Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Embracer Group AB (EMBRAC B)

Men da ville jo oppkjøpene bli priset høyere også? :thinking: Sålenge interessen er tilstede for å delta slik vi unngår rabatt.

1 Like

Oppkjøpene bestemmes vek først og fremst i ett gitt beløp, og fordeles mellom kontanter og antall nye aksjer basert på nærmere bestemmelser?

Da vil det være veldig fordelaktig med høy aksjekurs.

Joda såklart isolert sett, men når sektoren er høyt priset blir oppkjøpene tilsvarende. Ser for meg nå at Embracer har en god posisjon til å forhandle bedre avtaler når ikke alle kaster penger etter gamingselskaper.

Kan jo i teorien sluke Stillfront nå, det kunne de ikke når segmentet var på topp :slight_smile:
Eller tenker jeg helt feil hær?

Lars W snakker litt om aksjekurs/oppkjøp her :

3 Likes
2 Likes

Ser jo ikke direkte fælt dette :smiley:

Rart focus er publisher, men kanskje det har vært i utvikling i lang tid?

Fra qrapporten til Focus home i okt :

“Renewed partnership with Saber Interactive, adding 5 new games to 2023-2026 line-up”

Saber gjør jo mye wfh så er kanskje greit å fortsette samarbeidet med partnere man har hatt lenge.

Badass intro da, bare hype i kommentarfeltet :sunglasses:

Godt poeng, forsåvidt fornuftig om det funker også.

1 Like

De har blitt litt større enn de var da de gikk på børs :

“The combined group would have a forecasted Operational EBIT range of SEK 9.0-11.0 billion
during FY 22/23 and SEK 9.8-12.9 billion during FY 23/24”

2 Likes

Yikes. Rimelig nitrist handel. Relativt dyr og vil ikke kunne gi samme marginene som en bedre spillutvikler.
Har sagt det før, men gearbox var definitivt toppen på embracer sin reise. Alle kjøp gjort etter den tid har sett veldig meh ut.
Virker som M&A innom gaming begynner å bli litt lunkent.

1 Like

Ser ut som om markedet er enig med deg.

Merker jeg ikke helt kjenner igjen Embracer i de siste kjøpene de har gjort. Redeye begynner også å murre litt til betalanalyse å være.

https://www.redeye.se/research/829447/embracer-rock-solid-cash-flows-and-legendary-ips-could-cause-identity-problems

Jeg må si jeg ble litt overrasket og var ikke dette jeg så for meg ble det neste store oppkjøpet.
Asmodee ser uansett ut til å være “brettspillenes Embracer” . Spørsmålet er jo om det for den langsiktige(kortsiktig ser det jo ræva ut :wink: ) investoren er en bra deal. Embracer begynner jo å bli så store at en enkelt spillrelease i mange tilfeller ikke vil påvirke kursen noe særlig så aksjen blir nok mindre interessant for tradere. Dette kombinert med ifrs og listebytte fører nok til at man får inn en litt annen type aksjonærer.

1 Like

Begynner å bli en grei gaming etf nå ja for min pensjonskonto :smiley:

Ikke helt det jeg forventet heller, men ser helt klart greia. Pris kan vel diskuteres, men igjen det koster for kvalitet og kjøpe en som er markedsledende innen sitt segment ?

Tar nok litt tid å utløse synergier, men sikkert noen embracer studioer som får noen brettspilljobber framover.

Mulig vekstfaktor for Asmodee er jo Board game arena ? Har jo selv brukt den siden et par ganger under Covid :sweat_smile: Litt nysgjerrig på prisen, men fant ikke noe.

EDIT:

EDIT 2:

Kom et nytt oppkjøp mens de holdt på å presentere de andre :wink:

2 Likes