Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Embracer Group AB (EMBRAC B)

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Pareto Securities höjer riktkursen för Embracer till 290 kronor från 236 kronor. Rekommendationen köp upprepas.

Det framgår av en analys.

Aktien stängde på onsdagen på 231:30 kronor.

Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion Nyhetsbyrån Direkt

Kursmålet øker med ca 23%!

1 Like

Jeg må si jeg blir mer og mer imponert over Valheim. Ca 5 mill solgte i februar ( jeg tipper de passerer 5mill i morgen ) og det ser jo ikke ut som om det selger vesentlig mindre nå enn det gjorde for en uke siden. Jeg bli overrasket hvis det selger mindre enn 7 mill i dette kvartalet. Uten Valheim hadde sannsynligvis alle snakket om at Biomutant ble forsinket og nå er det fokus på Valheim og når de melder neste million :wink:

Ofte når selskap gjør oppkjøp så er det snakk om “ja men tenk hvis neste spill flopper” og da er det kjekt å se at Coffee Stain har 2 spill( EDIT: eller egentlig 3 :wink: ) som har gjort det et lite hakk bedre enn folk forventet.

5 Likes

Coffe stain er sick :money_mouth_face: Deep rock galatic ser ut til å gjøre det ok etter free weekend.

Valheim får nok noen DLC`s en stund i framtiden, så billig som spillet er nå er nok betalingsviljen høy for mer framtidig content.

Coffee Stain eier jo også 35% av Ghost Ship Games :slight_smile:

Når det gjelder Valheim og Satisfactory så regner jeg nesten med de også kommer på console før eller senere.

edit:

1 Like

direkt:

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) HSBC inleder bevakning av gamingbolaget Embracer genom att sätta en köprekommendation på aktien. Riktkursen är 290 kronor.

Det rapporterar Bloombergs News.

Aktien stängde på 232:50 kronor på måndagen.

Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion Nyhetsbyrån Direkt

Oppside på 25% ift siste kurs.

2 Likes

Kjøpsanledning? Sett etter inngang en god stund her.

Jeg tenker iallfall at kursen er høyere om et år enn den er nå. Det blir ikke så mange releaser dette kvartalet og uten Valheim er det ikke utenkelig at det hadde vært mulig å få bedre inngang enn dagens kurs. Synes det er rimelig sykt at et team på 3-5 mann som har holdt på i 3 år kan release et spill i EA og selge 5mill første måned. Blir veldig interessant å se hva de gjør framover med tanke på størrelse på team :slight_smile:

Er litt spent på om de launcher snowrunner på steam i april . Dette solgte 1.5.mill på ca 6 måneder på EGS. Hadde vi fått snowrunner i april og biomutant i mai hadde iallfall neste kvartal blitt et nytt “stable quarter”

Fra sist qpresentasjon :

“Looking ahead, we now expect the next financial year ending March 2022 to become the strongest in our history driven by numerous significant releases towards the second half of the year. In total, we expect to complete more than 70 premium game development projects with a total completion value in the range SEK 2,500-3,000 million, according to management estimates at the time of this report. This excludes any additions from the announced transactions on February 3 with Gearbox, Aspyr and EasyBrain. Consequently, we now expect Q4, the current quarter ending March, to have lower activity in terms of new releases. The value of completed (released) games in Q4 is estimated to be in the range of SEK 120 - 140 million and between SEK 840 - 860 million for the fiscal year.”

4 Likes
2 Likes

Bare fortsetter ned her, virker ikke som det er så hot å eie Embracer for tiden.

Passer ikke det ganske fint for de som står utenfor?

Driver vel bare å closer gappet?

1 Like

Følg med QQQ etf / Nasdaq om støtten tar imot :slight_smile: ?

Blir nok fort ned imorgen også, Acti og take two falt 3-4%.

Liker GTS på steam nå :

#1 Valheim
#3 Metro Exodus Gold Edition
#5 Metro Franchise Bundle
#12 Metro Exodus

2 Likes

Valheim fortsetter å forbløffe. 96% positive anmeldeser enda. Må være en slags rekord der snart.

Subnautica er et av få andre jeg kommer på med like gode reviews.

1 Like

Satisfactory har 42k reviews med 97% positive.

1 Like

https://store.steampowered.com/app/1089980/The_Henry_Stickmin_Collection/

1 Like
4 Likes

Spennende hva emikursen blir på og på lengre sikt hva de kjøper.

direkt:

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Gamingbolaget Embracer avser genomföra en riktad nyemission av cirka 32 miljoner b-aktier i ett erbjudande till svenska och internationella institutionella investerare.

Det framgår av ett pressmeddelande efter börsens stängning på onsdsagen.

Teckningskursen i nyemissionen sätts genom ett accelererat bookbuilding-förfarande som inleds omedelbart, heter det.

Emissionslikviden kommer att ytterligare stärka bolagets finansiella ställning och möjliggöra för bolaget att fortsätta sin framgångsrika förvärvsstrategi, uppges det i pressmeddelandet.

Vidare skriver Embracer att bolaget för närvarande ser en växande lista med aktuella förvärvskandidater.

Emissionen genomförs med stöd av bemyndigande från extra bolagsstämman den 26 februari 2021.

Sista avslut i aktien gjordes på onsdagen till 223:90 kronor. Om en emission av 32 miljoner B-aktier skulle genomföras till avslutningskursen skulle det innebära ett kapitaltillskott om närmare 7,2 miljarder kronor.

Embracers börsvärde var 87 miljarder kronor vid Stockholmsbörsens stängning på onsdagen.

1 Like