direkt:
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) En viss förvirring har uppstått kring lanseringstidpunkten för Embracerägda THQ Nordics kommande spel Biomutant. Mediauppgifter pekar mot en försening medan bolaget självt menar att ingen ny information lämnats.
Gamingsajten Gamesindustry.biz skriver på fredagen att Biomutant ska lanseras under Embracers nästa räkenskapsår som inleds april 2021 och sträcker sig till och med mars 2022.
Om uppgiften stämmer innebär det en förändring av det besked Embracer tidigare lämnat som är att Biomutant ska lanseras under innevarande räkenskapsår som sträcker sig till och med mars 2021.
Uppgiften från Gamesindustry.biz är en korrigering av vad sajten skrev tidigare i veckan då beskedet var en lansering under årets första kvartal.
Embracers vd Lars Wingefors vill dock inte kännas vid att någon ny information om Biomutants lansering lämnats.
Jag har nu stämt av din fråga med THQ Nordic vd, Klemens Kreuzer, och han har inte givit någon ny information gällande releaseperiod av Biomutant till media. Övertygad om att THQ Nordic kommer kommunicera exakt releasedatum samt mer information när de är redo i linje med befintlig praxis gällande kommunikation av nya titlar, skriver han i ett mejl till Direkt.
Biomutant har försenast i omgångar och ursprungligen var det tänkt att spelet skulle ha lanserats under 2018.
Bild: tweet från Gamesindustry.biz
Källa: Twitter
Mats Torgander +46 8 5191 7915
Nyhetsbyrån Direkt
Tuggar och går!
Från 12:30
EDIT:
22.1.2021, 09:13 · Nyhetsbyrån Direkt
EMBRACER: CARNEGIE HÖJER RIKTKURSEN TILL 250 KR (225)
STOCKHOLM (Direkt) Carnegie höjer riktkursen för Embracer till 250 kronor från 225 kronor. Rekommendationen köp upprepas.
Det rapporterar nyhetstjänsten PLX.
Aktien stängde på torsdagen på 202:70 kronor.
Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion Nyhetsbyrån Direkt
Endelig har vi dato :
EDIT:
direkt:
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Gamingbolaget Embracers spel Biomutant lanseras den 25 maj, enligt en tweet på tisdagskvällen från utvecklingsstudion Experiment 101 som ligger bakom titeln.
Action-rollspelet Biomutant har försenast i omgångar och ursprungligen var det tänkt att spelet skulle ha lanserats under 2018. Budskapet från Embracer har bland annat varit att en lansering skulle ske först när man var säker på att spelet uppfyller förväntningarna.
Embracer uppgav i fjol att en lansering var planerad att ske under bolagets innevarande räkenskapsår som sträcker sig till och med mars 2021.
Spelet lanseras till pc, Playstation 4 och Xbox One.
Mats Torgander +46 8 5191 7915
Nyhetsbyrån Direkt
Litt forsinket med andre ord. hmm. kan det bli en liten kjøpsanledning her nå? Alle vet hva jeg synes om moderate utsettelser i gaming-aksjer
Alternativt så får vi et lite rally siden vi nå har fått dato. Med tanke på at vi ikke hadde dato tidligere så antok iallfall jeg at vi ikke fikk release i dette kvartalet.
Tviler litt og man skal heller ikke utelukke en ytterligere mindre utsettelse for en siste fin-puss av koden. Da er man plutselig veldig nærme sommeren.
Men jeg liker at det er en konkret dato å forholde seg til, det er nok flere enn meg som tenker laste (ekstra) før release og selge litt ved release.
Det er uansett 5 måneder og 2 kvartalsrapporter før Biomutant kommer så tror det er mye som kan trigge kursen før 25.mai. De har jo også lovet 2 AAA spill i neste regnskapsår .
direkt:
STOCKHOLM (Direkt) Nordea Markets höjer riktkursen för Embracer till 248 kronor från 235 kronor. Rekommendationen köp upprepas.
Det framgår av en analys.
Aktien stängde på 194:25 kronor föregående handelsdag.
Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion Nyhetsbyrån Direkt
5.5% økning av kursmål.
Jeg regner med et godt kvartal for embracer. Steam gjorde det fantastisk bra i fjor og embracer med alle sine nye titler og en stadig voksende katalog av spill tror jeg speiler steam sin fine vekst delvis i alle fall.
Når man ser tilbake på denne så er det vel ikke tvil om at Klemens har snakket om ting han burde holdt kjeft om ?
Før har man jo kunnet gjøre fine trader fram mot kvartalspresentasjonen siden “alle” forventet nye oppkjøp. Siden de har sagt at de ikke vil gjøre det på denne måten får vi kanskje ikke den vanlige oppgangen før og eventuelt nedgang etter kvartalstallene ?
“Going forward our M&A processes will run separately from other corporate events, like quarterly reporting or general meetings. M&A transactions will be carried out on an ongoing basis. We are also pleased to further extend our relationship with Nordea, one of the leading banks in the Nordics” says Lars Wingefors, Co-founder and Group CEO of Embracer."
Ja godt poeng. Men for en som er langsiktig er det kanskje like greit å ikke få disse pump og dumpene ved kvartalsrapport pga oppkjøp. Blir jo mest støy.
Stilfront har forøvrig sagt at kjøpene deres i fremtiden sannsynligvis blir dyrere enn før. De billigste selskapene er tatt. Så kanskje mindre interesse for SF pga det.
Ja har jo sittet med 75% av det jeg har siden 2016 men har som regel alltid økt litt 4-6 uker før kvartalsrapportene og redusert rundt rapporten.
Skal heller ikke glemme at EGS har vokst mye det siste året . Satisfactory og Snowrunner som #2 og #4 på listen over de mest populære spillene på EGS i 2020.
Snowrunner og Satisfactory har nok gjort et godt år, men i forhold til Epic, så har de tross imponerende økning i spillermasse, ikke økt revenue YoY.
Listen er vel også tilfeldig rangert tenker jeg.