt merke til, men syns hun virker mer selvsikker nå
Hva står denne i Q1 2022?
Hva spiser Laila akkurat nå?
Minus resultat for 2021 = 150
Litt pluss =200
20 mill pluss =250
Ny laptop-avtale og litt pluss =300
Ny laptop avtale og 20 mill pluss = 350
Delt på 10 da antar jeg
For meg, og jeg antar for mange andre, er det essensielt at det innfris på guidingen om postitiv ebitda for 2021. Det handler om tilliten til ledelsen og gir en indikasjon på kontroll og visibilitet for fremtiden. Det danner et tillitsgrunnlag for å stole på det som presenteres og milepælen om minst 500 mill omsetning i løpet av 2023. Om den guidingen holder mål og investorene ser at selskapet med overveiende sannsynlighet kommer i nærheten av denne guidingen for 2023, så skal selskapet kraftig reprises. MCAP på 30x 2023 resultat er hva jeg ser for meg i løpet av 2022 om tingene materialiserer seg i regnskapene kvartal for kvartal. Så kommer nye avtaler og slikt som en dandering på toppen. For meg er det bare å sitte stille i båten, følge med og analysere kvartal for kvartal.
Helt enig. Kvartalene må vise vei herfra.
Tror målet om 500m i inntekter og >50% i EBITDA “within two years” er åpen for tolkning. Carnegie skriver følgende i sin initial coverage: “To our understanding, this means that the annualized revenue and EBITDA margin by latest q4(23) will reach these numbers if it delivers on its targets”.
Med andre ord sier Carnegie at målet ikke nødvendigvis er 500m i inntekter i 2023, men heller at man skal nå dette nivået i årlige inntekter i løpet av 2023.
Tja. Jeg har tolket dette som at de har lagt seg på et konservativt estimat i sin analyse. Jeg forholder meg til selskapets egne uttalelser. Dette er forøvrig noe en kjapp mail til CFO bør oppklare.
Personlig bryr jeg meg ikke om det er det ene eller andre. Skulle de nå noe i nærheten av 500m i 2023 eller løpende ut i 2024 så er det mer enn godt nok.
Elliptic Labs Signs Software License Agreement with New Smartphone Customer for Seven Smartphone Models
2022 og 2023
Når de snakket om at topp 3 PC OEM krevde at børsmeldinger skulle være mer generelle, gjaldt det alle vertikaler?
Samsung?
Solid melding fra Elabs. Her ser vi ringvirkninger av at Xiaomi og honor selger svært godt samtidig som de utvider Elabs bruken. Dette går nok ikke upåaktet hen.
Med introduksjon i 7 modeller fra start må det jo være en produsent med et litt bredere produktspekter. Men vil tro det er slik at hvis en produsent implementerer i en branch av sin OS software så vil alle modeller med dette OS få implementasjon. Det må vel optimaliseres for forskjellig mikrofon og høyttaler hardware, men vil tro at AI softwaren automatisk optimaliserer for forskjellig hardware.
Jævlig irriterende i grunn… hadde midler klart men bankid nektet å la meg overføre på torsdag/fredag forrige uke. Er fan ikke mulig…
Flott melding av betydelig størrelse. Her er det snakk om store volumer, og at de smeller til med lisensavtale og 7 modeller er jo veldig bull.
Helt enormt!