Kødder du? Den helvetes magasjauen til @Konamixx altså!
Han fortalte meg privat i morrest at han svikta meg og Rovio, fordi han hadde våknet i natt med en magefølelse på M&A aktivitet i Embracer. Det er nesten Salmaking-timing.
Kødder du? Den helvetes magasjauen til @Konamixx altså!
Han fortalte meg privat i morrest at han svikta meg og Rovio, fordi han hadde våknet i natt med en magefølelse på M&A aktivitet i Embracer. Det er nesten Salmaking-timing.
he he. Det bruker å gå en stund fra emisjon er gjennomført til nytt kjøp er gjort i embracer. Kassa er jo ikke på noe måte tom der. God tid til å kjøpe seg inn for en M&A trade hvis man skulle ønske det.
Veldig dårlig følelse da! Isteden for m&a ble det emi på 212kr.
Jaja det skjedde værtfall noe
5% rabatt i et macrobilde dær institusjoner fokusere på de lange rentene? Embracer viser styrke!
Har tidligere vekstemisjoner fungert som støtte/gulv?
Nei, men på sikt skal den videre.
direkt:
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Embracer har, i enlighet med vad som offentliggjordes efter stängning på onsdagen, genomfört en riktad nyemission, som på grund av det stora intresset utökades med cirka 4 miljoner B-aktier och som omfattade totalt 36 miljoner nya B-aktier. Teckningskursen blev 210 kronor per aktie och fastställdes genom ett accelererat bookbuilding-förfarande. Bolaget erhåller en bruttolikvid om cirka 7,6 miljarder kronor från nyemissionen.
Det framgår av ett pressmeddelande under natten till torsdagen.
Investerare i nyemissionen var svenska och internationella institutionella investerare, inklusive CPP Investments, Alecta, AMF Pension, Swedbank Robur bland andra.
Emissionslikviden från nyemissionen kommer att ytterligare stärka Embracers finansiella ställning och möjliggöra för bolaget att fortsätta sin framgångsrika förvärvsstrategi.
Bolaget ser för närvarande en växande lista med aktuella förvärvskandidater som Bolaget aktivt granskar och utvärderar, heter det.
Genomförandet av nyemissionen innebär en utspädningseffekt om cirka 7,8 procent av antalet aktier och cirka 4,7 procent av antalet röster i Embracer.
I samband med nyemissionen har bolaget åtagit sig att, med sedvanliga undantag, inte emittera ytterligare aktier under en period av 90 kalenderdagar efter likviddatum. Därtill har Lars Wingefors AB gått med på att, med sedvanliga undantag, inte sälja några aktier i Embracer Group under en period om 180 kalenderdagar efter likviddatum för nyemissionen.
I syfte att underlätta leverans av aktier till investerarna i nyemissionen kommer Lars Wingefors AB att låna ut 36 miljoner B-aktier till Carnegie Investment Bank.
Kristine Trapp +46 8 5191 7927
Nyhetsbyrån Direkt
Ble på 210 sek.
Jeg la merke til denne:
I syfte att underlätta leverans av aktier till investerarna i nyemissionen kommer Lars Wingefors AB att låna ut 36 miljoner B-aktier till Carnegie Investment Bank.
Er det vanlig?
Tydelig at man vil ha muligheten til å selge aksjer før de nye aksjene kommer.
Møkka magefølelse. Trodde det var gull,men var visst bare noe gammel kebab som lå og ulmet.
Min mavefølelse er at dette kan bli et hvileår for gaming-aksjer kursmessig pga at man begynner å se/ane slutten på hjemme-tilværelsen og at en del selger seg ut pga det fordi veksten sannsynligvis vil avta. Men maven kan jo ta feil.
8 mrd SEK som de skal bruke på oppkjøp?
Når man ser på alle prosjektene som har blitt utsatt så har det jo ikke bare vært positivt for gaming. Kan vel si det har vært sykt bra for back catalog men ikke fullt så bra for spill under utvikling.
Er dette samme magefølelse som @Konamixx har? Men tildels enig, samler krefter til fellesferien, når spillertallene er på sitt laveste, folk er på sitt lateste. Så får man bare vente til høstmørket slår inn, og flere konsoller og spill kommer i omløp!
Er nok ikke ideelt å utvikle spill på hjemmekontor. noe CD Projects siste spill tydet på. Skjer nok fort noe med motivasjon,glede over arbeidet, kreativitet for å nevne noe.
Merker dette selv etter å ha vært en dag på jobb siden buss-streiken i fjor…
direkt:
STOCKHOLM (Direkt) Kepler Cheuvreux höjer riktkursen för Embracer till 310 kronor från 290 kronor. Rekommendationen köp upprepas.
Det framgår av en analys.
Aktien stängde på 221:30 kronor föregående handelsdag.
Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion Nyhetsbyrån Direkt
Kursmålet øker med ca. 7%.
Mistenker dog litt at det er folk som casher inn i starbreeeze som står for mesteparten av økninga her i dag.
Ser kult ut. Ser frem til å få prøvd det faktisk!
Ser det koster 659kr på steam så det er vel et hakk opp fra tidligere spill.