Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Embracer Group AB (EMBRAC B)

La oss håpe at 36% var bunnen. 45% på 1008 reviews nå.

53% på 2K! Its getting there!

1 Like

Dette er jo ikke bra nok dessverre. snittet på metacritic og dette tallet er sammenlignbare så kritikerne og spillerne er “enige” denne gangen. Får håpe mange nok kjøper spillet alikevel da. Lest en del reviews og det er mye å gjøre (for de som liker mange fetch-quests).

Og blant disse brukeranmeldelsene ligger nok også en del meget positive embracer investorer he he

Jeg tenker ting hadde sett en del bedre ut hvis det var mulig å skippe tutorialen . Virker som om mange negative reviews er fra folk som ikke har orket å spille gjennom den. Hadde man i tillegg hatt en litt lavere pris og satt default settingene på fortelleren lavere …

Fordelen med den prisen man har nå er at man kan kjøre 80% rabatt og fremdeles vil spillet koste omtrent det samme som en kopi av valheim :wink:

2 Likes

Men altså seriøst, hvem faen bryr seg om Biomutant? Det er én av en million titler. Ikke en spesielt stor og dyr tittel heller, hvis man skal tro det som sies om størrelse på teamet osv. Så hvorfor skal dette påvirke aksjen i noen større retning?

Du tenker siden MCAP er på 110 MRD SEK? :smiley:

Hva burde MCAP vært?

Jeg nevnte bare MCAP for å illustrere poenget ditt om at ett spill ikke har veldig mye å si, hvis det da ikke er/var forventet å selge 5+ millioner. :stuck_out_tongue:

1 Like

Aaaah, ok. Nei det kan godt hende noen forventet mange millioner solgte kopier. Men de kjøpte Gearbox nylig, så jeg skjønner ikke hvorfor man ikke heller fokuserer på sånne ting isteden. Biomutant er jo bare et lite drittspill :sweat_smile:

1 Like

Det er jo et av spillprosjektene til Embracer som mange har hatt store forventninger til i flere år så er nok en del som bryr seg :slight_smile: Hadde Biomutant floppet skikkelig hadde vi nok sett en dip i kursen i dag men hvis man er langsiktig betyr jo egentlig ikke det så mye. Kursen nå er vel ca 10% høyere enn det laveste i sist uke så da skal vi vel være fornøyd ?

Selv med noen år ekstra utviklingstid er det ikke noen tvil om at Experiment 101 ikke har fått lagt inn alt de hadde ønsket :

Med den prisen de har satt forventet iallfall ikke jeg mange millioner men 1million+ på pc+console iløpet av året burde man nesten forvente :wink:

https://store.steampowered.com/app/597820/BIOMUTANT/

Ganske mange reviews da, 2229 hittil. Og ligger fortsatt på førsteplass global top sellers. Imponerende av et så ræva spill egentlig. Skjønner ikke greia.

https://steamcharts.com/app/597820#48h

Herfra bør det jo rase ganske kjapt nedover.

Men det er jo solgt noen kopier til konsollene også, så jeg er veldig nysgjerrig på hvor mange de har solgt hittil. Burde jo bli en god del snart.

Er nok mange som ikke har avgitt stemme enda fordi de heller spiller. Samtidig er jeg overrasket over hvor mange som har gitt det elendig score.

Det kom over 100 nye reviews siden forrige innlegget mitt, så det er tydeligvis aktivitet der ihvertfall.

2 Likes

ja det går fort. Tenker jeg avventer 1 døgn eller 2 før jeg ser for mye på reviews.

Jeg har jo alltid sett på Biomutant som et consolespill.

2442 reviews / 55% positive nå ( kl 10:25 ) så ca 100k solgte hvis vi bruker 40 solgte/review.

EDIT: 2530 / 56% positive kl 11:25 så kanskje vi havner rundt 3500 / 60% i løpet av kvelden ?

Hvis jeg har forstått det riktig er det en forteller-stemme som gjør arbeidet med tale. Det er et merkelig designvalg synes jeg. Mye mer effektivt og dramatisk å høre en ny stemme si hvis huset brenner f.eks.
Snakkbar øgle: Kom deg ut av huset med en gang. Det brenner!

enn en fortellerstemme som forteller deg at den snakkbare øgla fortalte deg at huset brant og bad deg om å komme deg ut av huset.

Blir billigere med en skuespiller, men mye av spenningen forsvinner.

1 Like

Hvordan kan dette fortsatt holde førsteplassen på Steam top sellers!? :joy: Helvete for en bragd!

1 Like

Du traff greit dær :smiley:
image

1 Like

Kanskje spillet er bedre enn vi fryktet ? :wink: 4008 reviews og 61% positive nå.

Ser ut som om det er greit med innhold i spillet også hvis man skal gjøre alt. Her er en som har spilt “et par” timer og som fremdeles har noen quests igjen :

3 Likes

Den største fordelen er at anmelderne er ganske delte. Det har jo faktisk fått noen 8 og 9-tall noen steder. Jeg blir automatisk negativ når jeg ser at spillet overhodet ikke frister meg, men det er jo kult at noen andre finner glede i det. Verre hvis alle var negative og ga 3 og 4 av 10.

3 Likes