Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ELOP - Småprat

Kjøpte noen få aksjer rett etter noteringen, så har en kost på 6,04. Den har sunket og ligget stille en stund, men i dag har den plutselig gått +16%. Noen som har noen tanker om hva som skjer her?

Denne kanskje:

ELOP-ME: PARETO SECURITIES TAR OPP DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 10

Oslo (TDN Direkt): Pareto Securities tar opp dekning på Elop-aksjen med en kjøpsanbefaling og setter et kursmål på 10 kroner pr aksje, ifølge en rapport onsdag.

“Med flere triggere stilt opp for det kommende året, liker vi risk/reward”, skriver meglerhuset.

1 Like

Takk. Den kan forklare litt, ja.

Fint innsidekjøp idag. Utrolig spennende aksje med stort potensiale tenker jeg.

Patentbeskyttelse, nå også godkjent i Kina. Tidligere godkjent i USA, Europa og Japan. Blir spennende på sikt dette.

Arctic Securities spår aksjen i 11 kroner, opp 60 prosent.

1 Like

Har denne aksjen blitt glemt i det siste? Fremdeles en aksje med stort potensiale og bra teknologi

Ikke glemt, har økt en del her på 7kr. Tenker du om den konservative guidingen av selskapet som resulterte i fallet fra 9+kr?

Ja, økte litt selv i denne på 7kr. Kan være den er priset relativt lavt nå med tanke på fremtidig inntjening. Får bare følge med på kvartalsrapportene fremover. Må si jeg ikke har fulgt denne aksjen lenge, men øyner gode oppsider etter mye research i det siste.

1 Like

Hva er forskjellen mellom Elop og konkurrentene f.eks https://leica-geosystems.com/products/detection-systems/concrete-scanner-c-thrue

Er det informasjonen /dataen som er bedre? For meg ser det ut som begge er “rollable scanner”.

Prøver å sette meg inn i teknologien :slightly_smiling_face:

I motsetning til skanneren fra Leica, er Elops skanner basert på ultralyd. Denne kan se luftlommer i betongen, og kan dermed brukes til tilstandsvurderinger av betongkonstruksjoner. Leica sin kan sikkert brukes til å kartlegge armering og andre objekter inne i betongen, men ikke sprekker, hulrom ,som kan ha betydning for bæreevnen.