Det får mye dårligere reviews enn jeg hadde forventet. Blir spennende å se om mange nok spillere liker det godt nok til at det kan selge ok likevel. Topper global bestselgerliste på steam for øyeblikket.
Er vel ikke bare steam sin liste Biomutant topper så tror at det uansett selger OK. Normalt er vi vel ikke fornøyd med OK så håper at reviews fra spillere i kveld blir bedre. Virker også som om reviews spriker mye så noen elsker det , noen hater det og noen synes det er OK. Ser også ut som en del sammenligner det med spill som har helt andre budsjetter enn Biomutant har hatt. Lett å glemme at det er laget av et team på rett under 20 mann.
Altså at folk ikke så denne floppen komme er for meg et mysterium på linje med de som ikke så at Lego Minifigures Online skulle floppe.
Flopp? Blir nok fortsatt positiv ROI.
Får håpe det. Men ikke så mye mer enn det tror jeg. Helt tragisk middelmådig. Og sånne spill blir veldig fort glemt.
Virker som youtube reviews er noe mildere, selv om spillet har sine flaws ? Virker som folk skjønner det ikke er et AAA spill. Men vi får se ikveld Prisen er litt stiv da, mtp AAA pris kanskje
Jeg tipper at steamsalget dette kvartalet alene er nok til å dekke kostnadene . Console blir bare bonus
Ja jeg tenker også at prisen kan være i høyeste laget.
Hæ?
20 utviklere, er på toppen av steamcharts og selges til 659kr? ROI må være helt ekstremt positiv?
Det er priset som et AAA spill?
Jeg snakker bare om at det er et drittspill. Om et drittspill selger så er det jo selvfølgelig positivt, men det spillet her er ikke en grunn til at jeg kjøper Embracer-aksjer. Denne bæsjen så jeg konturene av allerede da de publiserte de første videoene som liksom skulle være gameplay.
discover a gorgeous but janky mess, overly ambitious but under-achieving, and really rather broken.
Ja , så da er vi helt enige om at det er fair å bli sammenlignet med AAA spill
Er nok 20 utviklere, men Embracer har jo et økosystem av støttestudioer som kan gi støtte å skalere opp produksjonen i forskjellige faser. Som kanskje er en av hovedgrunnene til at jeg eier aksjen. Usikker på om de har fått support fra andre studioer
Hehe . Når man leser reviews så er det jo helt klart noen som er enige med deg men det er også mange som mener det motsatte. Vi kan vel kanskje være enige om at Biomutant er et spesielt spill som ikke passer for alle ?
Hvorfor skal det ikke sammenlignes med et AAA spill, når det er priset som et?
Tviler sterkt på at andre studioer har bidratt noe på utviklingen .
Jeg sa jo at vi var enige om at det var fair og den opprinnelige kommentaren min ikke tok hensyn til at det var priset som et AAA spill : )
Ahhh, jeg leste det som sarkasme
47793 spillere online 1 time etter launch er vel OK og vi kan vel iallfall utelukke flopp Har ikke kommet så mange reviews enda så vi får se hvordan det går i løpet av kvelden. Er uansett ingen tvil om at spillet er langt fra perfekt og er f.eks en del som klager på fortellerstemmen.
“Half way on the game, juz skiped all insignificant dialogues, because the narrator was actually an irritator”
EDIT: 133 reviews med 48% positive er ikke akkurat en bra start. Oppe i 53621 spillere kl 20:28 .
EDIT 2: Peak på 55048 spillere kan vi leve med. Reviews er en annen sak . Veldig mange klager på fortellerstemmen og det går rykter om at det er mulig å justere ned denne. Tenker at hvis man lager en setting for å justere ned denne så antok man at man kanskje at mange ville irritere seg over den
Stort sett negative reviews nå, 36%. Blir nok en del refunds.