Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Ja nå gjelder det å ha IS i magen de neste par årene så man får vært med på hele reisen. Slik de som satt rolig i NOD fikk :wink:

2 Likes

Kanskje ikke IS – is er bedre :wink:

Fylte på i dag, føles helt ok, skulle ønske midlene var klare for 1-2 uker siden såklart

1 Like

Dagens påfyll var greit ja :ok_hand:

4 Likes

Fin avslutning på uken ja :blush:

3 Likes

Kan forstå fristelsen for å ta litt gevinst nå. På den annen side har det aldri vært en tryggere investering.

2 Likes

Skal ikke kjimse av en 5,- på ei lita uke :partying_face:

2 Likes

Deilig, større salgspost ble spist uten stor motgang. 30 innen året er omme!

2 Likes

Hva er deres utsikter for denne aksjen?

Ser for meg å følge aksjen helt til de oppnår guidingen, og gjør de det så er og blir dette en knall norsk suksess på lik bane som NOD. Prising opp mot 20MRD og over ^^

Edit: Dog åpenbart å skifte posisjon dersom de feiler å innfri.

1 Like

Nå har jeg fått oppdatert meg litt mer på Elabs, noe som gjorde at jeg økte posisjonen på morgenen idag. Jeg tror Elabs kan gå noen meget fine måneder i møte når de nå har kommet seg inn i laptop-markedet med både Intel, og ikke minst med et av verdens tre største laptop-selskaper (lisensavtalen fra i sommer), som jeg tror er Lenovo.

I tillegg til «Lenovo», så ryktes det nå om ultralyd-sensorer i Huawei-laptopen som skal lanseres på torsdag. Her har ikke Elabs uttalt noe som kan knyttes direkte til Huawei, men jeg kom til å tenke på en «gammel» nyhet fra like før børsnotering.

Nærmere bestemt den andre proof-of-concept-avtalen innenfor Laptop-segmentet, hvor kunden beskrives som en «Large Asian Laptop/PC Manufacturer».

Avtalen sier videre:

«Both agreements revolve around implementing Elliptic Labs’ AI Virtual Security Sensor™ and its AI Virtual Gesture Sensor™ on laptops. This project will feature close collaboration between Elliptic Labs, the laptop OEM, and the world’s largest semiconductor chip manufacturers.»

All den tid Huawei nå teaser med «gestures» før lansering, og enkelte har plukket opp rykter om ultralyd-sensorer, så kunne kanskje denne passe bra inn her? De har tidligere kommunisert at en PoC tar ca. 12-18 mnd, og det passer også veldig fint med PoC startet i september 2020 til lansering i desember 2021 (15mnd).

Huawei Matebooks er også bygd på Intel-teknologien, men nå har jo Intel 80% av markedet, uansett.

Det som er litt påfallende er at vi ikke har fått noen annonsering av design win eller license agreement. Men på Q2 snakker Laila mye om hvor strengt informasjon behandles av de store kundene, og at de har store krav til om og hvordan avtaler og partnere skal omtales. Så dersom Huawei har satt foten ned og sagt at ingen skal vite noe før pc-en er lansert, så følger selvsagt selskapet dette.

PS: Huawei er også nevnt i en stillingsannonse (sammen med Lenovo), som andre har funnet her tidligere. Fra mars 2021.

Det kan jo faktisk også hende at Huawei lanserer med Elabs-teknologi uten at Elabs har lov til å si noe om det på torsdag. Men på et eller annet tidspunkt må det da vises i regnskapet, i det minste. :wink:

Alt dette kan selvsagt være ønsketenkning, så er det også sagt.

10 Likes

Hadde jo vært en fin førjulsgave på lille julaften å få børsmelding knyttet til Huawei lanseringen :slight_smile:

3 Likes

Kan bli trangt inn døra for de som avventer denne nå :smiley:

1 Like

Hva stod det i stillingsannonsen?

https://www.ellipticlabs.com/2020/03/09/field-application-engineer/

"Experienced with customer support both on Pre-Sales and project support; Participated in design win supporting Huawei or Lenovo is a big plus"

3 Likes

Godt resonnement Capaz.

En leveranse /ordrebestilling kan komme samtidig som lansering og ved DW når kunden faktisk starter salg av prosjektet. Det har jeg sett i andre tech-selskap.

Kunden ønsker ikke å “røpe seg” før de faktisk leverer, og følgelig får ikke Elabs lansere nyheten før produktet er i markedet.

Dette er nok forskjellig fra OEM til OEM.

Det gjenstår å se om det kommer noen børsmelding torsdag, men uansett er det mye godt i vente utover Q1 og Q2, det er jeg sikker på.

2 Likes

Gir ingen mening hvis ikke Lenovo og Huawei er nært forestående. Jeg holder på hatten!

3 Likes

Akkurat nå er det veldig deilig å være Elabs aksjonær…steike ta!

8 Likes

Absolutt!! Endelig tilbake rundt ATH fra i sommer… en melding nå så flyr den!?! :rocket:

Glad jeg motsto fristelsen å selge for å kjøpe tilbake lavere, hadde vært typisk å gjøre det når den endelig tok litt av! :wink:

2 Likes

Jeg tror mange tolker Intel-samarbeidet som en fundamental derisking av caset. De posisjonerer seg så for den lagvarige vekstsyklusen vi står overfor i Elabs. Det er så mange muligheter for selskapet fremover i forskjellige vertikaler at man kan bli litt paff. Over nyttår vil vi se kvartalene gradvis vise vei mot guidet mål i 2023, da tror jeg kursen skal opp og langt forbi gamle holdepunkter.

3 Likes