Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Vi ahr vel hørt lite om produktet og dets kvalitet sett opp mot dagens standard eller tar jeg feil? Det she visst vært en del issues med Xiaomi. Men dette kan ha blitt rettet i en oppdatering.

Er det noen som kjenner til utfordringer med teknologien. Det må være like bra eller bedre tenker jeg…

1 Like

Ryktene som gikk om at Xiaomi-brukere var misfornøyd og at Xiaomi hadde droppet Elabs var reint oppspinn og det ble bekreftet fra Elabs at de ikke hadde mottatt noen klager fra Xiaomi.

Mistanken kan vel også sies å ha blitt lagt fullstendig død etter at Xiaomi utvidet partnerskapet med en «enterprise license agreement».

4 Likes

Jepp. Dette er validert, både gjennom Xiaomi og Honor, men også ny smartphone-avtale. Ingen tech-OEM kliner inn ræl i 2021 uten videre. At det kan oppstå bugs etter oppdateringer osv. er ingen bombe. I så fall rettes det i neste update.

2 Likes

Ja disse diskuterer og at Xiaomi ahr rettet opp problemene. Slike ting finner vi aldri ut hvor stort sånne problemer er men jeg lurte på om kvalitet ift fysiske sensorer har blitt diskutert av Laila.

Ja jeg er jo enig. Xiaomi hadde ikke utvidet på elendig kvalitet.

Apropos Xiaomi; får vi news på Xiaomi 12 på lanseringsdagen, som er i morgen. Eller pleier den å komme senere?

Ifjor kom den klokken 14:07 samme dag som lansering :wink:

https://newsweb.oslobors.no/message/521738

3 Likes

Takk. Satser på reprise i år :ok_hand:

1 Like

Det er vel ikke mye å lure på da ift kvalitet…

8 Likes

Benyttet anledningen til å fylle på litt til i dag :+1:

1 Like

Vi har vel ikke diskuterte noe rundt Ent avtalen med Xiaomi utover bruk av IB? Hva om denne avtalen også ble signert mtp utvidelse av funskjonalitet, kanskje ifbm lansering av MIUI 13? Kanndet være de da oppgraderer alle til å støtte gesture?

Fra elabs hjemmeside: AI Virtual Gesture Sensor for Mobile, IoT, and VR

1 Like

Det er ting i presentasjonen som kan peke mot utvidet funksjonalitet i MIUI13.

Vi får bare krysse fingrene. Ingenting er safe før det er børsmeldt!

2 Likes

Det som er svært spennende er at ingen av oss vet helt hva disse kontraktene vil innbringe. Jeg regner med guidingen på 500 mill er sikret på labtop avtalen. Så vet vi ikke Xiaomi avtalen… Kan fort bli 2-300 mill årlig om de selger 100 mill mobiler årlig ca.

Så implementerer de vel i andre devices etterhvert.

3 Likes

Følger du presentasjonen live? Hva tyder på økt bruk av Elabs teknologi?

Det var klipp om sammenkobling av alle enheter i rommet. Det er ingenting jeg har sett som gjør at jeg er sikker på Elabs; kun håp og drømmer. Muligheten er der.

Kan ikke kinesisk, så jeg ser bare på bildene… :sweat_smile:

3 Likes

Håper flere regner med omsetningen på 500 er sikret hehe. Helst etter jeg er fult lastet opp :joy:

Ligger godt an til å nå guiding nå, noe de jo bekrefter selv.

Joda, det tror jeg også på. Derfor jeg er aksjen hehe. Hadde markedet vært overbevist om d samme så hadd vi sett en vesentlig høyere kurs.

2 Likes

Jepp. Og dagens store nedgang skyldes vel gevinstsikring forsterket med uteblivelsen av news på Xiaomi 12? Får håpe sistnevnte kommer i morgen tidlig, så vi finner flyten igjen.

Skjønner meg ikke på dem som velger å selge seg ut uka før ces2022….

3 Likes

Tviler veldig sterkt på at nedturen idag har noe med Xiaomi 12 å gjøre.

Den gikk opp like mye i går og tilbake idag, ingen dramatikk og sikkert noen tradere som tjener litt. Fint å få byttet litt hender på dette nivået.

Hovedårsaken er nok definitivt gevinstsikring pga disse nye endringene om at det skattemessig er mer gunstig å ta gevinst før nyttår og realisere tap i 2022. De fleste som eier Elabs sitter jo med gevinst :wink:

Man ser at flere av de som har steget mye i år duppet idag.

4 Likes