Jo det vil jeg anta.
Er det andre aktører som har slike samarbeid for samme sensortype hos Intel og AMD, eller er dette eksklusivt?
Spørs om Lenovo bruker disse i sine. Men det er jo sterkt hint om at disse skal ut til en kunde. Er det andre kunder en Lenovo får vi snart en melding på det. Jeg mente innen 3 MND. Vi får vel melding på hver eneste Lenovo laptop også fremover så får vi se om disse kommer med amb eller om de bare bruker Intel.
Ja.
Blir bare mer og mer de-risket for hver dag som går. Overrasket over at jeg fikk fylt på rett under 22 før lunch!
Ja akkurat. Man må tenke i de baner også. Jo mer slike ting som offentligjørees jo mindre risiko for nedside. Det er like viktig som oppside.
Caset utfolder seg på en “hel ved”-ish måte.
I kvartalene fremover kommer PC-inntektene med på tallene, og da kommer kursutviklingen også💪
Ser også ut som et par av fondene reduserer litt (pareto og DnB) så når de evt har redusert/er ferdige og salgspresset avtar samt en god nyhet så kan vi se god fart igjen her.
Ja men det spørs hvor mange modeller vi må inn i for å komme opp i volumer… vi har 1 modell. Planen var å innstallerte i alle Lenovo modeller. Det kan hende de er i alle innen slutten av 2023?
Men da har man en gjentagende pengemaskin år etter år…
Prøver bare å få igang en god diskusjon: .
fra meldingen i går.
"to expand Elliptic Labs’ AI Virtual Smart Sensor Platform to
select PCs and laptops powered by AMD RyzenTM PRO 5000 Series processors. The
combination of Elliptic Labs’ AI Virtual Smart Sensor Platform on AMD based
systems will bring innovative user experiences like presence detection, 3D
touchless gesture recognition, and heartbeat and respiratory monitoring to
PC/laptop OEMs utilizing AMD platforms."
Det kan virke som om dette skal ut i markedet og ikke bare er en mulighet. Ja det kan hende det kun er Lenovo modeller det er snakk om . Men det er snakk om full pakke her… ikke bare presence detection. Det er også nevnt PC markedet og ikke bare laptop. Tror gårsdagens melding skjuler flere fremtidige gode nyheter.
Elabs fremstår som enormt spennende og nedsiden? Dekker ikke Lenovo kontrakten all nedside? Så da er det bare snakk om oppsiden…
I Lenovo sine 2022 modeller bruker de meg bekjent tre forskjellige HPD teknologier, CameraVision, UWB og ultralyd. Novelda er inne i 4 2022 modeller, hvor mange er ELABS i tror dere? Prosessen med 2022 modellene startet for ca eit år siden, og prosessen med 2023 modellene har pågått en stund. Gitt at guiding opprettholdes, tror jeg Laila og Co vet litt mer en oss hva som ventes fremover.
Noen som har lagt merke til at THE NORTHERN TRUST COMP fyller på bra om dagen? Googlet litt om de, ser ut som en stor aktør som er på vei inn sakte men sikkert
Jeg er helt enig i at dette er ganske konkret og at det virker som om de implementerer hele spekteret av virtuelle sensor muligheter fra Elliptic. AMD RyzenTM PRO 5000 serien brukes både i laptop og desktop viser product showcase siden til AMD. Både HP og Lenovo produkter vises så jeg vil jo tenke meg at veien ikke er så lang for HP. HP er vel mest sannsynlig i POC i og med at Elliptic har POC med topp tre PC leverandører i verden. Under intervju i FA artikkelen for litt siden sa Laila at de at de jobbet mye med implementasjonene for kundene nå. Da var jo en del av kontoret også off limit siden de jobbet med kundecase som ikke var offentliggjort.
Det at både Intel og AMD lager støtte i prosessorene sine er i mine øyne et sju-mils steg. Jeg vil tro at det egentlig er ganske få tredjepart funksjoner Intel og AMD velger å implementere støtte for direkte i CPU.
Puls og pust er vel ikke med Intel meldingen? Kanskje de har noe pågående prosjekt med noen andre enn Lenovo rundt dette?
Ja det er akkurat det jeg også tenker. Dessuten nevnes flertall av modeller. Så det kan virke som det er noen andre aktører enn Lenovo.
Disse hintene de kommer med har ofte vist seg å stemme. Ref Lenovo… Leila likte en haug med ting fra Lenovo.
Nå sist var det kommunikasjon med hp utvikleren på LinkedIn.
Ja jeg blir litt gjentagende. Men det kommer nok noe de nærmeste par månedene. Dessuten er det vel litt nytt at PC desktop nevnes?
Husk PoC for AIO PC
Har vært inne på disse tidligere uten å finne helt ut om det er noe sammenheng:
“HP Elite Dragonfly Max and the HP EliteOne 800 G8 All-in-One: the first HP PCs to be enhanced by HP Presence with innovative audio and video experiences”
Edit: men ser ut som disse har Intel CPU da…
Heldigvis er vi i Intel også
Tycoon Industrier (Spetalen) på vei inn? Dukket visstnok opp på dagens liste over største kjøpere.
Er det godt eller skidt? Spørger for os danskere som ikke kender ham/det?
Det er bra når han laster opp (ref oppturen i dag), men han er vel ikke kjent for å sitte så lenge. Med andre ord kan det gå like fort ned igjen.