Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Ok. Så disse omtales også som virtual ? Også software basert?

Vet ikke hva de er, men omtales slik ja.

Som jeg gjentatte ganger har skrevet; det å kalle dette gode nyheter mener jeg er feil. Derfor blir det også feil å vektlegge at det derfor er enda verre med nedgang i dag – og at det dermed er en fryktelig dårlig trend.

Elabs har hatt noen fine dager nå, samt at andre Tek-selskaper sank med +/- 5% i dag.

Kan godt skyldes renteoppgang og/eller geopolitisk. De som eventuelt har mistet tillit til Elabs-ledelsen har nok ikke ventet med å gå ut til i dag.

2 Likes

Det kan du have en god pointe i.

Det er fuldstændig ligegyldigt om aktien er i en nedadgående trend. Det er hvad prisen er om flere år de går op i og hvad de fleste investorer går op i. De er fuldstændig ligeglad med kortsigtede investorer

3 Likes

Men kommunikationen nu - og tilliden til kommunikationen nu - er vel det, der skal afgøre, om vi tør prissætte aktien efter guidance?

Nei.

Om Elabs bommer på 2023-guiding med 10%, hvordan ville du prissatt selskapet?

Ville du regnet aksjekurs etter omsetning(450m+)?
eller at du ikke stolte på dem, siden de bommet…?

2 Likes

Vet ikke helt hva folk tenker om 2023 guiding på 500 mill(500 mill runrate i q3 blir det vel),men jeg tar det med en stor klype salt. Jeg blir ikke overrasket om det ikke nåes. Ikke noe vits å tenke på det en gang. Selskapet skal som andre verdsettes etter faktisk fremdrift og resultater. En lenger guiding kan være grei nok som et hint om hva ledelse tror på for å fortelle litt om potensialet. Men dersom Elabs når 500 mill vil antagelig veien være kort til 1mrd.

Ellers burde man passe på å innfri guiding på kort sikt. Elabs guidet positiv ebitda i november og klarte altså ikke det. Ikke helt bra. Betyr svært lite for min del,men bør unngås i fremtiden.

4 Likes

En sensor i laptop koster 2-4 $ om vi tar halv pris av det laveste og regner 10 kr pr laptop. Da må de selge 50 Mill laptop med IB.

Dette uten mobil etc. Så la oss si de må selge 40 Mill Lenovo som har IB hos Lenovo.

Er det mulig i 2023?
T14 hvor mange? Antall nye modeller fremover? Innen 2024 vilvil alle Lenovo inneholde IB.
Hva da med 10 kr enhet?

1 Like

Elliptic Labs Partners with AMD to Bring AI Virtual Smart Sensor Platform™ to Growing PC/Laptop Market | Elliptic Labs

14 Likes

Tror nesten det bare er oss på forumet og andre aksjonærer samt ansatte i selskapet selv som aner hvor stort dette er i ferd med å bli

7 Likes

Knallnyheter​:chart_with_upwards_trend::rocket::rocket::rocket:

3 Likes

Hvor stor er denne nyheten?

Nei ikke like stor som Intel selvfølgelig. Men når du slår de to meldingene sammen så viser det at monopolet på PC gjennom Intel og AMD legger til rette for virtual sensors fra elabs. Hvilket fortrinn er ikke det? Nå skjønner man hvorfor Laila sier at de ligger an til å bli standard i bransjen. Kjører Lenovo og HP først i toget så følger de andre etter ganske raskt mener jeg på.

Med dette i bunn er det ikke så vrient å implementere.

Det betyr jo ikke noe i kroner og øre idag denne avtalen. Men der gir jo ett blikk inn i fremtiden hva markedslederen tenker.

Hva mener du?

3 Likes

giver ikke noget i kroner og ører, men den er god for elabs’ langsigtet

2 Likes

Kult! Denne ventet jeg på. Da bekrefter de støtte i CPU på AMD Ryzen og da dekker de med både Intel og AMD så godt som 100% av PC laptop markedet med støtte i CPU som gjør at det er veldig mye enklere å implementere i software for de forskjellige PC leverandørere, de må da praksis bare skru på en innebygd CPU funksjon. (og betale lisens da :slight_smile: Og hvis dette blir den enkleste og billigste måten å styre av/på skjerm når noen setter seg foran pc’en så er det stor mulighet for at dette blir standarden.

3 Likes

kunngjør i dag et samarbeid med AMD (Nasdaq: AMD) for å utvide Elliptic Labs AI Virtual Smart Sensor Platform til flere utvalgte PCer og laptoper som drives av AMD Ryzen™ PRO 5000 Series-prosessorer.

Har Lenovo brukt masse av denne chipen?

Visst ikke så viser vel denne setningen at det er for konkrete avtaler på spesifikke modeller der opplyses om? Kan være Lenovo men det kan også hende vi får andre laptop PC med IB den neste ukene.

1 Like

AMD har en god liste med både HP og Lenovo pc’er som allerede bruker eller skal bruke PRO serien her:
https://www.amd.com/en/where-to-buy/commercial-systems

PRO versjonen er egentlig AMD Ryzen med ekstra sikkerhet og rettet mot business kunder. AMD Ryzen prosessorne er mye brukt i gaming PC’er og vanlig laptops da de gir god ytelse i forhold til pris.

Oversikten dekker nok alle versjonene av AMD Ryzen PRO, men da også 5000 serien som Elliptic annonserte idag.

Vi får håpe det kommer HP lanseringen med Elliptic relativt snart.

3 Likes

Bør det ikke komme en kontrakt med Laptop-PC OEM nr. 2 før selve lanseringen?

1 Like