Ikke sikkert den holder seg her så lenge på smartphone nyheter da @Monok … men jeg tør ikke anbefale å vente heller …
Grunnet tidligere historikk så kan den selvfølgelig falle tilbake. Har dog brent meg på slikt tidliger og plutselig fyker kursen så nei avventer ikke om den så skulle stå i 23kr ved neste kjøp…
Ja, absolutt ett pluss at meldingen er om en ny aktør som ønsker å gå bredt ut fremfor ny DW med eksisterende. Men hadde de bare fått litt mer per mobil hadde det nok gitt mer effekt. Lurer forøvrig på om det kan være under enterprise license de signerte med topp 3 PC OEM, da de ga uttrykk for at de ville vurdere teknikken i andre produkter og satse veldig bredt…?
Edit: i så fall er det bare en av de som er basert i Asia
Anser også 23 som rimelig etter all de-risk det siste halvåret, hadde virkelig trodd denne skulle stå over 30 ved nyttår… men som flere nevner må de vel levere på kvartalsrapporter fremover for å vise at de er i rute til guiding.
Føler det er veldig ærlige og realistiske målsetninger hos ELABS, og har absolutt troen på at de vil innfri, hvertfall når de virket så selvsikre på Q2 presentasjonen.
Jeg sliter enda med å forstå hvorfor Polight bare nærmer og nærmer seg MCAP til ELABS.
Enten så er Elabs kraftig underpriset, noe jeg mener selv hehe…eller så er potensialet til Polight så betydelig større enn Elabs.
Potensialet til poLight er gigantisk, de bare ligger litt bak elabs i inntekt pt.
Anbefaler deg å sette deg inn i selskapet.
Se for deg alle små ting som behøver kamera, og man vet at ingen konkurrent kan tilby samme kvalitet. Når nobelprisvinnere (moser) bruker linsen i sitt nye mikroskop er det et godt kvalitetstegn.
Men igjen; hvorfor skal alltid plt tas opp i elabs-forum?
Ja nei man prøver jo å sammenligne selskaper for å gjøre opp en mening om hvor de skal prises, derfor.
Har lagt det på planen for romjula å sette meg inn i polight, tallene per dags tid er dog lite imponerende men det prises høyt så noe må det jo være.
Helt enig! Noe frustrerende å se at nyheter knapt holder det i pluss en dag, og om markedsuro kicker inn for fullt blir det kanskje enda mer sablet. Føler meg fortsatt trygg med å la langsiktig post stå, og fyller gjerne på ved anledning
Tror forresten mange er opphengt i hvor mye de tjener per tlf, og at laptop enda ikke er på plass… men som nevnt før har det ikke blitt lagt vekt på PaaS plattformen de har utviklet. De kan i prinsippet hente inn data fra hvilke sensorer som helst for å lage nye funksjoner, selv om det foreløpig er på ultralyd de har spesialisert seg. Når Laila snakket om at kunder etterspør ny funksjonalitet på plattformen deres og at hun da svarer at selvfølgelig kan de ta inn deres ønsker, så kan dette bli mye større enn vi foreløpig tror også.
Bull!!
Edit: men vil markedet forstå det?
Intel har vært samarbeidspartner en stund, eller?
Jeg tror dette er en formalisering før vi får nye laptops i fanget!
Ja, som nevnt tidligere her var det nettopp Intel samarbeid som trigget min interesse ved notering.
Personlig håper jeg den ikke stiger så mye. For jeg vil kjøpe mer om en ukes tid
Stiger sikkert greit og så er den nede på 20-21 innen neste uke igjen
Men hva betyr meldingen egentlig? Står “available on all”, vil det si at ELABS AI program vil være standard på alle Intel chips, men at kunder (Dell, HP, Lenovo, ASUS, Acer osv) må betale lisens til ELABS direkte for å aktivere dette? Vil Intel ta en liten bit av kaken med en prosentdel av lisens? Eller hvordan legges dette opp mon tro…?
“Elliptic Labs’ collaboration with Intel means PC and IoT manufacturers can now bring this powerful platform to both high-end products and low-end devices.”
Høres veldig riktig ut dette. Software ligge klar til aktivering i alle maskiner med Intel chips og kan aktiveres mot å betale for dette på en eller annen måte.
Dette er så nydelig, 30 før nyttår!
Tynn dekning, få på litt smør på flesket! xD