Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Embracer Group AB (EMBRAC B)

Jeg tenker det blir et nytt “stable quarter”.

Det burde vel gjøre godt for kursen på disse nivåene. Synes dog konsensusestimatet virker noe høyt foruten en megasuksess som Valheim i beltet. Vanskelig å spå reaksjonen kursmessig, i alle fall.

I utgangspunktet ville jeg jo tro det men man vet jo aldri. Det har jo vært noen greie releaser i sist kvartal ( f.eks Biomutant , Snowrunner steam/switch ) og “gamle” spill har også solgt greit ( langt over 1 mill fra Valheim og Borderlandsspillene har også solgt 1mill+ ). Tenker også at vi bør få noen flere datoer i forbindelse med launcher de neste 0-9 månedene. Eventuelle forsinkelser av de 2 AAA spillene vil jo også være negativt. Jan-feb 2022 ser bra ut uansett om et kommer en forsinkelse eller 3.

1 Like

Hoppet ut rett før close av ren risikohåndtering gitt nesestyver i CALTX. Så da er det duket for knallrapport og oppgang :wink:

1 Like
3 Likes

Bra akkurat inn på konsensus.

Med tanke på hvor mye negativt det var rundt launch av Biomutant så er jo dette her ganske bra :

"The main revenue driver in the quarter was the release of Biomutant from
our internal studio Experiment 101. So far, the game has sold more than one million copies.
The full investment into development and marketing as well as the acquisition cost for
Experiment 101 and the IP, was recouped within a week after launch. "

2 Likes

8457 anmeldelser første uka, 3055 anmeldelser etter det og svært lite salg etter uke 4. Som vel er ganske vanlig for spill som ikke “tar av”.

Jeg tror en av grunnen til at ting ikke har “tatt av” er den ekstremt høye prisen. Tror uansett dette kommer til å bidra greit i årene som kommer men kommer nok ikke til å selge så mye utenom når de kjører rabatt. Er også litt spent på hva planene er framover med Biomutant . Det burde jo være interessant å komme med en dlc eller 2.

1 Like

Positiv omtale hos Redeye:

1 Like

Hvorfor 2:1 splitt? Noen som vet?

Det tror jeg du har helt rett i. Ser også at reviews etter den første uken er mer positive. Jobber de med en expansion? I så fall så burde det være et fint tidspunkt å senke prisen på basespillet og få en større spillerbase.

1 Like

Flott rapport, atter en gang. Her hopper jeg på etter hvert for å få med meg senhøst-nyttår.

Rett etter åpning tenkte jeg først at du gjorde et dårlig salg men ser jo at kursen var nede på 182 mens jeg kikket på presentasjonen…

Hentet seg inn umiddelbart :slight_smile: Hadde handlet om jeg kunne fulgt med de minuttene. Nå får den finne roen et par dager før jeg blir med igjen.

1 Like

Jeg er faktisk usikker på om de jobber med noe nytt til Biomutant. Sitter med et inntrykk av at han som styrer Experiment 101 er ganske sær så blir jo ikke overrasket om han heller vil begynne på et nytt spill.

1 Like

Nå får man fort en annen effekt også:Trading mot event. som redeye sier:
One of the biggest game events called Gamescom starts in one week. We believe it is likely that Saints Row 5 will be revealed at the exhibition which is held in Koch Media’s home arena in Germany, Cologne.

1 Like

Ser iallfall ut som om Embracer fremdeles er kjekk å daytrade ( for de som kan det )

direkt:

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Jacob Jonmyren, som är styrelseledamot i Embracer, har köpt 4.500 B-aktier i bolaget för totalt cirka 0,9 miljoner kronor.

Det framgår av Finansinspektionens insynsrapportering.

Aktieköpet gjordes på onsdagen, efter att Embracer på morgonen kommit med sin kvartalsrapport och informerat om tre förvärv.

Transaktionen gjordes till kurs 193 kronor per aktie.

Efter affären äger Jacob Jonmyren därmed 15.000 aktier i Embracer, enligt ägardatatjänsten Holdings.

Vid 9.40-tiden hade Embracer stigit 0,9 procent till 191:80 kronor.

Fia Forsman +46 8 5191 7923
Nyhetsbyrån Direkt

1 Like