“Following our estimate changes, we raise our fair value SOTP range to SEK 156-212 (130-181) per share. We base our SOTP fair value range on our segment 21/22e EBITDA estimates, which we then discount by a WACC of 7.5% (see page 7 for more details). Additionally, we find that based on our updated estimates, and at the current share price, Embracer is trading as an EV/adj. EBIT of 29x-20x for 20/21e-22/23e, approximately ~15% above our peer group median.”
De trenger MER aksjer til emisjon, og det to dager før rapport. Skal det komme et gigakjøp på rapport dag?
Har de ikke 20mrd i aksjer og cash allerede?
En stor del av kjøpsummen består jo normalt av aksjer og fra sist autorisasjon hadde de bare 112948 B aksjer igjen. Er jo derfor greit å få dette på plass nå og det lukter jo litt at de kommer med noen oppkjøp på qpresentasjonen ( selv om det ikke trenger å være noen gigakjøp )
Gir god mening det du sier. Aksjer i embracer har jo vist seg å være mer verdifult enn cash.
Doblet på meldingen, får se om jeg øker mer frem mot Q tall. Men dagens nyhet Bør jo få folk til å kjøpe opp mot Q.
Kan være det kommer bedre kjøpsmuligheter rundt valget i usa men tror jo at denne uansett blir kjekk å sitte med framover.
Ja derfor jeg har mer cash til å øke om det kommer en dupp til.
Ligger som #13 på GTS nå.
Kunde inte motstå köp här nu
For en dag for svenske spillaksjer, sf, pdx og embrac alle ned i størrelsesorden 10%. Det er mye. Pluss en rekke andre spillaksjer. Er virkelig de gode tidene over for spill pga. god corona-vaksine?
edit omsatt for over en milliard i dag.
Hele greiene virker litt rart.
Dagen startet jo veldig bra og var solid opp da jeg gikk på trening. Ble litt overrasket da jeg kom tilbake og var så mye ned. Er vel egentlig en av de dårligste dagene mine på børsen og det på en nyhet som de fleste hadde forventet kom. Viser nok en gang at selv nyheter man forventer kan påvirke mye . Blir spennende å se hvordan det ser ut om et par uker
Ja jeg hadde forventet at vaksine-nyhet skulle komme i disse tider, men så mye nedgang hadde jeg ikke trodd. Kjøpte meg litt mer spillaksjer generelt i dag etter jeg hadde vektet meg ned pga. usa-valget, men jeg begynte for tidlig på dagen dessverre. Kjøpte litt mer på slutten av dagen, men skulle gjerne venta noen timer til med de 1. kjøpene mine i dag ja.
direkt:
STOCKHOLM (Direkt) Nordea Markets höjer riktkursen för Embracer till 230 kronor från 180 kronor. Rekommendationen köp upprepas.
Det framgår av ett morgonbrev från banken.
Aktien stängde på måndagen på 169:65 kronor.
28% økning i kursmålet altså
Kjøpte meg litt Embracer idag. For første gang. Burde gjort det for evigheter siden.
Skal si pendelen for spillaksjer har snudd nå. helt ekstrem reaksjon, Kjøper endel i sf, pdx og embrac nå.
Joinerer dere i Embracer etter denne uken, må se hvordan det går med Remedy først
Vurderer egentlig å kjøpe “alle” spillaksjer nå, de har stort sett falt hele gjengen betydelig.
Det verste er jo at spillbransjen tjener mye penger, men prisingen er høy. Still rart opplegg.
Tar nok noen dager før ting roer seg, nå virker markedet mest nervøst.
Fyllde på