Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Nei, det er helt sant. Men for å få “full effekt” av Elabs, dvs kostnadsbesparelser i form av å slippe å kjøpe inn hardware-sensorer, så vil man jo måtte la Elabs gjøre jobben alene.

Men er helt med på tanken, de kan fint bruke Elabs på toppen av eksisterende hardware. :ok_hand:

3 Likes

Kan det være at SW ikke er så sexy rent markedsføringsmessig? At det er bedre å ha noen ekstra/tilgjengelige sensorer til markedsføringen, og heller la ELABS SW jobbe litt i det stille under panseret? At pris i seg selv ikke nødvendigvis er så avgjørende som vi tror?

2 Likes

Akkurat i dag føles det ikke helt rett :wink: sett med makro øyner vel og merke

1 Like

Hele strategien er jo i følge Laila bygget opp på “først kutte kostnader, deretter gi kunden flere features”, så jeg tror definitivt at pris er avgjørende.

Når jeg tenker at de kan bruke ulike teknologier, så er det jo fordi dette er et enormt selskap (uansett hvilket av Topp3 det er) med mange ulike modeller. Elabs sa jo selv i pressemeldingen i fjor sommer at de skulle først inn i “small- and medium business laptops” eller noe i den duren, og så er planen å utvide etter hvert. Så at de for eksempel fortsetter med Novelda i X1 Nano vil ikke overraske meg i det hele tatt (dersom det er Lenovo som er kunden vår, da :wink: ). Det betyr ikke at ikke Elabs skal tas i bruk, men at det fases inn over tid, slik selskapet har uttalt selv.

3 Likes

Det er vel ikke mars ennå @stone…? :wink: :laughing:

2 Likes

Sant! De kan jo bli tatt inn for å samle data og enten verifisere mot data fra Novelda eller generelt bare få fintunet egen SW… kanskje de også har priset seg lavere i en slags “overgangsperiode” for å få fotfeste i flere modeller?

Kan jo være fordel for oss om det ligger HW i samme laptop, da kan det være enklere å bevise at der er Elabs, uten å plukke laptop fra hverandre eller ta opp ultralyd signaler:

https://support.microsoft.com/nb-no/windows/reaktiver-windows-11-pc-en-når-du-nærmer-deg-82285c93-440c-4e15-9081-c9e38c1290bb

“Obs!: Noen enheter kan ha mer enn én sensor for tilstedeværelse. I så fall kan du velge hvilken du vil bruke.”

2 Likes

Haha nei… Å treffe midt i ett lettelses rally hadde gjort seg :wink:

3 Likes

Akkurat nå er ELABS den av aksjene mine som er mest ned i dag - for en vits :laughing:

Ikke så rart med den syltynne pump’en vi så på slutten av gårsdagen…

3 Likes

Sant nok

2 Likes

Elliptic Labs: Invitation to presentation in relation to up-listing to Oslo Stock Exchange

7 Likes

Air gestures… 0:48

9 Likes

Forventningene til MWC ble ikke akkurat mindre nå :wink:

2 Likes

hvorfor skulle der være elabs i det og ikke bare en hardware sensor?

Det kan godt være f eks mirametrix tech via kamera som slår av når han snur hodet, men vi vet jo at Elabs sitter i Qualcomm laptop/tablet CPUer
https://newsweb.oslobors.no/message/529645

Og det er vel ikke helt bra mtp personvern å ha kamera “always on” …

2 Likes

Elliptic Labs og Lenovo lanserer første programvare-løsning for gjenkjenning av fysisk tilstedeværelse, AI Virtual Presence Sensor, på Lenovos bestselger ThinkPad T14

11 Likes

Endelig!! :rocket: :star_struck: :partying_face:

5 Likes

Jeg er rett og slett overrasket over at ikke kursen responderer hardere på dette. Bekreftelse på at Lenovo er enterprise kunden og altså mulig etablering i alle modeller hos verdens største laptop produsent? Finnes vel knapt mer derisking av selskapet?

Edit: Muligens markedet bare måtte få lese meldingen :slight_smile:

4 Likes

Endelig ja. spennende å se triggerne denne uken. :star_struck:

1 Like

Uansett reaksjon i dagens marked, så er dette nå et definitivt case for fremtiden. Lenovo er bekreftet, noe veldig mange av oss har trodd lenge. Idag smiler jeg uansett hvordan markedet tar imot meldingen.:grinning_face_with_smiling_eyes: :partying_face::+1:

5 Likes