Sa til @Evilfreud i går at jeg ble småsur hvis Lars ikke kom med ny info om Biomutant men med greie tall og 8 oppkjøp kan det tenkes at jeg driter i biomutant i dag
13.8.2020, 07:12 · Nyhetsbyrån Direkt
EMBRACER: KÖPER 4A GAMES, FORTSÄTTER UTFORSKA METRO-FRANCHISEN
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Embracer köper Malta-baserade 4A Games, en oberoende utvecklare av AAA-spel för PC och konsol som bland annat ligger bakom spelserien Metro.
Det framgår av ett pressmeddelande.
“Förvärvet utgör en viktig milstolpe i det långvariga samarbetet mellan 4A Games och Deep Silver/Koch Media, som kommer att fortsätta utforska Metro-franchisen tillsammans med Dmitry Glukhovsky framöver. Embracer kommer se besparingar i utvecklings- och royaltykostnader från släppta Meto-titlar och framtida spel, samt besparingar i utvecklingsmarginaler mellan Deep Silver and 4A Games”, skriver bolaget.
Den initiala köpeskillingen uppgår till cirka 36 miljoner dollar på en kassa- och skuldfri basis och betalas kontant samt med nyemitterade B-aktier. Därtill utgår en tilläggsköpeskilling, förutsatt att överenskomna milstolparna uppfylls, om högst 35 miljoner dollar.
4A Games förväntas generera en nettoomsättning om cirka 20 miljoner euro för perioden januari-december 2020, med ett justerad ebit-resultat om cirka 12 miljoner euro.
Mats Torgander +46 8 5191 7915 Nyhetsbyrån Direkt
Så multiplayer til Metro ? Kan jo bli interessant
He he neppe. Kanskje det kommer en liten dip den dagen de henter inn mer penger for å kjøpe flere selskaper.
Skulle gjerne sett litt større selskaper her. Sf kjøpte jo et selskap for lenge siden med større mcap enn seg selv mener jeg å huske.
Følger knapt med hvilke spill de utgir. Så lenge spillmarkedet vokser vil det nok gå fint med embracer. Enorm back katalog og 50 til 100 spill under utvikling.
En annen viktig trend er at vår generasjon vil neppe slutte å spille. Gleder meg nesten til gamlehjemmet og ps20. Besøksforbud men audiens mulig av og til…
Er det presentasjon idag? noen som vet klokkeslett og link?
Kl 09:00 men er ikke ferdig enda;)
EDIT: https://tv.streamfabriken.com/embracer-group-q1-2020-2021
EDIT 2 : og der var den ferdig
Da får jeg se den i opptak snart
konklusjon redeye:
“… we think everybody with interests in Nordic gaming stocks should own Embracer Group on a long-term perspective.”
…
“We look forward to see what Embracer Group can be in 20 years from now. We will increase our valuation in the upcoming update.”
Perfekt langsiktig fundamentalt og kortsiktig mtp varslet økt kursmål.
For de som ikke orker å se hele men vil se når Dean i 4A Games snakker om multitplayer&Metro
EDIT:
Remnant: From the Ashes er foresten gratis på EGS nå. Har planer om å teste det men er vel en liten fare for at det bare blir liggende
EDIT:
EDIT 2 :
Ny DLC til Remnant er ute nå og ligger som #4 på GTS. Complete edition ligger som #18 og den vanlige som #36 . Fremdeles Perfect World som er publisher ( som forventet )
Og da har Satisfactory passert 17000 reviews og vi har ca samme antall reviews i dette kvartalet som i sist kvartal ( dvs 8.juni - 30.juni ). Inntektene blir uansett høyere siden det var 10% rabatt første 4 ukene.
EDIT:
Redeye oppdaterer.
Kingsdoms of amalur:Re-Reckoning klarte å lure seg opp på første plass på GTS men reviews er foreløpig ikke akkurat verdens beste ( 56% positive ) . Regner uansett med at reviews ser bedre ut om en dag eller 3.