Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

@Fartin Hvor er det du ser at det er en all inclusive mot et engangsbeløp? Har lett litt nå, men finner det ikke. Ellers heter det jo at
“License revenue for IP and subsequent royalties are recognized at such point in time when the software has been made available to the customer, and then in increments as minimum production thresholds are met if royalty based revenue exceeds the minimum fixed fee if any”.

2 Likes

Nei i forbindelse med Q4 var det veldig mye snakk om at de skulle få ett oppgjør slik som i 2020. Jeg kan ikke tro det er tilfelle. Det er ulogisk at de skulle få inn ca 30 Mill om de ønsker bruke dette i nærmere 100 Mill telefoner. Men kanskje de har fått en så god avtale. Umulig å si.

Det er en merkelig kursutvikling. To god enheter på rad og tydelig at Xiaomi utvider kraftig. Men det er allerede priset inn eller dvs det fører til en lavere kurs. Det er vel noen som vil ut uansett pris. For bare være tolmodig.

2 Likes

Tror vi er en del som ikke ser den store verdien med Xiaomi-lanseringer. For meg er dette innbakt i avtalen. La oss heller få noen kursdrivende «ekte» nyheter!

1 Like

Det spørs jo helt hva de har solgt dette for. Men er det 1 krone stk så er det 120 mill i året. De hinter vel litt til at andre store mobil selskapet snuser på elabs? Ja kanskje ikke så mye nytt med dagens nyhet…

1 Like

Nei nå kan de sprekke hvem 7 telefonskunden er samt launche på noen flere Lenovo modeller og annonsere en ny enterprise avtale med en “top 3 player” :slight_smile: Da tenker jeg dette året også blir godt :slight_smile:

5 Likes

Tenker at utviklingen til elabs har jo ikke stoppet opp nå som de landet Lenovo, men bommet med noen få mill på guiding… ? Det er nå det begynner, fra nå og utover. Vi kommer til å få et drøss med nyheter utover i 2022 og 2023, som gjør at de når målet på 500 mill.

Og om de lander 3-4 laptop leverandører til de neste 2 årene + flere på mobil… hva da? 2025 målet kan være dobbelt av 2023 for alt vi vet…

Dette blir en av standardene fremover for presence detection, da er det mange mange enheter vi snakker om.

4 Likes

Blir spennende å se om det kan være Elliptic her🤞

Sensors: Accelerometer, Fingerprint Sensor, Gyro Sensor, Geomagnetic Sensor, Hall Sensor, Light Sensor, Virtual Proximity Sensing

Mulighet for en aprilspøk da den første slippes 1 April :wink:

1 Like

På ingen måte stoppet opp, tvert i mot! Men jeg personlig synes disse Xiaomi-meldingene er unødvendige når vi har en «gigantavtale» med de, og at alt drukner litt i nyhetsflyten.
Gi oss noe nytt!

Kan godt være det går seigt fram til vi når 500 i slutten av 2023. Men det kommer til å ta av etterhvert :sunglasses:

1 Like

Jepp, men det står virtual proximity på A52 også så det trenger ikke bety noe. Men tar gjerne disse :slight_smile:

1 Like

Jepp, det har du rett i. Ser det nå når jeg sjekker opp tidligere modell også.

Det ser ut som tidligere modell har brukt lys sensor og touch panelet uten å grave veldig i det.

Goodix har vel en løsning vha lysfølsomhet sensor eller noe?

Og ned i dag knap 4% på en positiv børsmelding og NASDAQ, der er åbnet i grønt, hvad kalder vi det?

Jeg tror, at det er på tide at konkludere, at ELABS nu er i en nedadgående psykologisk trend, som ledelsen sagtens kunne have undgået, hvis de ikke havde haft så skråsikre armbevægelser. Jeg håber, at de har lært noget, og at Q1 og Q2 kommer til at tale mere for sig selv.

Konkluder hva du vil på egen hånd. Håper du står igjen på perrongen og må løpe etter. Agendaen er klar på åpen dag, alle kan se kursen daglig og trenger ingen påminnelse fra deg…

1 Like

Du kunne prøve at forholde dig til det, som jeg skriver, i stedet for at blive fornærmet? Hvad er forklaringen på, at ELABS falder på gode nyheder og grønne dage? Jeg er åben overfor gode forklaringer, og jeg søger at forstå.

Virtual proximity sensor… Er det noen andre i verden som leverer det???

1 Like

Jeg personlig synes flere er er litt for opptatt av kursen fra dag til dag, relevant selvsagt om man trader mye, og vi vet alle liker grønne tall. Men hva som skjer fra dag til dag har lite å si i det lange løp, om de leverer guiding i 2023 er kursen det den er uavhengig av om den var 12 eller 30 mars 2022 :slight_smile:

4 Likes

Det er fordi noen trader, noen trengte penger, noen vill kamskje ha en annen aksje mens akkurat i dag var det da ikke nok kjøpere til å ta imot og dermed falt den.

2 Likes

Flere, men tror ikke det er noen andre med ultralyd. Andre bruker lys/kamera osv…

Det er litt for typisk alt for mange småinvestorer.

Innlegget ditt støttes!
Tror ikke det bare er trading, men for mange som ikke klarer å håndtere det følelsesmessige med røde tall.

Det kan ta flere måneder, kanskje årevis, før et selskap er “korrekt” priset.
Så får vi se om det er lurt av oss å handle på disse nivåene eller ikke.
Jeg er i alle fall positiv.

5 Likes

Er ikke noe å forholde seg til for du skriver det samme hver gang og bare repeterer negativitet fordi du ønsker aksjen ned, intet annet :man_shrugging: