Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ININ / gamle Elop (ININ)

Sora var nok ikke ferdig på fredag likevel, var en annen som kastet ut 100K aksjer da. Men kan virke som om Sora nærmer seg ferdige nå (siden kursen går litt opp), så da er det vel bare å sette seg tilbake å vente på godt nytt fra Dekra mens kursen vandrer opp dit vi håper :slight_smile:

2 Likes

Ja, fin oppgang idag, liten omsetning, men selgerne uteblir idag :+1:

Satser på ein close over 5 kroner i dag, og at dei som ville ut no har kvitta seg med beholdninga. Kjem det positivt nytt rundt Dekra-avtalen og melding om salg av scanneren ved Q2 så kan fort Elop bli ein bra aksje utover hausten. At det er ein del betongkonstruksjoner som kunne hatt godt av ein scann har me vel sett mange eksempler på i sommar.

2 Likes

Veldig pen oppgang idag gitt, lav omsetning og høy spread, men nedsalget må jo definitivt være over :smiley:?

Ja, det var godt med litt action igjen. Snitta ned både i går og i dag tidleg så eg er faktisk i pluss på Elop om kursen held seg over 5 kr :slight_smile
Simplify vil nok også kunne overraske framover trur eg. Ser ut til at dei jobbar bra med å posisjonere seg i marknaden.

1 Like

Så kommer det en sopp å ødelegger oppgangen… :expressionless: Jaja, får kjøpe mer.

Var vel eg som jinxa den ved å skrive at eg var i pluss rundt 5 kr;)

Kan sjå ut som at ein robot eller to vakna her. Mange salgspostar på 1 aksje som dukka opp, så det er vel nokon som ikkje er klar for å sleppe denne laus enda.

Trur nok Elop kjem som ei kule utover hausten.

1 Like

Elop AS – correction in registration of new share capital

Voldsomt hvor mye som skulle lempes ut på 5kr….

Gleder meg til nokon tar ut dei 3 aksjane som er til salgs i intervallet 5,16-5,18 :wink:

image

Ser ut til at nokon vil holde den rundt kr 5 fram til Dekra-avtalen er avklart.

Storbrea og Stora AS har solgt seg ut over tid. Virker som det er dem som selger seg ut, stort sett.

Mange skjulte ordre, jeg prøvde å kjøpe “alt” som var til salgs fra 4,9-5,1 her forleden. Alt ble kjøpt på 5.

1 Like

Ja de har automatikk med å legge ut nye på 5 så snart det som finnes på 5 snappes opp. Så vi får bare slappe av her og fylle på når vi kan til de er ferdige. Så er vi klar for boost på Dekra avtalen etterpå :slight_smile:

1 Like

Elop AS: Simplifai exceeds expectations and lands new contract with Eika insurance

3 Likes

Elop AS – Completion of internal reorganisation: Demerger and merger between ELOP NewCo AS and ELOP Technology AS

Får satse på at Storbrea og Merril ble kvitt mye aksjer igår og idag:

  1. MERRILL LYNCH, PIERCE, FENNER & SM - KONTO #1A -38 465 -4,94% 740 013 0,8%

  2. STORBREA AS - KONTO #5 -52 817 -17,41% 250 574 0,27%

1 Like

Jepp! Storbrea og Stora har solgt over en god stund. Merrill har nylig tatt opp tråden også.
Forundrer meg ikke om en av disse tre har solgt ut store poster på onsdag og fredag, men spesielt torsdag. Da var det store volum etter børsmeldingen.

Dette er nok planlagte nedsalg. Nå er jeg ikke sikker på Merill og Stora, men Storbrea fikk visstnok en god del aksjer som “lønn” for rådgivertjenester og annet. Har ikke bekreftet dette, og har ingen kilder.

Uansett, slike nedsalg fører til et kunstig prispress, og når de tømmes vil kjøpersiden være i overtall. Om/Når Dekra-avtalen kommer, får de nok solgt ut det siste og prisen presses opp etterpå.

Det er i alle fall scenariet jeg ser for meg, og en av årsakene til at jeg har turt å gå inn med litt større post under 5. Kan ikke se for meg at denne holder seg under 5 over tid, gitt innsidekjøpene, ansatt-rabatt og de avtalene de har og kan få fremover.

2 Likes

Elop AS: Simplifai enters a strategic partnership with Easy2You

Det begynner å bli tomt hos selgerene ser det ut til. Ein Dekra avtale no så flyr me :wink:

1 Like

Ja de som skal ut nærmer seg nok slutten kan det virke som, god timing da i så tilfelle at Dekraen kommer heidundrande positiv :wink:

I påvente av ei melding om status fra Dekra-samarbeidet så er det jo greit å ta med seg at eit selskap eigd av Carasent ASA inngår samarbeid med Simplifai.

https://newsweb.oslobors.no/message/540522

Eg ser ikkje bort fra at det blir Simplifai som kjem til å stå for inntjeninga i Elop den første tida.

2 Likes