Mange som tar skatte gevinsten før skatteøkning neste år. Så skal de sikkert inn igjen etter nyttår. Derfor tror jeg første blrsuka i januar blir kanon.
De bør være raske på pletten før CES. Ikke umulig med første Laptop-lansering der
De signerte avtale for snart ett halvt år siden de skal implementeres fra da og fram til 2025 i alle enheter. Så skal de lansere noe bør det komme nå i de første modellene. Lenovo er selfølgelig ønske men vi vet det er topp 3. Stort uansett. De har altså POC med alle topp 5. Dvs at de sikter mot hele markedet. Noen som har oversikt på hvor lang tid POC har vart i de enkelt POC? Det må da nærme seg kontrakter…
Skal ikke kimse av at det byttes til litt lengre hender, nei.
Skulle tro det plutselig ble fortgang (og evt. endring) i PoCene nå som Elabs er tilgjengelig hos Intel?
Blir det samme som “washsale” (som egentlig ikke er lov)?
Edit: Er det lov å selge en aksje eller fond for så å kjøpe den igjen for å få fradrag? | Nordnet
Dvs. for å unngå gjennomskjæring fra skattemyndighetene må du ha tatt en reell kursrisiko før du kjøper aksjene tilbake. Det finnes ingen eksakt grense på hvor lenge du må være ute av aksjen, men venter du minst en uke bør du være på den sikre siden.
Ingen i Norge som bryr seg. En uke ca… Tviler på myndighetene har noensinne tatt noen på dette. Men denne regjeringa er tydeligvis ute etter å ta folk som skaper verdier så det overasker meg ikke…
“recently signed a significant enterprise license agreement that greatly increases its use of Elliptic Labs’ AI Virtual Proximity Sensor”
Avtalen er spesifikt for proximity, og Laila understreket på Q3 at selv om det åpnet for mer, så var avtalen hovedsaklig tiltenkt smartphones. Som jeg syntes var litt nedtur, med tanke på hvor mye muligheter det er i Xiaomi fremover! Men skal aldri si aldri…!
De selger vel 120 mill telefoner i året. Har en følelse av at elabs solgte seg rimelig for å få inn Xiaomi til å begynne med fair enough. Men sannsynligvis vil dette generere alt fra 100 til 300 millioner kroner? Tanker ? Significant er ett godt ord .
I fjor ble 3mill dollars inntektsført i Q4-regnskapet som følge av deres license agreement med Xiaomi signert i Q3-20.
Det blir utrolig spennende å se hvor mye en «significant enterprise license agreement» vil bidra med på årets Q4-resultat.
5mill USD bør vel være et minimum for å kalle det en «significant license agreement», all den tid de allerede hadde en årlige avtale på 3mill USD…?
Det vil uansett slå veldig pent ut på Q4-tallene
Ja, jeg tenker minst 50% opp fra den 3 MUSD - altså 4,5+ MUSD… ettersom Xiaomi har økt salg betraktelig og ELABS nå også kommer i høy volum modeller håper jeg på dobling (6 MUSD) eller mer… tror uansett de når målet sitt med positiv EBITDA for året med Xiaomi og HONOR inntekter i Q4
Edit: det jeg mente jeg tok som litt nedtur ifm Xiaomi enterprise kontrakt var at jeg så for meg at de kom inn i alt mulig rart fra Xiaomi - høyttalere, PC skjermer, robot støvsugere, TV osv osv… Men den ballen ble lagt litt død med en gang
Xiaomi solgte 147,8 millioner smartphones i 2020 (145-ish iflg Wikipedia)
2021 – Q1-Q3 = 145 millioner (List of best-selling mobile phones - Wikipedia)
Jeg tror ikke det er så mange som tar gevinst på grunn av skatt. Det er nok mer bare generell gevinst for å sikre seg.
Det å ta ut for skatt nå gir mye dårligere resultat enn å beholde all skatten og tjene penger på skattepengene videre.
Working money! Mye bedre enn 3% “inntjening” på tidlig beskatning.
Vi får satse på det.
Steve1: ja akkurat…høyere enn hva jeg la til grunn. Bare visste de solgte godt over 100 mill fra tidligere år. Så skal altså alle modeller inneholde inner beauty framover. Skal godt gjøres om ikke dene avtalen gir ett sted over 150 mill årlig da ved 1 krone pr tlf. Er det ikke ca 1-3 kroner de regner i mobil markedet?
Konkurrerende HW-sensorer ligger på $0.10-0.25. Men så trenger vel ikke Elabs underselge helt pga. chipsmangelen …?
Laila sier hun går i salgsmøter og spør selskapene om de vil halvere kostandene…
Så at de får Max 1 krone er vel ikke utenkelig?
Dersom man da tar antall enheter i marked size delt på 350 mill som er i øvre del av “muligheter i dette marketed” er vi fort nede i 0,25$ altså i overkant av 2 kroner per enhet. Så da vil nok ikke 1 krone per enhet være så dårlig regnestykke.
Men igjen da så kan det være de har priset avtalen ekstremt godt mot Xiaomi slik at de får en fot godt innenfor å har noe ordentlig å vise til alle de andre.
Er det forventet flytting til hovedlisten i januar eller er det fremdeles bare iløpet av Q1?