Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Embracer Group AB (EMBRAC B)

Vil jo også si at biomutant ser veldig lovende ut, i alle fall en pump og dump ifbm dette spillet er nesten garantert. En slik mulighet vil nok de svenske traderne ikke gå glipp av.

Fundamentalt tror jeg treg utrullering av vaksiner og mutantvirus gjør dette til et minst like bra spillår som det foregående.

Et lite usikkerhetsmoment er konsollene siden så få får tak i de nye om spillerne blir litt mer nølende til å kjøpe spill til gamle konsoller. En del utviklere tilbyr gratis oppgradering til nye konsoller. Det hjelper nok en del.

Wow…
Velkommen gearbox
https://mfn.se/cis/a/embracer-group/embracer-group-ab-embracer-group-forvarvar-gearbox-entertainment-company-som-bildar-den-sjunde-operativa-koncernen-142d3372

3 Likes

" Under IFRS based accounting principles, Easybrain estimates calendar year 2020 revenues of USD 210 million (2019: USD 111 million) and an EBIT of approximately USD 70 million (2019: USD 18 million)."

1 Like

Fytti for en handlerunde. Er vel straks større en ubisoft nå.

3 Likes

Litt spent på hva vilkårene for de 2 mergene vil bli.

1 Like

Hvilke vilkår tenker du på? Står jo vilkår i meldingene?

1 Like

Da var jeg over 200kr i pluss ( per aksje :wink: ) igjen :slight_smile:

Blir veldig interessant å se hvor Embracer er om et år eller 3. Føler de gjør veldig mye rikitig .
Er foresten veldig greit å slippe å få alle oppkjøp på qpresentasjonene :slight_smile:

4 Likes

Hadde trodd 15-20% på denne nyheten. Kjøper faktisk litt.

1 Like

Med tida skal nok embracer bli (omtrent) størst eller kjøpt opp. De gjør det meste rett for tida og har en CEO som skjønner hvordan man skal bruke aksjemarkedet på en best mulig måte.

1 Like

er på toppen av nyhetsflowen her
Gearbox Entertainment joins Embracer Group in $1.3b deal | GamesIndustry.biz

Dette er stort!

Magiskt GAV

1 Like

Snart 15% nå :slight_smile:

2 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Redeye höjer sin värdering för gamingbolaget Embracer till 290 kronor per aktie från tidigare 250 kronor i ett så kallat basscenario.

Det framgår av en analys på onsdagen efter att Embracer presenterat tre förvärv, varav Redeye särskilt uppskattar köpet av amerikanska Gearbox. Aktien stiger 13,3 procent till drygt 228 kronor vid lunchtid på onsdagen.

Redeyes analyser är vanligen uppdragsanalyser där bolaget betalar för bevakningen.

Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion Nyhetsbyrån Direkt

Øker kursmålet med 16%

Embracer: Gearing Up

1 Like

Ser Valheim gjør det relativt greit etter EA launchen i går. #2 på GTS , 930 reviews med 94% positive og ca 17.4k spillere.

4 Likes

Kursmålene blir økt en del pga. oppkjøpene.

Her er den mest optimistiske:

EMBRACER: SHB HÖJER RIKTKURSEN TILL 301 KR (236)

08:21
	STOCKHOLM (Direkt) Handelsbanken Capital Markets höjer riktkursen för Embracer till 301 kronor från 236 kronor. Rekommendationen köp upprepas.

Det framgår av en analys.

Aktien steg 16 procent till 234 kronor på onsdagen efter att bolaget presenterar tre förvärv på morgonen.

Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion
Nyhetsbyrån Direkt

Øker altså kursmålet med 27.5%

2 Likes

litt presse

Embracer, studio acquisitions and the 'growth stock bubble' | Opinion | GamesIndustry.biz

Pitchford says Embracer is "like a rocket booster" for Gearbox's ambitions | GamesIndustry.biz

Bare jeg som føler at han her setter alle i “eg7båsen” ?

2 Likes

Virker ikke som han er helt opplyst rundt aksjemarkeder. Det svenske er ifølge han en uoversiktlig markedsplass full av korrupsjon, mens us og uk markedet er «transparent» :joy:
Hadde noen gode poenger, men å henge ut de stakkars svenskene var litt tullete.

3 Likes

Ja, Eg7 er litt spesiell pga de har svært lite kvalitets-egenproduserte spill, mens f.eks. embracer er mye bedre på det. Jeg syntes likevel at artikkelen var interessant, dette er ikke et tema det skrives veldig mye om så derfor linket jeg til den.

1 Like