Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Det ble visst solgt 70-80,000 av denne første minutt. Det var snakk om at det kun skulle selges 10,000 som limited edition. Da var det antakelig feil. Evt. var det kun 10,000 som var med AMG-brand og resten uten. Uansett bra med bedre volum enn antatt.

12 Likes

Da ble det et større kjøp på dagens dip…håper det bringer frukter i fremtiden. Økte posisjonen med 35% og har satt av litt ektra til å øke ytterligere just in case :thinking:

4 Likes

Well played! Her følges det bare med ned :wink:

1 Like

For en gangs skyld så hadde jeg “flaks” med kjøpet…Skulle egentlig kjøpe forrige uke og da hadde det fort blitt noen prosenter dyrere…

3 Likes

Lang tid siden at vi har set så meget volumen. Der er mange der gerne vil sælge ud, men der er altså ligeså mange der gerne vil købe op igen

2 Likes

Bare å glede seg til Mars her tror jeg :slight_smile:

2 Likes

Det er en god indikator på styrkegraden til frykten i markedet at såpass mange dumper sine aksjer på en - etter min mening - svært lav kurs i et selskap som med god sannsynlighet vil levere et meget solid kvartal og ta neste steg mot innfrielse av guiding. Alt virker å gå fullstendig etter planen i Elabs. Interessant utvikling som jeg ikke ville trodd på for få måneder siden, men makroen har virkelig ikke gjort oss noen tjenester den siste tiden…

Om 6-12 mnd tror jeg vi vil se en mer fair prising av Elabs. Jeg skal ikke være for påståelig her gitt nevnte makro-bilde, men det er fair to say at jeg tror kursen vil være betydelig høyere enn den vi ser i dag.

4 Likes

Har valgt å ikke bry meg mer om nedgangen da den er som du sier i stor grad påvirket av makrobildet. Kjøper ved hver anledning.

2 Likes

Alle treffer sine egne valg. Personlig ser jeg Elabs som et ekstraordinært spennende selskap med tidshorisont på 3-5 år (i første omgang).

5 Likes

Hehe jepp.

Tenk hvor herlig det hadde vært å bare stått løpet ut de 3-5 åra og sett tilbake til i dag dersom elabs lykkes og er en «NOD» gjentakelse :grimacing:

3 Likes

Ja, på sikt klarer jeg ikke se at dette kan gå galt… med så mange store navn på samarbeidslisten og potensielle kunder med pågående PoC… personlig tror jo jeg til og med ELABS allerede har noen kontrakter de ikke får lov å dele, men det er jo en egen sak… vi får se hvordan det blir med inntekter etter hvert :wink:

Selvfølgelig kjedelig med makro og at den faller så mye tilbake før de får delt det vi (med god grunn) tror blir et rekord kvartal, men med ett så negativt sentiment som det har vært nå i det siste, så hjelper det jo ikke all verden med gode tall engang… og selv om det er kjedelig å se på kurs, så prøver jeg å forholde meg til at jeg fortsatt har like mange aksjer, og er hellig overbevist om at verdi SKAL opp :slight_smile:

7 Likes

Elliptic Labs – Granting of share options to employees

2 Likes

Ikke sjeldent er slike opsjonsprogram slående godt timet, så får vi se😊

2 Likes

Har kanskje sammenheng med overgang til hovedbørs… men klarer ikke la være å ha litt ekstra forventninger fremover fordi om :wink:

#justthebeginning

1 Like

Surt i dag ass :weary::see_no_evil:

1 Like

Må de ansatte selv betale 22 kroner per aksje om de velger å kjøpe? Eller øker ellabs antall aksjer uten at det skal koste noe for de ansatte?

1 Like

Ja, men de kan vel kjøpe 1/3 av sine totale opsjoner hvert år i 3 år til denne prisen… så selv om det er en dårlig deal å bruke dette den dag i dag, så kan det (veldig) fort være et røverkjøp om ett år eller to :slight_smile:

3 Likes

Det betyr at vi kan forvente meldinger om innsidekjøp fremover. Det er bra.

1 Like

synes det er ret ofte at når de køber dem, at de så sælger dem kort efter de har udløst dem

Synes det virker som om de ansatte får en svært god deal på sikt.

Rimelig bra skrell for kursen i det siste forøvrig. Ganske sprøtt å se den falle til nivåer tilbake til juli 2021 med tanke på alt som har skjedd siden da :slight_smile:

4 Likes