Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Ja, misforstå meg rett… har aldri hatt planer om å selge noe på disse nivåene. Planen er 1/4 ved kurs ~100 :wink:

Det er vel oppmerksomheten som har plaget meg, frustrerende å se den falle tilbake samme dag hver gang det har kommet melding, så det vekket litt fanden i meg … men har hele tiden fryktet å sitte igjen med færre aksjer om jeg prøver en trade!

Intel melding var fantastisk, som nevnt like før Q3 var det nettopp Intel på partner listen som fikk meg interessert i caset! Det er nok kommet til en del nye aksjonærer etter den Intel meldingen ja, så en melding på laptop lansering nå ville vært helt nydelig :grin:

3 Likes

Dette lyder veldig kjent. Veldig stas med økningen nå, men jeg kan jo ikke ta ut noe :stuck_out_tongue_closed_eyes: Hele poenget med investeringen i Elabs er jo at de skal til himmels, noe vi nå på god vei har fått validert. #istartgropa

2 Likes

Intel meldingene åpner vel opp for at alle som ønsker elabs teknologi bare kan bestille Intel sine brikker og aktivere? Det er ett merkelig produkt. Software som bruker minnekortet og lydkort høytaler i devices . Så kan man plutselig bare aktivere ultralyd i dette. Helt vilt spør du meg. Men jeg er med og mitt største problem med denne aksjen er at jeg har for få aksjer.

1 Like

I utgangspunktet ja… men de snakket litt om testing av alle telefon modeller når det svirret falske rykter om at det ikke virket skikkelig på Xiaomi, og det ble vel da sagt at alle modeller sendes til Oslo for “extensive testing”. Nå har de vel åpnet for raskere integrering på telefoner, uten at jeg vet om de kan droppe disse uttestingene av hver modell, men det kan være at de nå har godt nok data grunnlag i plattformen sin til at maskinlæring/kunstig intelligens klarer å tilpasse seg selv på annet oppsett. Jeg har planer om å sjekke litt nærmere om dette med selskapet, altså om det må kjøres “extensive testing” av alle laptop modeller hvor dette skal aktiveres, selv om det leveres som standard på alle Intel PCer.

4 Likes

Skal røre seg kraftig i bransjen om Huawei og Lenovo aktiverer sine devices med Elabs…sammen med Xiaomi… Damn… unikt.

En annen ting som virkelig var helt rått var at de aldri har fått ett nei på en poc…

4 Likes

De har aldri fått nei på en PoC og vi venter fortsatt på svar fra de to andre av de tre største laptop-OEMene…

Det kan bli en heftig markedsandel på laptop-markedene i løpet av de neste årene. Og da skal dette selskapet reprises kraftig.

EDIT: Når ble det forresten sagt, noen som husker? Tenkte plutselig på den potensielle Huawei-PoCen, der burde de jo fått nei dersom de ikke snart lanserer noe :wink:

2 Likes

Tror det var på Q3 presentasjonen “short answer: no!”

2 Likes

Vis meg det selskapet som har 100% salgstreff når de ber opp de største teknologi bedriftene til dans…

1 Like

Apropo store bedrifter, så har de jo knapt begynt på IOT… der nevnte jo Laila både IKEA og Siemens på xtrainvestor presentasjonen, presiserte at de ikke har noe avtale med de - men de jobber nok med saken :wink:
IOT skal jo løfte det videre etter hvert, så det er bare å sitte stille så lenge en klarer…

2 Likes

Jeg har også tro på Sonos. Det finnes blant annet noen Elabs-Sonos-linker via patenter. Det er også veldig interessant at IKEA og Sonos jobber sammen med WiFi-høyttalere, høyttalerlamper ++. Vi skal derfor ikke se bort i fra at Elabs, IKEA og Sonos jobber med noe interessant.

6 Likes

Da var vi over ATH igjen, nydelig!

2 Likes

40% på ei lita uke :partying_face:

1 Like

Jeg tror du har rett i det ja.

“Integration with laptop, smartphone and IoT platforms”

2 Likes

Laila snakket jo litt om avdelingen de jobbet mot på Bosch, så selv om det er uvisst hvor mye volum Spexor saken kan selge, så er dette en start innen IOT og har de foten innenfor hos en stor aktør. Bosch er jo involvert i alt mulig rart! Hvitevarer, bil, verktøy … Samt at de nærmest er en forlenget arm av Siemens :slight_smile:

2 Likes

Det som er så sykt interessant å få fasit på etterhvert er hvor stor inntjening elabs potensielt havner på i alle verticals. Gleder meg til å se tall og kunne regne på konkrete ting!

1 Like

Noe gevinstsikring i dag kan det se ut som. Ikke uforståelig, dog ville jeg bare sittet i ro selv.

Det er også interessant at Bosch lager/lagde sensorer til iPhone som er aktuelle å bruke med en virtuell proximity sensor fra Elabs (sensor fusion). Bosch har tidligere laget blant annet accelerometer og gyroscope i iPhone, i hvert fall i iPhone 12.

Accelerometer and gyroscope in the iPhone 12 pro (bosch-sensortec.com)

5 Likes

Den reisen blir nok en berg og dalbane for de som klarer å være med på hele reisen, men tror ingen kommer til å tenke lenger på det i 2023-24 :slight_smile:

1 Like

I 2023/24 når denne står godt planter over 100kr så kan man angre greit på å ha solgt her «nede» :joy:

Spent på Huawei modeller som kommer 23 desember… Noen som har gravet fram noe mer info?

1 Like