Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Tror dagens kurs er et røverkjøp på sikt. Man kan fort få 50% gevinst herfra med ganske liten risiko. Skal ikke se bort ifra en dobling og mer i 2022 også. Høyere inntekter og nye avtaler er noe av det vi kan se frem mot.

Nordic semiconductor har gått ganske bra de siste 5 årene og om vi får en slik vekst og utvikling så kan vi være glad for at vi kjøper på dette nivået. Jeg kjøper hvertfall, skulle bare hatt mer kapital😆

4 Likes

Jeg hadde 50% gevinst. Nå har jeg 1%…

2 Likes

Du er nok ikke alene om det…d suger balle og 2021/2022 har barbert majoriteten av gevinsten min også da jeg er tungt investert i vekst…

2 Likes

Jeg er i akkurat samme båt som deg. Fra 36% avkastning på porteføljen til ca break even på 3 måneder.

Har imidlertid veldig troa på selskapene jeg har investert i, så håper at man får betalt på sikt her.

1 Like

Det er sgu bare om at være tålmodig :slight_smile:

1 Like

“It’s a deal, it’s a steal”

- Lock, stock and two smoking barrels

1 Like

Oslo Børs – Vedtak om opptak til handel – Elliptic Laboratories ASA

13 Likes

god prisudvikling i dag :slight_smile:

4 Likes

Flere slike dager nå :grimacing:

2 Likes

Blir nok drept av Russland eskalering

Mye mulig, men lov å håpe at aksjonærene bare holder ståa ut :man_shrugging:

1 Like

Selvsagt liker Laila dette… :wink:

4 Likes

Jeg har alltid trodd at de skulle offentliggjør laptop parter før listing. Det er noen dager igjen. Så det kan gå enda. Håper ikke det er utsettelser. Det haster litt om de skal nå guiding på 500 Mill.

1 Like

Liten tro på utsettelser når det er SW og de har annonsert “On Target to Deliver in Mass Production”… eneste er jo om kunden utsetter sin produksjon da, men sa vel at de også at kunden hadde sagt de ville ha bra kapasitet med chips i 2022 og 2023 eller no? Og Lenovo har jo kjørt MYE kampanjer på utgående modeller, så tror det er like før nå :wink:

3 Likes

Husk at det er aldri uttalt fra selskapet at de faktisk kommer til å offentliggjøre launch av pc’er eller avsløre navnet på Topp3-kunden. Jeg har i hvert fall ikke fått med meg det, om det har blitt gjort.

Faktisk ble det sagt i et intervju/presentasjon av Laila at «we are not allowed to name this customer», uten at det ble antydet om det var midlertidig eller permanent.

Så det kan være greit å ha i bakhodet at vi ikke nødvendigvis får vite noe mer presist om samarbeidet med den Topp3-kunden, men må ta til takke med å se bunnlinja vokse seg større kvartal for kvartal. :wink:

3 Likes

Ja det ville vist seg betraktelig på regnskapet for å si det sånn. Jeg bare ser for meg at en laptop med inner beauty ville blitt oppdaget før eller senere.

2 Likes

Mye her som tyder på at Elabs er på plass i både skjermer og Laptop da det reklameres mye for presence detection på alle produkter.

" Human Presence Detection enabled by Intel® Context Sensing Technology so the system will wake on a user’s approach and automatically lock when they walk away
"
“Available from March 2022”

Betyr dette at det slippes første mars? Det hadde passet veldig bra med notering på Oslo Børs og Q4.

6 Likes

Ja akkurat som vi snakket om… at “timeingen” ikke svar rett i desember. Men i mars er den rett …

4 Likes

Det har vært mye snakk om Lenovo sine nye modeller som ble lansert på CES. Og “available from March” betyr vel at de kommer i salg fra mars, men ikke nødvendigvis 1. mars, tror jeg. Men i og med at MWC er 28.02-03.04, så vil det jo være god timing å starte salget i starten av mars.
https://www.lenovo.com/us/en/events/mwc/

Flere og flere av Lenovos nye modeller inkluderer Human Presence Detection, men de beskrives på ulike måter. Om dette betyr at de fortsatt kommer til å bruke litt ulike teknologier i de ulike modellene en stund, eller om det er for å villede konkurrentene, vet jeg ikke.

ThinkPad X1 Nano hadde jo Novelda-teknologi i fjorårets modell, så det vil jo være en skikkelig skrell om Elabs erstatter dem allerede i år. Men “a newly designed communications bar” sier jo tydelig at de har gjort endringer i skjermen, så da kan det jo hende de har designet ut Novelda og baserer HPD på Elabs-teknologi.

Forøvrig har jeg mest troen på at Elabs er brukt i SMB-modellene ThinkBook 14 og 16 Gen 4+, men ser også at AIO-modellen ThinkCentre M90a har “optional human presence detection”. Jeg vil jo tenke at “optional” er mye lettere å få til dersom sensoren kun er software. :slight_smile:

5 Likes

Det er forsåvidt ikke umulig at det ligger Novelda HW og Elab SW i samme maskin.

Det tydelig kommer frem Intel® Context Sensing Technology computer vision AI som sørger present detection.

Elabs jobber med computer vision AI og ligger på Intel brikken i disse maskinene.

https://ellipticlabs.com/2021/04/28/computer-vision-engineer/

3 Likes