Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Embracer Group AB (EMBRAC B)

https://www.avanza.se/placera/telegram/2019/10/31/embracer-the-analyst-har-satt-riktkurs-30-kr-enligt-analys.html

Ok, lykke til!

1 Like

30kr?! Den rapporten vil jeg lese.

2 Likes

Link?

Sjekker twitter :slight_smile:

Analysen ligger her inne en plass, men jeg har ikke tilgang. https://theanalyst.co.uk/

Edit.

1 Like

https://www.avanza.se/placera/telegram/2019/10/31/embracer-the-analyst-satt-riktkurs-30-kr-enligt-analys-ny.html

Oppdatering i artikkelen her nå.

Mener å ha sett noen svensker komme med de samme bekymringene på twitter den seneste tiden også.

1 Like

Virker som noen kasta inn en håndgranat i et planlagt angrep for å ta ut warranten :wink:

1 Like

På meg så virket det som om selgerene var veldig motiverte :wink:

4 Likes

Lukter litt som at flere skal ut, og at man nå driver brannslukning for å dempe fallet slik at flere får solgt.

1 Like

Hele saken er denne:

“Det bygger visserligen upp immateriella tillgångar, vilka är riskabla ur en redovisningsperspektiv, men banken känner sig ändå trygg med att de annonserade spelens värde motiverar uppbyggnaden.”

Ja, når man dytter utviklingskostnader inn i intangible assets, så er prisingen av selskapet helt avhengig av om spillene som er under utvikling vil tjene inn kostnader + en pen fortjeneste. Hva man tror om det styrer “korrekt” prising av selskapet.

1 Like

Nå er det vel også enkelte med innsikt som har sagt uavhengig av denne analysen at det er fare for nedskrivninger pga alle oppkjøpene. Blir ofte litt dritt i krokene da. ( som er en av grunnene til at jeg styrer unna embrac).

1 Like

Hvis du tenker på at de ville ta ut warranten det snakkes om, så kan det være. I såfall finnes det 3 warrants til som knockes på hhv 60kr, på 47kr og på 36kr. Hvis ønsket er å ta ut disse er det vel bare å rømme skuten med en gang og kjøpe billigere.

MSE som solgte stort i begynnelsen var på kjøperen i går, og hadde sikkert kjøpt mer om det ikke var for handelsstoppen.

Hvis kursen går til 30kr så vet jeg iallfall hva jeg kommer til å gjøre :slight_smile:

Jeg er forsåvidt ikke uenig i at det med såpass mange oppkjøp alltid er fare for at det kan dukke opp “dritt i krokene” eller at spill ikke selger slik som forventet. Ser man uansett på de oppkjøpene THQ har gjort så er det ofte selskaper som de har hatt et langt forhold til og de burde derfor har god kunnskap om de. Oppkjøp av selskap utenfor børs gjøres jo også normalt på helt andre nivåer enn om man skulle kjøpt et som var på børs.

Selv om ting kan gå til helvete er det er jo heller ikke umulig at spill gjør det like bra eller bedre enn forventet og :

• Metro Exodus (release 15 feb 2019 )var vel under utvikling i ca 5år og hadde allerede i q1 ( dvs 4-6 uker etter release ) dekket inn alle kostnader til utvikling og markedsføring.
  • Når de kjøpte Coffee stain forventet de 200-250MSEK i innteker i 2019. Etter 2 kvartaler var de på ca 170MSEK
  • Remnant ble launchet kort tid etter at THQ kjøpte Gunfire Games og har på ca 2 måneder solgt over 1mill kopier. Synd at THQ ikke er publisher men føler alikevel at det ser ut som et bra kjøp

Det neste året har flere store releaser så får vi etterhvert se om de klarer å leve opp til forventningene.

3 Likes

Synes denne tråden rundt verdivurderingen av et selskap som vokser gjennom oppkjøp er veldig bra.

1 Like

Ja det er jo alltid en fare for at 2 + 2 = 3 men når jeg ser på både THQ og SF så føler jeg at 2+2 ofte blir 5 eller 6. “Problemet” er at det kan ta noen kvartal før man ser det.

2 Likes

MSE foreløpig største kjøper i dag.

1 Like
  • Oms 1.260 mln (väntat BN 1.082)
  • Ebitda 418 mln (väntat BN 338 )
1 Like

The analyst :rofl: