Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Embracer Group AB (EMBRAC B)

Det er nye tider når vi tar bølgen for at kursmålet blir høynet med en sek :smile:
Men generelt tror jeg at spillaksjer fundamentalt er noe av det tryggeste man kan sitte i i disse tider.
Mange unge folk er inne og spiller og de som dessverre dør er hovedsakelig gamle og ikke en del av kundebasen uansett.

Jeg kommer til å kjøpe meg inn i det små i en hel haug av nordiske spillselskaper for å teste ut denne hypotesen. Har begynt allerede. sek vs nok og euro vs nok har også bedret seg.

@nofun : Er det noen nordiske spill-selskaper du ikke sitter i eller har du alle sammen?

Sitter vel i rundt 12 men er noen av de jeg ikke har troen på i det hele tatt :wink: Sitter ikke med Nitro men fikk med meg at Nordisk Film var blitt største aksjonær i dag.

1 Like

Nitro VD burde finne seg et annet selskap. Fantastisk selger, men de evner jo ikke å produsere noe av betydning. Utrolig at Nordisk film legger penger på bordet der.

Jeg kjøpte jo Nitro basert på en presentasjon de hadde en god stund før de kom med Medals of war.
Fant fort ut at det var lite substans i det han kom med. Har sagt det før men siden jeg begynner å dra på årene har jeg lov å gjenta meg selv : Jeg setter CEO i toad/eg7 i samme bås :wink:

2 Likes

Vel jeg holdt meg for nesa og kjøpte en bitteliten post der også, men den satt langt inne.

1 Like

Ja ikke uenig. Og det er her Embracer skiller seg ut med en CEO som forstår hvordan aksjemarkedet fungerer og bruker det til å vokse på flere måter samtidig som selve kvaliteten på spillene er gode nok.

2 Likes
2 Likes

Oppdaterete pipeline på kommende spill i 2020.

1 Like

Dette stod i rapporten til Focus Home Interactive :

“A mobile version of Mudrunner is also planned for the coming months”

EDIT : https://saber3d.com/wwe-2k-battlegrounds-announced/

EDIT 2 :

2 Likes

Så den nyheten igår, skjønte ikke helt den greia der, dvs jeg forstår jo de bytter IPer men ikke hvorfor.

Sikkert greit å legge IPen der hvor den kommer til å bli brukt ?

Spent på hva omsetning til embracer er nå. Det er vel ganske sannsynlig at det er særlig stor vekst i spill man betaler for, premium spill,som opplever den største veksten under korona. Rett og slett fordi man er mer hjemme og har god tid til lengre spill. Mobilspill og f2p gjetter jeg på at veksten er en del “dårligere”. Så sånn sett vinner embracer over sf.

1 Like

Tror MAG sa at antall spillere i slutten av mars var 25% høyere enn i februar med samme ARPDAU.

EDIT:

Blir interessant å se Q2 for SF. De kjørte mye UA i mars så blir ikke overrasket om det blir første kvartal med over 1000 MSEK i revenue.

Hmm, dette var ikke helt bra, men sagt mange ganger før:Forsinkelser er nærmest det normale i denne bransjen. Og vil ofte gi deg de beste kjøpsanledningene man får.

EMBRACER: PARETO TROR PÅ 10-15% KURSNEDGÅNG EFTER RAPPORTEN

08:10
	STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Gamingbolaget Embracers rapport var överlag siffermässigt något bättre än förväntat. Men att bolaget sköt på lanseringen av två AAA-titlar, att inga förvärv annonserades på morgonen och att aktiekursen ligger på all-time-high gör att Pareto tror på en kursnedgång på 10-15 procent under onsdagen.

Det framgår av en rapportkommentar från Pareto Securities på onsdagensmorgonen.

Huvudnyheten var att de bägge AAA-projekten Dead Island 2 och Saints Row V, som vi hade räknat med under räkenskapsåret 2020/2021, kommer att försenas till nästa räkenskapsår som inleds i april 2021, skriver Pareto.

Mot bakgrund av dessa försenade AAA-spel kommer Pareto göra väsentliga nedjusteringar av estimaten för 2020/2021 samtidigt som estimaten för 2021/2022 kommer att höjas.

Pareto har sedan tidigare en köprekommendation av aktien men en riktkurs på 129 kronor.

Embracer stängde på 119:95 kronor på tisdagen.

Mats Torgander +46 8 5191 7915
Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

Jeg har litt følelse at Embracer er i samme hengemyr som PDX har vært i dvs en mellomfase.

Det betyr at kursen skal ned, og at man får en god anledning til å handle.

Ser man hvordan PDX har bullet siste 2månedene så ser man jo fort effekten når det løsner.

1 Like

Problemet til PDX var jo at de ikke kom med noe nytt på lenge , kun dlc’er . Embracer har jo “et par” nye ting som kommer i år.

EDIT; Lars W bekreftet på call’en at han forventet Biomutant i dette regnskapsåret. Det er iallfall litt positivt.

1 Like

Solgte vel 1mill+ på 3 uker.

2 Likes