Er de fornøyd siden tilstanden på spillene de har i prod ikke er bra nok til å annonseres enda? Eller?
De har jo en drøss med spill på vei til Next gen consoles, som skulle avdukes på E3…
Ja skjønner det, men Memen, så er jo personen foran glad for at noen er begravet.
Så THQ er glad E3 er begravd, så de slipper avduke noen spill? Skikkelig ræva bruk av Meme. Burde sende @h3nk1 bortover å lære de en ting eller to.
Kanskje de mener at THQ klarer seg greit selv om E3 er avlyst ?
EDIT: #61 på GTS kl 22:00
Ser ikke ut som om det bare er digitalt salg av spill som er opp :
“It’s been a major week for boxed game sales overall, with more than 475,000 physical games sold over the last seven days. That’s more than three times the previous week’s numbers. Of course, Animal Crossing: New Horizons and Doom: Eternal played a big part in that, but game sales have surged across the board.”
Ser det er salg på Metro Exodus på steam og ligger nå som #9 ( gold edition ) og #18 .
EDIT: Ser jeg har vært litt sløv denne uken siden salget startet på mandag. Toppen ser ut til å ha vært på tirsdag med gold edtion som #2 og vanlig som #6.
"Group Net Sales performance during the quarter ending 31 March 2020
The business segment “Games”, including THQ Nordic, Deep Silver, Coffee Stain and Amplifier Game Invest, has experienced a stronger development during the quarter than management had expected, partly driven by an increase in digital sales during March 2020, despite lack of more significant releases or promotion activities during March. Revenues for the quarter are expected to be SEK 810-850 million.
The business segment “Partner Publishing” has experienced a weaker development during the quarter than management had expected, particularly driven by lower physical sales, especially in March. Demand for physical products are still stable and lower sales are driven by the temporary closure of certain physical retailers. Revenues for the quarter are expected to be SEK 450-500 million.
"
Er det omtrent slik du forventet det da?
Digitalt opp, fysisk salg ned.
For å være helt ærlig så vet jeg faktisk ikke helt hva jeg hadde forventet fra Embracer i Q1. Hvis man sammenligner med samme periode i fjor så hadde de 1035 fra games og 596 fra partner publishing så er jo en del ned yoy. I fjor hadde de uansett Metro Exodus(15.feb) (og Satisfactory(19.mars)) i Q1 som dro inn mye. Partner publishing hadde også noen brukbare titler i q1 i fjor ( blant annet resident evil 2 ).
Synes uansett at dette er et greit utgangspunkt for resten av året. I Q2 kommer Saber med og så blir det veldig interessant å se hvilke AAA titler som kommer i år. Tror også at full release av Satisfactory kommer til å selge bra. Ny PS5 og XBOX vil nok også gi en grei boost i salg når de kommer.
EDIT: Det blir også interessant å se utviklingen i marginer. Hvis man ser på Gamessegmentet fra tilsvarende periode i fjor så var 61% av inntektene fra digitalt og regner med at det blir høyere i år.
Da er det bare å vente på neste oppkjøp :
For de som ikke har sett denne ( om 6 April).
13min så snakker de om M&A, og med emmisjonen i natt. Så skal det handles… Da har kursen historisk gått.
Tenker det samme men ikke lyst å sitte over påske med makro i tankene. Hvis ikke påske, hadde jeg nok kjøpt mye.
Jeg sitter med det jeg har kjøpt, så har jeg endel ordre liggende.
Onsdag 8.april | Torsdag 9.april | Fredag 10.april | Mandag 13.april | |
---|---|---|---|---|
Oslo Børs | Stenger 13.00 | Stengt | Stengt | Stengt |
Nasdaq Stockholm | Åpent | Stenger 13.00 | Stengt | Stengt |
husk at svenskene har mer åpent enn vi har.
Skal man sitte med noe over påske så føler jeg uansett at gaming er et bra valg.
Kun 3 uker til Saber kommer med Snowrunner. Mudrunner solgte 1mill på under 1 år så blir interessant å se hvor bra dette selger.