Det er et moment til her og det er kinas knallharde kamp mot gaming. Det er mye penger det er snakk om dette markedet skulle falle bort. Og ordlyden om dette temaet blir bare kraftigere og kraftigere i Kina.
Og så kan dette ha en smitte-effekt på andre land i Asia (og kanskje senere land i resten av verden).
Ja men nå er jo nyheten ute så da er det ikke like kjekt å kjøpe
Hadde jo håpet at kjøpet av Grimfrost skulle dra embracer til 300kr…
Hadde alikevel ikke forventet at vi skulle ned til 196kr i dag
Kjøpte du mer her nede da?
Nei , var opptatt med andre ting da den var under 200 og er litt usikker på hvor den skal på kort sikt.
Sikkert en drøm å trade embracer. Store bevegelser opp/ned og brukbar omsetning ( i dag er det omsatt 5.7mill aksjer ). Vi får se hva som skjer på qpresentasjonen 18.august
Den er på 198 nå, så det var ned den skulle.
Edit: 197. Fortsetter fallet.
EDIT: The Acent har omtrent like mange reviews som Tribes ( release 2 dager etter tribes )
Rykker litt i kjøpsfingeren her nå. Gaming står vel ikke ovenfor en ESG-aktig korreksjon, eller?
Edit:
Tok litt, så får me sjå.
Rykker i dansefoten her også!.
OBS! Kvartalsrapport her neste uke(18/8), kan være greit å få med seg
Har ikke gått så bra for Paradox som slapp tall idag. Kan være greit å se hvordan det går med Stillfront og G5 som skal slippe tall i morgen. (Begge disse er ned ~10% på en uke)
Blir interessant. Har relativt tight stop, så ikke sikkert jeg er med over rapporten. Mistenker at mange skjendede gamingaksjonærer kan finne “trygghet” i Embracer nå som sektoren ristes litt.
Edit:
Ut på første stop. Forsøker en siste. Aksjen har aldri vært i nærheten av så oversolgt (inkludert koronakrakk og det som er). Amerikanerne presser kraftig ned.
EDIT:
direkt:
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Nordea Markets sänker riktkursen för Embracer till 285 kronor från 300 kronor. Rekommendationen köp upprepas.
Det framgår av en analys.
Aktien stängde på 181:20 kronor på onsdagen.
Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion Nyhetsbyrån Direkt
Blir nok å sitte long med aksjene jeg tok på høy 180 her. Økte litt når den antydet bunn på høy 170. Andre som holder denne for tiden?
Ja , har vært med siden slutten av 2016
Hvis det ikke blir endringer ser jo starten på neste år helt insane ut :
Road96 hadde release i dag. Dette er et av de spillene jeg har hatt på listen min over spill jeg skal spille. Har testet det litt nå og foreløpig er det ganske morsomt. Det store spørsmålet er hvor lenge det er kjekt å spille det på ny Hadde ingen forventninger til salgstall men tror ikke man kan klage på #3 på GTS , 134 reviews(90% positive) og peak på 1727 spillere på launchdagen.
Tanker om rapporten i morgen? Kan man håpe på at mye potensiell nedside er tatt ut på kurs 180-190?
Enligt Infronts sammanställning av åtta analytikers estimat väntas omsättningen i Embracers första kvartal (april-juni) i det brutna räkenskapsåret 2021/2022 ha stigit till 3.399 miljoner kronor (2.069). Ebitda-resultatet spås samtidigt ha klättrat till 1.580 miljoner (965) och den operativa rörelsevinsten väntas bli 1.218 miljoner (712).
Klarer de å slå forventningene? Sitter man over rapp?